Wellness, maar dan even anders.

Gisteren had ik het geluk uitgenodigd te worden voor een speciale wellnes sessie. Neen we moesten geen zwemgerief mee nemen, en het ging ook niet naakt zijn, was ons verzekerd.  Ik was dus razend nieuwsgierig maar wist niet wat ik er van moest verwachten. Ik wist alleen dat het op een schip in Oostende was.

S morgens de trein genomen, en lap, het begon al slecht, zeven minuten vertraging. En ik wist al meteen, ik kom te laat. Maar later dan 7 minuten na tien zou het wel niet worden.

Gelukkig lukt stappen momenteel goed en zette een grote tred, ik heb een hekel aan te laat komen.

De dames stonden al paraat om te vertrekken naar het pond om de overzetboot te halen die naar Fort Napoleon lijdt.

Daar in het dok lag de wellnessboot.

In de buik van de boot werden we hartelijk onthaald met een heerlijke vruchtenthee en lekkere snoepjes waar ik zuinig mee omsprong. Daarna werden we naar het tweede deel van de boot geleid. Het geheel deed denken aan een verduisterde cinemazaal precies een attractie in één of ander hip park.

We namen plaats in de grote zetels en er werd verteld dat er eerst 15 minuten massage werd opgezet en dat we daarna konden genieten van een licht en geurspectakel met muziek.

Hoewel ik weet dat die massagezetels niet goed voor me zijn, liet ik er me toch aan vangen, en owee, dat heb ik me vannacht beklaagd, maar soit.

Maar ik heb wel geweldig genoten van de laser en muziekshow, maar ik kreeg mijn gedachten niet stil. Ik moest alsmaar denken aan een scene uit een oude film waar mensen die wilden sterven naar een centrum konden en waar ze op een geweldige manier konden gaan. Een film speelde af , alsof je er middenin zat en er was ook muziek en de patient kon  heel rustig en sereen uit het leven glijden.

Dat idee liet me niet los, ik dacht constant aan begrafenissen, een beetje luguber, maar ik kon me er niet van losmaken. De laserstralen met rookeffecten waren geweldig mooi! Ik heb er visueel echt van genoten, maar ik ben niet ontspannen uit die zetel gekropen.

Ik dacht alsmaar ” dat moet een geweldige manier zijn om te sterven.

Na afloop konden we bekomen met een glaasje cava en lekkere hapjes.

Hieronder de link, en kijk zeker eens naar de video.

Of ik het zou aanraden of niet , het is een beetje dubbel, want per slot van rekening was het behoorlijk duur , maar ik werd gelukkig getrakteerd.

http://www.seasens.be

En klik hier om de vergelijking te zien!

http://www.youtube.com/watch?v=xvxpETbsn08

11 gedachtes over “Wellness, maar dan even anders.

  1. Aiaiai… een lasershow… niets voor mij… Daar kan ik niet (meer) tegen!
    Jij bent weer een (leuke) ervaring rijker… Alleen dat begrafenisgevoel was wellicht een domper… Raar toch hé… onze hersenkronkels

  2. Dat lijkt me wel heel erg tof om eens te ervaren, geloof dat het alleen in Nederland niet bestaat….. het filmpje heeft iig mij enthousiast gemaakt. En Bie, de prijzen vind ik nog wel meevallen hoor, een dagje welness kost mij vaak 3x zoveel 😉

Geef een reactie

