7 feitjes

 

 

 

Dank u lieve meneer Pannenkoek om me te nomineren, met het sunshine award! Ik ken het reglement, ik moet dan op mijn beurt, ook terug mensen gaan nomineren , maar ik ga dat niemand aandoen omdat ik al zo veel mensen heb genomineerd voor één of andere challenge, neen geen ice bucket, daar doe ik niet aan mee! Maar wie zich geroepen voelt, mag bloggen over zijn eigenste 7 feiten! . Ik ga nu heel hard moeten persen om zeven dingen te vertellen die ik nog niet verteld heb!  blogger award

  1. Ik heb drie broers, toen we klein waren hebben ze me ooit eens met twee vast gehouden en de pisketel over me heen gekapt, met de poging om het eigenlijk in mijn mond te genieten, wat dan nog deels is gelukt ook! Heel vies, onvergetelijk en vooral onvergeeflijk. Daar kan geen ice-bucket-challence tegenop!
  2. Ik wou eens stuntman spelen, je kent het wel, een stapel boeken, plank erover Op mijn minifiets springen, plankje oprijden, om dan keihard tegen de grond te kwakken , en mijn fiets  vloog ondertussen enkele meters verder in de sparren, en blij dat ik was dat het niet omgekeerd was, ( alhoewel ik mijn fiets geen ai heb horen roepen! )
  3. Ik zo vals zong, dat ik van de nonnen niet mocht meezingen in het koor, en ik een koe moest spelen in aangepast pak, ik mocht dan nog niet loeien ook niet!
  4. Ik in het tweede kleuterklasje eens zonder onderbroek naar school was vertrokken en mijn moeder binnenkwam met onderbroek en ik me doodschaamde omdat iedereen nu wist dat ik geen onderbroek droeg onder mijn rokje met bretellen, wat dan vreselijk in was. 
  5. Op schoolreis naar London, had ik het reuze -idee om met de metro naar Soho te gaan met een paar vriendinnen. Ik was zo fier, dat ik London zo goed kende, ik kwam er dan ook heel geregeld. Onze uitstap werd verstoord doordat we een lerareres tegen kwamen. Sindsdien was ik haar lievelingsleerling. Niemand heeft ooit geweten dat we in Soho zaten iplv te winkelen in Oxfordstreet!
  6. Ik altijd al een bord wou hebben om schooltje te spelen. En toen de schilder getoond had hoe goed krijt af kon gewassen worden van het behangpapier, was ik reuzeblij! De eerste dag dat het behang er ging, schreef ik er op los! Vreselijk standje gekregen dan, ik begreep niet waarom!
  7. Ik gedwongen werd om naar de muziekschool te gaan, om klarinet te leren spelen, terwijl ik dat helemaal niet wou! En ook verplichte dansles. Mijn gevoel voor ritme was heel ver te vinden, ik haatte de twee verpliche bezigheden, en dans heden ten dage nog altijd niet graag!

 Ziezo, zeven feitjes, wie nog meer pesterijtjes wil lezen van mijn broertjes, laat maar horen, dan blog ik er eens over! 

14 gedachtes over “7 feitjes

  1. Chris,

    Je mocht die award zeker niet als een verplichting zien, maar nu ben ik zeer blij dat je er toch bent op ingegaan. Dankemerci! Ik ben rechtop gaan staan om een luid applaus ter ere van jouw te produceren.
    Die ‘pisketel’ ken ik nog uit mijn jeugd – veel jongeren hebben daar allicht nog nooit over gehoord (mooie broers had je :)!). En feitje drie is me ook niet onbekend. Ik kreeg altijd de triangel!

      1. Ik kreeg niet alleen de triangel, maar ook zo’n xylofoon waar men eerst de stokjes uithaalde die ik niet nodig had voor het bepaalde lied (dan schoten er meestal twee of drie over, waarbiij ik er er nog in slaagde ernaast te kloppen 🙂 )

      2. Ik kreeg nooit iets, ik was de Pipi Langkous van de klas en ze dachten dat ik alles stuk zou maken. Toeme ik heb veel gemist in mijn jeugd. En in een verhaal van jagers , elfjes, honden, mocht ik een bloemetje zijn, die alleen maar belachelijk mocht zitten kijken . Misschien dat ik nu mijn schade wil inhalen, om veel te doen in mijn leven!

Geef een reactie

