En ze zijn alweer weg, de tijd vliegt te snel als het leuk is.

Gisteren hebben we mijn zoon en zijn vrouw uitgeleide gedaan naar Zaventem. Telkens een vreselijk moment na hun korte bezoek. Vier dagen zijn ze hier thuis geweest. Heb ik gekokkereld voor hen, geshopt met hen, naar Ieper geweest en mijn portefeuille laten stelen door onbekenden. Zijn we bij mijn neef geweest die wijnboer is. Het wordt elke keer moeilijker om dingen te zoeken waar ze nog nooit geweest zijn.

We hebben een Hello-goodbye-feestje gehouden op dinsdag, zodat ik heel Vlaanderen niet moest rondrijden om overal een goedendag te zeggen. IK heb hapjes gemaakt, met cava rond gecrost, braadworsten geserveerd. Heel het huis overhoop gezet om zo’n 25 man in onze living te persen. Maar het was het waard! Het was een leuke avond, en een leuk weerzien met familie die ik al lang niet meer gezien had. Het jonge koppel heeft er ook erg van genoten, ze verbaasden zich er zelf over, want aanvankelijk waren ze niet zo te vinden voor het feestje.

En we hebben kennis gemaakt met het lief van mijn moeder. En eerlijk, mijn moeder zag er stralend uit! Ze was mooi opgekleed, haartjes in de plooi en ik kon het onmiddellijk wel vinden met haar André. Ik hoop dat het blijft duren, want mijn moeder verdient dit geluk, dubbel en dik.

We zijn ook drie dagen met zoonlief in London geweest. Het ging ons vooral om samenzijn, want uiteindelijk hebben we alle musea aan ons voorbij laten gaten, niet geshopt. We zijn in Camden town wat gaan floreren, terraskes gedaan in Convent garden. En we hebben ook af en toe de jonge gasten de vrijheid gegeven om gewoon van elkaar te genieten en eens op hun eentje de stad laten verkennen.

Dochterlief had voor een hotel gezorgd. Maar wij hadden zo’n vreselijke matras dat ik om twaalf uur s nachts gaan vragen ben om aub een andere kamer te mogen hebben. Ik was vergaan van de pijn. Gelukkig hadden ze nog een kamer vrij en hebben we zelf niet moeten opleggen , want we kregen een kamer van drie.En dan heb ik tenminste kunnen slapen, hoewel de matrassen ook geen toppers waren, maar soit, het was een goedkoop hotel, we mochten ook niet te veeleisend zijn. Maar eerlijk, ik was geradbraakt, ik heb me de tweede dag door London moeten slepen en vaak een terraske moeten doen, wat dan weer vervelend is, want dan moest ik constant plassen.  Toen we van London terugkeerden kon ik wat op mijn plooi komen, want Amaury en Shannon bleven een paar dagen in Gent, om vrienden te ontmoeten en wat bij zus te zijn.

En het afscheid is altijd zo moeilijk! Ik voel mijn hart de dag ervoor al zwellen en zwellen en dan breekt het open, en dan gaan ook mijn tranensluizen open. Maar ik probeer me sterk te houden om er te zijn voor mijn dochter. Want voor haar is het nog moeilijker omdat ze weet dat ze de financiele middelen niet heeft om zelf naar Canada te reizen. Ze ziet haar broer dus maar als hij naar Belgie komt.

Maar ik ben van plan om volgend jaar een weekje alleen te gaan , want met zijn twee kost het dubbel en dan is er geen budget meer voor een ander reisje. Want daar zien we uiteraard ook al terug naar uit.

Een mens moet dromen , nietwaar!

10 gedachtes over “En ze zijn alweer weg, de tijd vliegt te snel als het leuk is.

  1. Zo super dat jullie zo’n fantstische dagen hadden,..en ik mag er niet aan denken dat Chattheo naar het buitenland zou trekken,…..mijn mamahart zou breken,..net als het jouwe, gelukkig kan er weer worden afgeteld naar een volgend bezoekje!!

  2. heel intense dagen zo te lezen, dat zal genieten geweest zijn
    en nu tot het eerste skypegesprek weer, gelukkig dat dat bestaat hé

  3. Christa,
    Jammer dat die mooie dagen zo vlug voorbij gaan.
    Maar zo te lezen, heb jij wel alles, maar dan ook alles gedaan, om het iedereen naar zijn zin te hebben en ervan te genieten.

    Nu nagenieten, en ook een beetje rust zeker…

  4. zoals Thomas al schrijft, je hebt er wel drukke dagen van gemaakt. Van elke minuut een belevenis gemaakt. Ook al waren die voor jou fysiek niet altijd aangenaam. Maar voor hun bezoek moet je ook wat over hebben hé… 😉

    En nu heb je weer iets om naar uit te kijken!

  5. Zo fijn dat je zo genoten hebt, en ja ik snap dat het afscheid zwaar is. Maar zoals je zegt je kan alweer dromen van een nieuw weerzien en tot die tijd genieten van de herinneringen 🙂

  6. Pff ik moet er niet aan denken aan hoeveel pijn het moet doen om iemand te moeten missen met een hele oceaan ertussen. Gelukkig heb je een paar fantastische dagen achter de rug waar je hopelijk nog héél lang op kan teren – tot bij het volgende weerzien!

Geef een reactie

