Help, mijn moeder heeft een lief!

Mijn moeder had het al een paar keer gehad over haar kaart-maat. Dat die een oud-vriend van mijn vader was. En ik was blij dat ze de laatste tijd terug begon “te leven”. Ze belde me minder om te klagen over haar verdriet en het alleen zijn. En eerlijk, ik was blij, dat ze na 3.5 jaar rouwen , terug een beetje van de wereld was.

Maar toen we vrijdag aan haar deur stonden viel het me op dat ze mooi gekleed was! Fleurig jurkje, rood bolerootje die er bijpaste , aangepaste juwelen. En het eerste wat ik zei was, “amai je ziet er goed uit.

Ik vertelde dat het lang geleden was, dat ik ze nog zo monter, fris en gelukkig vond.  We kwamen tickets overhandigen die Wim had gewonnen, voor een gala-optreden van Will Tura. Ze was in de wolken met dit onverwacht cadeau. En wij waren blij dat de tickets een goeie bestemming hadden gevonden. Maar het viel me op dat ze rond de pot draaide over wie ze ging meenemen. Maar anderzijds dacht ik, ach, ze doet ermee wat ze wil, ze zal ze wel een goeie bestemming geven.

Toen we vertrokken en mijn moeder uit het gezicht-en gehoorsveld was verdwenen, zei ik tegen Wim, ” mijn moeder gaat met een man, ik voel het. Wim bekeek me wat raar en ik zei, jaja, ze gaat die kaart-vriend meenemen, je zal het wel zien.

Deze morgen dacht ik eraan om eens te bellen , hoe ze het gesteld had, en ja, ik had gelijk. Ze bekende dat ze sinds een paar weken een vriend heeft.

Ik vertelde haar dat ik blij voor haar ben, dat ze niet meer voor alles alleen staat. Dat ze nu gezelschap heeft, dat ze uitstapjes kunnen maken. Jaja  78 jaar en verliefd, moet kunnen allemaal.

Maar ik ben er ook een beetje ondersteboven van. Ik denk al heel de dag aan mijn vader en probeer me voor te stellen wat hij ervan zou zeggen. Maar ik heb er een goed gevoel bij. Haar vriendin die hobbyfotografe is , plaatste een foto op facebook en ik moet zeggen, t is een knappe goedlachse man, en ik hoop dat dat mijn intuïtie klopt en ze niet opnieuw gekwetst wordt.

En ik hoop uit de grond van mijn hart dat mijn broers zich niet al te veel gaan moeien met haar leven. IK gun het haar wel, al weet ik dat het raar zal doen, die man op de plaats van mijn vader te zien zitten. Ik zal er dus maar zo snel mogelijk proberen aan te wennen. Ik wil snel met hem kennis maken, want ik wil wel eens weten hoe hij in elkaar zit . Wish me luck!

20 gedachtes over “Help, mijn moeder heeft een lief!

  1. Niets is onmogelijk he.
    Maar ja hoor , zowel jij als je ma wens ik veel geluk toe !!!
    Dat ze maar geniet van het gezelschap van haar vriend.
    Zolang er maar gene trouw van komt he , ( ha ha ha)
    Want ik moest al lachen , toen ik las ,” mijn moeder heeft een lief “

  2. Ik snap best dat dat een beetje raar aanvoelt. Maar je vader is er niet meer. En je mama moet voort met haar leven. Zelf zou je ook je leven niet op je eentje willen doorbrengen. En ’t is niet omdat ze nu een nieuwe relatie heeft dat je vader niet meer in haar hart zit. Ik hoop echt dat het een toffe man is en dat ze nog lang van elkaar kunnen genieten.

  3. Ik gun het haar hoor, echt, het doet gewoon een beetje raar. Ik hoop dat ze heel gelukkig is en wordt En tuurlijk vergeet ze mijn vader niet. Ik hoop alleen dat mijn broers daar ook zo over denken en haar het leven niet zuur maken!

  4. Zo mooi! Maar ik volg je gevoel helemaal, ik zou het ook wel een beetje moeilijk hebben moest papa iemand nieuw leren kennen. Dat is toch niet abnormaal, en je gunt hen het allerbeste en dat verdienen ze!

  5. Het moet fijn zijn om je moeder opnieuw te zien openbloeien. Ze heeft er jullie misschien nog niets van gezegd omdat ze een beetje bang is van de reactie van haar kinderen. Hopelijk reageren jouw broers ook positief.

  6. je vader kan nooit vervangen worden, niet bij jou en niet bij je moeder. Zij heeft nu een vriend maar die zal nooit de plek van je vader innemen. Laat ze samen van die luttele jaren die resten genieten. Liever een gelukkige moeder met vriend dan een oude eenzame vrouw die wegkwijnt,

  7. I wish you luck :)!
    Enkele jaren nadat mijn vader was gestorven heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn moeder. Ze was een oude ‘buurman van een goede kennis’ tegengekomen en zagen een diep vriendelijke relatie wel zitten. Dit voelde raar aan, maar het was mijn moeder zeer gegund. Helaas heeft het niet zo lang geduurd, want die man is een paar jaar nadien ook overleden aan een agressieve vorm van kanker. Hoe dan ook, elk momentje geluk dat ze nog samen hebben beleefd was meegenomen.

  8. Awel ik vind dat mooi,…..en ik hoop dat jouw mama nog een aantal mooie jaren krijgt,……en dat gun ik mijn papa echt zo hard ook,…..en wij de kids gaan er zich bij neerleggen want onze ouders mochten zich ook niet moeien,…..:-)

  9. Ik vind dat schoon dat je dat je moeder gunt. Kinderen die daar negatief tegenover staan zijn meestal van die soort die bang zijn dat hun erfenis gaat verkleinen ! Dat het je raar doet, daar kan ik wel volledig inkomen.
    Eenzaamheid is een wreed beestje, zeker bij ouderen. Wat is er nu mooier dan twee oudjes die mekaars dag komen opfleuren ?

  10. het is toch volkomen normaal dat het vreemd aanvoelt,
    maar als je je in de plaats van je moeder stelt ga je beseffen dat het haar leven alleen maar verrijkt. Alle dagen alleen zijn is voor niemand plezant. En niemand kan jouw vader vervangen, dat staat vast.

    Ik ben benieuwd naar jouw ontmoeting met hem.

  11. Hahaha, kan me voorstellen dat het verschietachtig is om zoiets te horen. Toch ben ik blij voor uw ma dat ze iemand heeft waarmee ze hopelijk nog vele jaren van het leven kan genieten. Tis verdikke dan toch nog waar dat er op liefde geen leeftijd staat 😀 Het is haar gegund!

  12. Dit is mooi en hoe het zou moeten zijn! Als je vader echt van je moeder hield dan zou hij nu willen dat ze gelukkig is en dus de eenzaamheid vaarwel zegt. Ik wens je moeder alle geluk toe!

  13. ik vind dat geweldig! Dat twee mensen elkaar vinden! Goed voor haar en aan je broers: get over it! Het allerbelangrijkste is dat zij gelukkig is 🙂

Geef een reactie

