En we rennen en we springen en we zijn zo blij!

Ja we zijn zo blij! En waarom? K zal het eens aan jullie neus hangen si!

Omdat ik momenteel energie heb, voor het eerst sinds vier jaar , kan ik een dag doorkomen, zonder slapen, zonder me elk kwartier te moeten zetten. Joehoe, en ik weet dat ik heel gevaarlijk bezig ben. Want fibro is gekend voor zijn grote valkuilen,! Want als je toegeeft en alle losgekomen energie gaat opgebruiken, lig je later zowieso terug in de lappenmand.

Maar goed, ik benut mijn energie, om te

  • klussen, schilderen, en de gang een nieuwe look geven.
  • Om een feestje voor te bereiden ter ere van Amaury en Shannon. en ik hou van feestjes, maar die vragen ook zo veel voorbereiding.
  • Een dagindeling te maken voor ons tripje naar Ieper, en ja , met de Canadeesjes.
  • En er moet nog gekuist worden! Zelfs dat is me voor het eerst gelukt, maar op t gemakske hé.
  • Dinsdag gaan we naar London. Veel bagage neem ik niet mee. 2 nachtjes slapen, vers ondergoed, verse sokken , goeie wandelschoenen en een paar verse kleren. En een pak ponden, ( helaas ) want London is duur. Die planning neemt Shannon op zich, het is nu eenmaal hun reis en wij volgen haar wel, zelfs als dat inhoudt dat we voor de zoveelste keer de aflossing van de wacht gaan bekijken.
  • In het gezellig maken van een iniemienie verblijfhuisje, een oude caravan, zodat ze een beetje pricacy hebben.
  • Hun frigo volstouwen, met schuimwijnen, biertjes, belgische chocolade, zodat ze ook met hun tweetjes nog iets kunnen drinken als ze er zin in hebben, of vrienden uitnodigen.
  • Ondertussen moet er uiteraard ook gekookt, worden en boodschappen gedaan worden. Jongens ik kom tijd te kort. Maar ik wil het allemaal klaren vooraleer ik terug in winterslaap ga!
  • En ik hou me ook nog bezig met het bekijken van mogelijkheden om mijn lotgenotenbijeenkomst wat nieuw leven in te blazen, want momenteel is het doodgebloed, maar ik wil niet opgeven, nog niet.

En tegen dat al deze geplande evenementen voorbij zijn, zijn we volop herfst, gaan de dagen flink gaan korten , het uur gaan veranderen, en mogen we alweer uitkijken voor kerstgeschenken. Amai, wat vliegt de tijd toch! En ik ga de Energie-fee op mijn blote knieën bedanken als al het bovenstaande goed verloopt zonder dat ik keihard met mijn vol hoofd in de diepe kuil val. Maar we zullen het weer eens gehad hebben. Wish me luck!  Enne sorry mensen, ik heb momenteel geen tijd om overal te reageren op jullie best, maar ik doe mijn best om ze bij te lezen!

23 gedachtes over “En we rennen en we springen en we zijn zo blij!

  1. doseren doseren doseren… mijn lupus is een beestje dat wat verwant is aan jouw fibro en dat zijn helaas nogal venijnige beestjes 😦
    verzorg je goed, bewaak je grenzen, maar geniet toch maar met volle teugen van londen en amaury en shannon en … (en de wissel van de wacht in londen hihi)

  2. doseren doseren doseren… mijn lupus is een beestje dat wat verwant is aan jouw fibro en dat zijn helaas nogal venijnige beestjes 😦
    verzorg je goed, bewaak je grenzen, maar geniet toch maar met volle teugen van londen en amaury en shannon en … (en de wissel van de wacht in londen hihi)

  3. doseren doseren doseren… mijn lupus is een beestje dat wat verwant is aan jouw fibro en dat zijn helaas nogal venijnige beestjes 😦
    verzorg je goed, bewaak je grenzen, maar geniet toch maar met volle teugen van londen en amaury en shannon en … (en de wissel van de wacht in londen hihi)

  4. doseren doseren doseren… mijn lupus is een beestje dat wat verwant is aan jouw fibro en dat zijn helaas nogal venijnige beestjes 😦
    verzorg je goed, bewaak je grenzen, maar geniet toch maar met volle teugen van londen en amaury en shannon en … (en de wissel van de wacht in londen hihi)

  5. doseren doseren doseren… mijn lupus is een beestje dat wat verwant is aan jouw fibro en dat zijn helaas nogal venijnige beestjes 😦
    verzorg je goed, bewaak je grenzen, maar geniet toch maar met volle teugen van londen en amaury en shannon en … (en de wissel van de wacht in londen hihi)

  6. doseren doseren doseren… mijn lupus is een beestje dat wat verwant is aan jouw fibro en dat zijn helaas nogal venijnige beestjes 😦
    verzorg je goed, bewaak je grenzen, maar geniet toch maar met volle teugen van londen en amaury en shannon en … (en de wissel van de wacht in londen hihi)

  7. Ik ben blij voor je, maar dan echt heel blij he. Omdat ik zo goed begrijp wat een superfijn gevoel het is om energie te hebben om de dingen te doen die je graag doet of die je wil doen. Ik ben momenteel in een ‘marmotperiode’ zoals mijn huisarts het noemt: ik slaap veel maar daar ben ik dan weer dolgelukkig over omdat ik bijna niet meer wist hoe slapen voelde.
    En als ik zie wat jij allemaal kan doen, dan denk ik nog blijer want dat betekent dat het mogelijk is, dat ik dat misschien ooit ook allemaal terug kan.
    Geniet ervan ! Je verdient het !

    1. Dank u wel. Ik kan u maar ene goeie tip geven. Luister naar uw lichaam, overdoe u niet, rust als het moet. En dan betert het toch. Maar het blijft uiteraard gaan met ups en downs. En het is niet omdat ik niet veel doe, dat ik pijnvrij ben, maar pijn kan ik nog verdragen, tis die verschrikkelijke vermoeidheid die het ergste is.

  8. Ja Christa, met pijn kan ik ook nog leven, daar kan je nog iets voor nemen.
    Maar die immense uitputtende vermoeidheid vind ik ook het ergste, daar is geen kruid tegen gewassen!!!

    Maar nu wil ik je vooral deugdoende dagen toewensen met de komst van je zoon Amaury en shannon, jullie uitstappen en samen zijn.
    Je kijkt er al zo lang naar uit.
    GENIETEN HE !

    1. Amaury is mijn schoonzoon. Maar de naam wordt ook voor meisjes gebruikt. Het ergste is dat ze hem in Canada gewoon Ama noemen, en dat klinkt alsof hij van Pakistan of zo is. Dan geef je je kind eens een speciale naam. Ik spreek het uit als A-mo;rie . Mijn dochter heet trouwens Aimée.

  9. Fantastisch Christa! Ik vind het geweldig voor je dat je u zo super voelt. De komst van je zoon (Amaury is toch je zoon en niet je schoonzoon??) zal daar ook wel voor iets tussen zitten 🙂 Ik wens jullie een fantastische tijd toe, geniet ten volle!!

  10. Ik zie je bij het lezen van dit postje in mijn hoofd rondhuppelen Christa ik word er zowaar zelf vrolijk van. Geniet dubbel en dik van je energie en van je familie rond je !!

Geef een reactie

