Postkaartjesproject.

Deze week viel er een geweldig leuk kaartje in de brievenbus. Eentje van Tita van haar postkaartjesproject op haar site Titatastisch.

Elke maand stuurt ze een postkaartje naar de winnaar van haar prijsvraag.

De vraag was deze keer, vertel je grootste stunten die je uithaalde op school. En laat me daar nu toch heel goed in te zijn geweest.

Ik draaide er mijn hand niet voor om , om bedden om te keren op het internaat. bedden in een zak op te maken. De zekeringen te doen springen en dan hysterisch met zijn allen door de gang te lopen omdat we bang waren in het donker.

Ik had de kunst van de trekbommetjes onder de knie, en tekende karikaturen op het bord van de leerkrachten.

Maar Pesten deed ik niet, het bleef allemaal grappig, want ik was in mijn vroegere school enorm gepest geweest en ging er dan ook prat op dat de grapjes leuk moesten blijven.

Ik kwam meestal heel hard op voor de underdogs, die het wat moeilijk hadden. Ik stak hele preken af tegen Zuster Maria om toch maar naar de bioscoop te mogen gaan, want ik kwam op voor de zwaksten, in dat geval degene die niet naar de cinema mochten.

Neen, ik was heus geen katje om zonder handschoentjes aan te pakken, maar ik deed eigenlijk geen vlieg kwaad.

Naar school gaan, we beseffen het allemaal veel te laat hoe plezant dat eigenlijk is. Ik was de broekveger, de adher (maar wist het zelf niet) . Ik maakte mijn huiswerk op de trein op maandagmorgen. Orde stond niet in mijn woordenboek. Maar in de praktijklessen, koken, bar en zaal scoorde ik hele goeie punten. En ik haalde uiteindelijk mijn diploma, al was ik van het Aso, ( het toenmalige moderne ) tot het bso, ( beroepsonderwwijs ) gezakt. .

Maar zie, de bolleboos is ook groot geworden, heeft  14 jaar een restaurant gehad, en later een winkel. Ik ben altijd een plantrekker geweest, die mijn mannetje kon staan. En daar ben ik fier op.

6 gedachtes over “Postkaartjesproject.

  1. Ik krijg steeds spontaan een gigantische glimlach op mijn gezicht als ik een Titastische post in de bus krijg 🙂 They’re the best! 😀

  2. mag je zeker fier op zijn
    t is niet iedereen gegeven om moeilijke studies te doen, en de vraag is dan nog of je daar gelukkiger door zou zijn

Geef een reactie

