Een reistag!

Neen van niemand een reistag gekregen! Maar omdat dit nu mijn favoriete onderwerp is, ga ik er zelf eentje de blogwereld in sturen si! There we go!

  1. Ga je het liefst naar het buitenland of blijf je liever in ons belgenlandje om vakantie te houden? Ik ga het liefst  zo ver mogelijk voor mijn beschikbare budget. Daarom maken wij meestal promotiereizen. Uitgezonderd als we naar Canada gaan . Ik ben van plan om in 2015 alleen te gaan omdat het zo duur is.
  2. Reis je het liefst met eigen wagen, of liever met het vliegtuig? Het liefst met het vliegtuig, maar ik vind het heerlijk om ter plekke een auto te huren en de streek te verkennen.
  3. Hou je ook korte tussendoorvakanties, buiten de grote verlofperiode? We doen soms aan weekendjes en dat zijn ook meestal promoties van actie van de dag of zo. Dat kan zo goed in Belgie zijn of de moesel, de Ardennen , de Elzas. De champagnestreek staat nog op ons programma, maar nog geen idee wanneer.
  4. Waar geef je het liefst geld uit, aan een mooie reis, of een nieuw salon? Ik heb een goed excuus om te kiezen voor de reis. Gezien ons Misty hier lustig van de zetels gebruikt maakt, gaan we zowieso wachten tot ze er niet meer is, vooraleer we een nieuw salon kopen. Tenzij ik er op een goeie dag, doorval,  want mijn hoekje is al flink doorzeten.
  5. Stel, je wint een prijs, en je mag je droombestemming kiezen, waar trek je naartoe? Costa Rica of een safari in Kenia en Tanzania
  6. All inn vakanties, of kamer met ontbijt??  We zijn eigen de fase van All inn vakanties voorbij. We kunnen dat later nog doen als we oud zijn. Halfpension vind ik eigenlijk ideaal. Maar in  landen als Thailand kan je meestal heel goedkoop eten buiten het hotel.
  7. Hou je van sportieve vakanties of van luie vakanties? Geen van beiden. ik hou er vooral van om uitstappen te doen, het land met zijn mensen te gaan bekijken, ruiken en voelen. ( niet dat ik die mensen ga betastenof zo hé ;
  8. Ga je ook plaatselijke dingen proeven, op de plaatselijke markt. Jazeker, zolang het er lekker uit ziet , goed ruikt en geen insecten zijn.
  9. Verkies je eerder luxe, of mag het een vakantie met de rugzak zijn in goedkope hotelletjes of jeugdhostels?Ik kies vooral comfort waar een goed bed in primeert en meestal moet ik dan wat meer nemen dat een basic hotel. In london s nachts van kamer moeten veranderen, omdat de matras niet te doen was, en ik onmogelijk in dat voorhistorisch bed kon liggen.
  10. Naar welk land zullen ze je met geen stok naartoe krijgen? Iran en Irak wegens te gevaarlijk.
  11. Als je niet op vakantie gaat, hoe breng je dan je verlof door ? Dan klust mijn mannetje en doen we tussendoor gewoon dingen die we leuk vinden.
  12. Ben je te vinden voor een kampeervakantie in een tent? Vroeger ging ik dat allemaal gedaan hebben, ik was niet te beroerd om op een luchtmatras te slapen. Nu lukt me dat niet meer,
  13. Wil je een mobilhome voor als je op pensioen bent en veel tijd hebt om rond te trekken? Oh ja, moest ik dat kunnen betalen kocht ik er nu al ene!
  14. Als je op reis bent, blijf je dan rond het hotel hangen, of meng je je liever onder de plaatselijke bevolking? Ik ben graag tussen het gewoon volk. Wij houden wel van de toeristische sight seeings, maar kiezen zoveel mogelijk om bij de plaatselijke bevolking te eten en iets te gaan drinken.
  15. Voel je altijd meer romantisch als je op reis bent?Ja, dan wordt er meer en langer getafeld, ben ik meer relaxed. Maar ik zou me niet blauw betalen aan een etentje op het strand om eens romantisch te doen.
  16. Geef de top tien van waar je nog het liefste naartoe zou gaan? Costa Rica, Mexico, West Amerika, Florida, Bali, Frans Polynesië, Tanzania, Namibie, Japan, en een combinatiereis naar Thailand.
  17. Welke waren je mooiste reizen tot nu toe? Onze huwelijksreis naar Mauritius, die we gewonnen hadden bij Radio donna en waar we op het strand getrouwd zijn. En onze reis naar Phuket dit jaar, was de beste prijs kwaliteitsreis, ooit, ( tot nu toe )

Wie graag reist neme de handschoen euh tag gerust maar op. Zo’n postje kan af en toe eens geweldig handig zijn als je geen inspiratie hebt.

Succes ermee, en ik lees het uiteraard graag.

18 gedachtes over “Een reistag!

  1. Wat is een promotiereis? Wat moet ik mij daar bij voorstellen.

    Verder is het een leuke tag met leuke antwoorden. Eentje die je eigenlijk om de 5 of 10 jaar zou moeten invullen om te zien wat ouder worden met een mens doet.. 😉 .

  2. k las je titel eerst verkeerd haha, een reisdag, k dacht waar is ze nu weer geweest
    maar er staat nog een en ander op je verlanglijstje zie ik

    de reizen die ik gemaakt heb waren elk op dat moment de mooiste reis, omdat ik er toen voor koos en het toen mooie dagen waren
    t is moeilijk te vergelijken, en het hoeft niet eens buiten Europa te zijn om een prachtige reis te zijn
    nu ben ik zelfs al heel content met een tweedaagse in eigen land

  3. lijkt me wel iets om zelf in te vullen, al gaan we zeker niet elk jaar op reis (en is het zelfs al jaren geleden dat we meer dan enkele dagen weggingen)
    Veel van jouw antwoorden stemmen trouwens al overeen met wat ik zou schrijven, maar andere zijn dan weer totaal verschillend

  4. Ik zou hier een eindeloze invulling kunnen aan geven, maar doe het liever niet. Téveel vragen, Chrissebie ! Ik leer uit je antwoorden wel dat je heel wat plezier haalt uit je reizen, en daar gaat het bij ons ook om. Liever een reis dan een nieuwe salon, ja, omdat ik over 40 jaar 96 ben en ik misschien in mijn broek zal doen 🙂

Geef een reactie

