Mijn frutselkot.

Je weet het, of je weet het niet, maar ik ben vorig jaar regelmatig naar een bezigheidscentrum geweest, hier bekend onder het koekoeksnest. Ik zag het eventjes niet zitten om mijn dagen hier in te vullen. Ik sukkelde met een depressie na een whiplash.

Mijn dokter vond het een goed idee, om daar een tijdje naartoe te gaan. En het heeft gewerkt. Ik ben terug aktiever geworden, ik vind mijn draai terug thuis en vul mijn tijd beter in.

Na mijn zomerpauze heb ik daar nog niet de draad terug opgenomen, en eerlijk, ik heb er geen zin meer in. Ik vind altijd wel iets om me mee bezig te houden. En ik geniet van de energie die ik momenteel heb, (had) want met zo’n hevig herfstweer, voel ik de wind waaien door de bomen en kon ik vannacht ook moeilijk de slaap vatten,. Maar soit, we staan hier niet aan de klaagmuur, nietwaar!

Maar ik kwam gisteren op een schitterend idee! Namelijk om van onze caravan in de tuin, een “frutselkot ” te maken. Ik sleep er al mijn knutselmateriaal heen, er is een cdspeler-radio er is verwarming en electriciteit . Er zijn kasten waar ik mijn gerief kan opbergen.

Ik kan me er terugtrekken in de namiddag om eens gewoon iets voor mezelf te doen, zonder dat ik zie dat de was bijna droog is, of dat er alweer een ander werkje ligt te lonken om de hoek.

Wat ik er zal uitspoken, schilderen, zentangeltekenen, misschien wat met klei spelen. En wees gerust, ware picasso’s zullen het niet worden.

Onze hall moet ook nog worden afgewerkt, het stuk na de gordijnen, moet nog tot boven behangen en geschilderd worden. Maar mijn handige harry zal daar een week verlof voor nemen, omdat ik niet wil, dat we 3 maanden aan een stuk over verfpotten moeten klauteren om ins ons bed te geraken. Uiteraard zal ik mij als assistent ten dienste stellen , tot de verf weer in mijn haren hangt.

Tot hiertoe ziet onze gang er zo uit.

DSCI3479

kastje

DSCI3480

Op de laatste foto hangt het kastje nog niet. Dat is beruchte gordijn, ( zelf gemaakt trouwens, fier als een gieter!) Wel achter dit gordijn, moet alles nog gedaan worden. De trap en de kast onder de trap komt in het wit. De muren krijgen vliesbehang en daarop, komt het  grijs van de muur op de eerste foto. De deuren zijn boven al wit geschilderd.

Het oranje schilderij, heb ik trouwens zelf in elkaar gefrutseld. Eerst wou ik er één kopen , maar mijn vingers jeukten zo hard dat ik er zelf eentje gemaakt heb. En als ik het beu ben, wel dan maak ik een ander hé, zo simpel is. En het bewijs is er, talent is niet echt nodig. Alleen goesting en materiaal. Voila. En nu ga ik mijn tekenmateriaal verzamelen en onze caravan gaan herinrichten! De creatieveling in mij begint te jeuken.

16 gedachtes over “Mijn frutselkot.

  1. Hè? Ik wist niet dat jij dat schilderij zelf had gemaakt. Ik vind het eigenlijk echt heel mooi. Knap gedaan. En die hal ziet er heel gezellig uit. Een warme entrée.

    1. dank je , t was helemaal “mijn idee, had het niet uit de boekskes. Het kastje moet wel nog geschilderd worden. In het zelfde wit van de deuren en het andere kastje. zo lijkt het trouwens op een keukenkastje en met verf zal het er veel warmer uitzien.

  2. Pluk de dag.Doe waar jezelf goed bij voelt. Doe wat ertoe doet. Streef dat na en vergeet al het andere. Stel kleine doelen. Elke dag is waardevol.

  3. Christa veel plezier in je futselkot.
    En proficiat met je mooie schilderij …die je zelf gemaakt hebt.
    Het wordt een hele mooie Hall.
    Ja ik weet dat jij heel veel verschillende talenten hebt !

  4. Wauw, jullie hall ziet er echt schoon uit! En wat een creatieve bij ben jij, de max om zelf een schilderij te maken.
    Leuk om een ‘creakot’ van jullie caravan te maken, ge moet er maar opkomen 😉

  5. Wel je hebt talent Christa! Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen 🙂 Ben ook bijlange niet zo creatief. Maar ik hang ook liever dingen met iets van mezelf/onszelf op, zoals een foto, of een beeldje, of enfin, iets persoonlijks dus, met een eigen verhaal, dan een schilderij uit bv de Ikea. Ik ben fan 🙂

  6. een goed idee, Christa. Je houdt jezelf wel bezig op die manier.
    En dat je creatief bent, bewijs je al met dat mooie schilderij en dat zelfgemaakte gordijn!
    Wat je zelf doet,… 😉

  7. Nu ben ik es terug gaan scrollen en ik vind je kunstwerk ook wel heel mooi, past goed in jullie interieur. Ik zou je plafond wit schilderen dan komt het denk ik nog meer tot ‘uiting’. (en ik ken echt niks van inrichting dus shoot me if I’m wrong, en hopelijk is het nu niet net een nieuw plafond… 🙂 )

  8. Je hebt volkomen gelijk, wat het plafond betreft. Al krijg ik mijn man, langs geen kanten ervan overtuigd om het wit te schilderen. Het hangt er al heel lang, en zijn mening, is, ” ik heb dat plafond gekocht, om er nooit aan te moeten schilderen” tja en ik kan het helaas zelf niet. Dus moet ik voor eeuwig en altijd op die lelijke planchetten kijken! Jammer hé! En boven is het nog erger, nog meer planchetten in onze slaapkamer.

Geef een reactie

