Herfst ten huize Chrissebie

Het is volop herfst, en ik geef toe, de herfst is heerlijk zolang het mooie nazomerse dagen zijn. Maar verder heb ik weinig sympathie voor de herfst.

Het herinnert er me er vooral aan, dat de winter voor de deur staat, dat kerst en nieuwjaar er staan aan te komen. En dat er nog weinig plannen zijn. Met uitzondering van een verjaardagsweekendje voor Wim die op halloween jarig is.

Daarna, zijn de plannen op en is het wachten tot januari, februari, tot de reisbrochures in de bus vallen en we hopelijk terug een leuke promotie vinden zoals vorig jaar.

Herst is ook, bladeren die constant binnenwaaien en constant bladeren vegen. Hoewel we dat niet dagelijks doen, want we kunnen wel bezig blijven.

Herfst is , overal chrysanten zien en herinnerd worden aan de mensen die ons lief zijn maar niet meer onder ons zijn.

Herfst is een periode waar alles sterft en ik het gevoel heb dat ik ook een dagje met de keer, mee aan het sterven ben, wat we eigenlijk allemaal doe.

Maar , de herfst probeer ik dan ook wat op te fleuren, met geurkaarsen, stoofpotjes, wintergroenten, en dan komt de Canadese thee terug boven die heerlijk naar cranberry’s smaakt met een vleugje kaneel. Heerlijk .En dat terwijl in de zomer, eerder wordt ge-opteerd voor een sangria, of een ander zomers drankje.

Herfst betekend ook heel korte dagen. En het winteruur vind ik pure horror.

Ik mag dan wel graag een oranje kaars zetten, of een bloemstukje in herfsttinten, ik heb het niet zo voor halloweentoestanden.

Herfst betekend ook dat mijn lichaam terug gaat protesteren en kraken onder , kou, vocht en wind. Gelukkig hadden we een geweldige nazomer tot nu toe, waardoor dat ik me super goed voel ,lichamelijk dan.

En met de feestdagen heb ik het ook een beetje gehad Laat ons zeggen dat ik er een haat-liefde relatie mee heb. Het is wel leuk, maar het slaat een gigantisch gat in mijn financiΓ«n en het vraagt ook veel inspanning voor de feestmanager en kok die ik al jaren ben. En misschien wordt het eens tijd, dat de manager zelf de voetjes onder tafel mag zetten.

Hoewel ik kerst met de kinderen in geen geval wil missen, wil ik het elk jaar soberder houden, gezellig maar zonder een stapel afwas s anderdaags. Maar mezelf kennende, serveer ik toch altijd veel meer dan gepland. Ik maak het vooral moeilijk voor mezelf terwijl iedereen erop vraagt.

Maar soit, als ik 1 seizoen mag kiezen, mag het voor mij de lente zijn, waar alles herleeft en we ontwaken uit onze winterslaap. De dagen terug langer worden, en er vakantieplannen gemaakt zijn, waar ik dan geweldig naar uit kan kijken.

14 gedachtes over “Herfst ten huize Chrissebie

  1. ik ben het in grote lijnen volledig met je eens, christa!
    Ik kan erg genieten van een lekker zomerse dag.
    Ook al zijn stoofpotjes mijn favoriete gerechtjes, die je ook ’s zomers wel kan klaarmaken, en vind ik de herfstkleuren en bladertapijten fantastisch, de zomer blijft mijn favoriete seizoen!

  2. ik probeer van ieder seizoen te genieten maar ik houd niet van ondergesneeuwde wegen. Dat kan ik missen als de pest. Voor de rest hoor je me niet daar het zowel kan regenen dat het giet in de zomer als de tussenseizoenen.
    Fijne avond.

  3. voor mij heeft ieder seizoen zijn charme , wat herfst betreft heb ik toch ook wel liever een herfst zoals het afgelopen weekend want ja de volgende dagen staat er ons blijkbaar niet veel goeds te wachten

  4. Ik zou jezelf uitnodigen bij je dochter, of bij andere mensen die de voorbije jaren van jouw kookkunsten hebben genoten met de feestdagen, je hebt groot gelijk dat het eens jouw beurt is!!
    Enneuh ik ben al volop bezig met de vakantieplannen voor volgend jaar, daar wacht ik niet mee tot de lente, nee zeg, ben veels te ongeduldig daarvoor πŸ˜‰

    1. Ik ben stiekem ook aan het kijken hoor. Ik zit met Florida in mijn kop, of Bali, als we een mooie promotie is. Reizen naar het verre oosten , zijn leuk, omdat ter plekke alles goedkoop is. Kunnen we niet zeggen van de Usa.

      1. Ik zoek het voorlopig dichter bij huis, maar ben benieuwd naar jouw belevenissen als het zover is πŸ™‚

  5. De herfst, ik moet er ook niets van hebben. Tot vandaag ging het goed, het was geen herfstweer. Maar al sedert ik opstond is het aan het regenen, waaien en nu zelfs aan het donderen. Geef mij maar de lente en de zomer. Zelfs de winter vind ik ok, als het maar een echte winter is πŸ™‚

Geef een reactie

