Lappenmand

Ik lig momenteel in de fibro-lappenmand. Van de ene dag op de andere, plof en ik kon niet meer verder. Maar ik klaag niet hoor. Ik ben dankbaar om de voorbije vier mooie maanden waar ik veel energie had en veel toffe en nuttige  dingen  kon doen.

Ik voelde me sterk genoeg om ja te zeggen, toen een medewerker van de bib vroeg of ik geen zin had in vrijwilligerswerk. Ik denk dat jullie het ondertussen al weten dat ik nood heb om buiten te komen, nood om onder de mensen te komen en om me nog nuttig te maken in de maatschappij.

En dus ging ik op gesprek om te bespreken wat mijn taken zouden zijn. Het zou voor een groot stuk bestaan uit boeken en strips kaften en de boeken af en toe alfabetisch op orde zetten. Nu gaat dit voor mij uittesten zijn, wat ik kan en wat ik niet kan.

Ik heb hen al voorbereid op het feit dat ik de onderste rijen niet zal kunnen doen zonder stoeltje of zo. Ik ben niet in staat om 5 minuten gebukt te staan.

Ik zal proberen om dit één namiddag per week te doen , en als het niet lukt om vier uur achtereen te werken, dan ga ik dat splitsen naar 2 keer 2 uur.

Vandaag kreeg ik mijn brief waarin de adviseur toestemt in het vrijwilligerswerk, want het is een plicht dit aan te vragen. Ik heb het een beetje gehad in het koekoeksnest waar ik vroeger knutselde en vrijwilligerswerk deed en heb daar mijn ontslag gegeven.

En nu hoop ik zo snel mogelijk terug op de been te zijn. Meneerke fibro is veel onvoorspelbaarder dan de griep. Het kan een week duren, maar even goed drie maand.

Ik heb alvast mijn figuratie voor volgende week afgezegd. Mijn gezondheid gaat nog altijd boven alles en ik neem geen risico’s om daarvoor naar Temse te rijden Ik mag het dan nog zo graag doen, als het niet gaat, dan gaat het niet. En daar kan ik me makkelijk bij neerleggen.

IK duim alvast dat ik dat jobke in de bib kan doen want ik kijk er alvast naar uit!

bibliotheel

16 gedachtes over “Lappenmand

  1. Ik hoop dat de fibro snel het veld ruimt. Bij mij is de griep nu over maar de fibro heeft mij nog in haar greep..
    Knuffel vanuit Venlo.
    xxx

  2. Veel beterschap! Rare beestjes he fibro en consoorten?
    Dat vrijwilligerswerk in de bib lijlkt me wel heel leuk #fanvandebib.
    Hoop dat je je snel weer beter voelt!

  3. Aiai, de winter is nooit simpel voor jou he, wat een contrast met zomer-Christa! Laat je niet kisten, maar vergeet niet op tijd te rusten. Denk de komende maanden in de eerste plaats aan jezelf en dan pas aan je naasten!

Geef een reactie

