Chrissebie en de muziek.

Ik kreeg deze tag van ons Tita, en ik ben er wel blij mee. Muziek is namelijk heel belangrijk in mijn leven.

1) Wat is je favoriete artiest/band ?

Ik vind dat we in Belgie ongelooflijk veel goeie muzikanten hebben, Triggerfinger, Daan, Admiral Freebee, hooverfonic. Maar ik heb een favorietje en al wie mij op fb heeft staan, zal dat geen verrassing vinden. Ik ben namelijk heel hard fan van Sioen. Niet dat hij persé de beste zanger is van Vlaanderen, ( dat is Eddy Wally lol ) Maar hij is zo veelzijdig . Hij maakt niet alleen popmuziek, maar ook de muziek van de serie Marsman, muziek voor het grote vuurwerk in Gent, en zelfs een kinderplaat samen met de piepkes. En zelf die cd ligt in mijn auto. Ik zing dan ook luidop mee met Tante Selle. En het is zo’n eenvoudige  vriendelijke kerel, zonder enige vorm van hoogmoed en dat kan niet van iedereen gezegd zijn.

Hij brengt terug een nieuwe cd uit en ik heb al tickets geboekt voor eind februari om hier in de buurt te gaan luisteren!

Zijn mooiste nummer hier neerzetten vind ik heel moeilijk, k zal eens kijken wat er op youtube te vinden is. Voor wie nog nooit van Sioen gehoord heeft, heeft op zijn minst dit onderstaand liedje al gehoord.

http://www.youtube.com/watch?v=yozdNTgHrTs

En dat wel voor altijd mijn favoriete song blijven.

http://www.youtube.com/watch?v=wKDTaPhv36Q

En klasseer Sioen nu niet onder de bravekes van Gent, want op een podium kan hij stevig te keer gaan. Vandaar dat ik niet alleen zijn cd’s koop, maar hem nog veel liever aan het werk zie.

2) Welke artiest/band zal je altijd goed blijven vinden?

Haha, Sioen zeker 😉

3) Wat is voor jou het beste nummer wat ooit gemaakt is?

November rain van Gun’s and roses

Dit is tevens één van mooiste videoclips!

4) Wat is het meest beschamende nummer dat je in je afspeellijsten hebt staan?

Het is een cd die ik gekocht heb uit jeugdsentiment, en ik word nu al rood en zie jullie allemaal in de lach schieten, maar het is er eentje van Heintje, mijn eerste grote liefde, hij was een jaar ouder dan ik en ik was zooo verliefd Ik wou maar één ding en dat was trouwen met Heintje.

5) Wat is de top 5 van meest gespeelde nummers in je afspeellijsten?

Deze vind ik heel moeilijk, ik zal er zo maar een paar uitnemen.

Song for Levis -Placebo

Admiral freebee -Rags’n run

Muse -unintented

Radiohead-fake plastic trees  http://www.youtube.com/results?search_query=radiohead+fake+plastic+trees

Mercury rev- the dark is rising. http://www.youtube.com/watch?v=A102xE-Wnfk

Het zijn allemaal zweverige popsongs die wat theatraal zijn. Ik hou daar wel van. Ik hou trouwens meer van nummers dan van groepen. Als ik het een goed nummer vind, vind ik daarom niet alle nummers goed van die groep.

7) Wat vind je de mooiste album-cover ooit gemaakt?

De eerste die me te binnen schiet is die van Nirvana, met de zwemmende baby.

nirvana

8) Wat vind je het mooiste nummer voor een soundtrack dat ooit gemaakt is?

De soundtrack van Armageddon, het was dan ook een geweldige film. Op nummer twee staat het nummer uit An officer and a gentlemen, een klassieker van de tijd dat ik zelf zo graag de uitverkorene zou geweest zijn Richard Gere.

http://www.youtube.com/watch?v=lNfyhvlVLx0

http://www.youtube.com/watch?v=73cWfFEKAfE

9) Wat is het eerste concert waar je ooit heen ging?

We gaan alweer voor een denderend lachsalvo. Ik was een madam van veertien, nog geen borsten, in een kinderkleedje met witte zweedse klompen die dan geweldig “in” waren. En ik mocht naar Willy sommers gaan. Ik snapte niet hoe die jonge meisjes daar stonden te drummen en te tieren.   T was toen al mijn genre niet. Maar ja, ik mocht er naartoe en dat was al een hele toer!

10) Wat is het beste concert waar je ooit geweest bent?

Daan, Admiral Freebee, Flip Kowlier, The levellers, Fisher Z, Funerel Dress Vive La fête, The scene.

Op mijn verlanglijstje, Muse, Placebo, Coldplay, Elbow, Channel Zero, Triggerfinger, Gun’s and roses, The fu fighters.

3) Heb jij een speciaal liedje met bepaalde mensen? 

Ja Unintended van Muse is het liedje van Wim en ik. De tekst was heel toepasselijk in het begin dat we elkaar kenden.

http://www.youtube.com/watch?v=CJDAmXHHfuM

En ja, t is weeral een zweefplaatje! 😉

14) Is je muzieksmaak over de jaren veranderd?

O ja hoor, als kind hoorde ik graag smartlappen, als de zangeres zonder naam zong over doodgeknuppelde zeehondjes zat ik gegarandeerd te bleiten. Ik ben geboren in 1961, en opgegroeid met toppop en vrije radio’s . Mijn muzieksmaak is in der loop der jaren heel fel veranderd.

Toen ik een tiener was, kon je me vinden tussen de lp’s van Billy Joel, de beetles, The eagles, Cat stevens, John Denver, weer allemaal zweefmuziek. Maar met ouder worden en zelf opgroeiende tieners ben ik beginnen luisteren naar hun muziek en naar stubru en nu mag het al wat stevig zijn, met goed drumwerk en stoere gitaarsolo’s. Maar mijn muzieksmaak is zo eclectisch dat ik even goed hou van Leonard Cohen, Ierse folkmuziek zoals the pogues, en ik ben een geweldige fan van Jacques Brel vanwege zijn teksten.

Maar ook Andreas Bocelli kan mijn ziel beroeren, of moderne opera. Waar ik niet van hou is nerveuze jazz, dance muziek, vlaamse schlagers, en Reggie kan zijn handjes teken waar hij goesting heeft, zolang het maar niet in mijn richting is!

Voila si, wie de tag wil, neme die met plezier, t is jullie van harte gegund!Ik  luister met plezier naar jullie lievelingsmuziek.

10 gedachtes over “Chrissebie en de muziek.

  1. Ah, De Piepkes! Niet zoveel mensen die dit kennen, wij hebben de cd een jaar geleden eens gekocht voor de dochter en ik ben er eerlijk gezegd zelf ook zot van. Een drietal weken terug schreef ik er zelf nog een blogberichtje over, nadat ik samen met de dochter naar een optreden was geweest. Live is dat nog dat tikkeltje beter dan op cd.

  2. je muzieksmaak komt aardig in de buurt van de mijne als ik het zo lees!
    Elbow, Muse en Triggerfinger (nog voor ze zo bekend waren) heb ik al live meegemaakt. Stuk voor stuk fantastische concerten.
    Artiesten live zien is toch nog attractiever dan ze gewoon op plaat of op de radio bezig te horen

  3. Wel ’t is waar jij hebt een keimoderne muzieksmaak! De mensen van jouw generatie 🙂 die ik verder nog ken, zijn blijven steken in de jaren 70 & 80! Muse daar gaan mijn ouders gillend van lopen!

Geef een reactie

