Eindelijk!

Eindelijk vind ik een moment van rust, die ik invul om terug een blogje te schrijven. De laatste weken waren hectisch Met wat is Chrissebie zoal bezig geweest, dat er geen tijd of geen fut meer over was om te bloggen?

  • Aan het voorbereiden van een weekendje met de kids, je kent dat wel, alles moet mee, strandlakens, huishoudgerief, omdat je niet om de haverklap naar de winkel moet. Banale dingen als koffiefilters, peper en zout, afwasmiddel, keukenhanddoeken. Voer voor ons Misty, medicatie , enfin, onze wagen zat volgepropt en dat terwijl kids hun eigen gerief meebrachten in hun eigen wagen.
  • Dan is er uiteraard het weekend zelf. Bij aankomst er voor zorgen dat alles uitgepakt was , de bedjes opmaken, ( gelukkig moesten we zelf geen lakens meebrengen! ) zorgen voor eten, de tafel denken, wat al een probleem was, omdat de tafel binnen veel te klein was om met zes aan te eten. Gelukkig viel het weer redelijk mee en kon het nog net om buiten te zitten. Ondanks het feit dat het park er niet echt picobello uitzag hadden we een leuke tijd samen. En vooral ons MIsty was in de wolken, met al het wandelen in het bos en de losloopbossen , Ze heeft wat kilometers gedaan. Het enige nadeel was, dat we haar niet alleen mochten achterlaten in het huisje . We hebben mijn verjaardag gevierd. Kids hadden een taart gehaald, flesje bubbels mee, fijne cadeautjes . En ze hadden zelfgemaakte slingers opgehangen. Ik had dit jaar geen zin in een gastronomisch diner. Ieder was vrij om te doen en te laten wat ze leuk vonden. En op de laatste morgen werd de vuile was verzameld. 
  • Eén maal terug thuis was er vooral veel was en plas en dinsdag heeft de machine constant gedraaid. En gelukkig strijkt mijn mannetje graag, en hebben we elkaar wat afgewisseld.
  • Op woensdag en donderdag ben ik met de dochter van Wim gaan figureren in Kooigem, op een half uur hier vandaan. Dochterlief werd jammer genoeg aangereden van een vrachtwagen, die niet gestopt heeft en het ongeluk nu ontkent! Wat een drama voor E, die nu in de onzekerheid zit , tot het op het op de rechtbank wordt uitgesproken. Haar auto is heel fel beschadigd en ze kan er momenteel niet reglementair mee rijden. Ik heb me daar heel druk over gemaakt, want ik kan geen onrecht verdragen en zou door de muren lopen daarvan. Die vrachtwagenchauffeurs kunnen het zo makkelijk ontkennen, vrachtwagens bestaan uit sterk materiaal, die hebben zelden schade , en zo is het uiteraard makkelijk om alles te ontkennen. IK word daar razend van! 
  • Het figureren op zich was in tegenstelling tot de vorige keer , redelijk saai! Heel veel wachten, gewoon de hoop vullen en geen taak krijgen omdat ik met een stok loop, grrrrr ik was kwaad toen ik om meer actie vroeg bij de verantwoordelijke voor de figuranten. Nu soit, het is een ervaring en je leert veel mensen kennen. Vooral veel mensen  die figureren als hobby en ook reclamespotjes doen. Gisteravond zag ik er eentje in een spotje van telenet.
  • Vrijdag dan snel het huishouden doen, nog wat boodschappen doen. Gelukkig moest ik s avonds niet warm koken , en maakte ik braadworsten voor de kids met broodjes, lekker en makkelijk.
  • Zaterdag was het gezinsdag bij de spoorwegen en we hadden met Carrie, Dave, en Tita , afgesproken om samen te gaan. Maar het was veel te druk. Gelukkig werd er toch vrolijk getetterd, gezellig met zijn allen samen gepicknickt /. Maar heel veel attracties konden we niet doen, omdat de wachtrijen immens lang waren. Maar het was een ontspannen dag, waar ik heel veel aan gehad heb, en vrolijk ontspannen ben thuis gekomen.
  • Straks wordt het overschotjes opwarmen en deze namiddag komt mijn dochter, met haar hond. Misty zal gelukkig zijn een speelkameraadje te hebben, terwijl wij gezellig gaan bijkletsen. 
  • En morgen is het weer klussen in onze gang die tot een werf is omgetoverd. Het wordt vast een zesmaandenplan, nu Wim terug gaat werken en hij alleen de zaterdag heeft om te klussen, tenzij hij af en toe een dag verlof neemt. Maar ik weet nu wat ik wil, het idee zit in mijn hoofd. Nu in stappen werken, en vooral rustig blijven, want ik zou willen dat het op een week al gedaan is, terwijl dat zeker niet lukt! Het zal dus de kunst zijn om niet aan tien werken tegelijk te beginnen! 
  • En hopelijk vind ik af en toe een gaatje om hier eens mijn epistel neer te zetten! 
  • Fijne groetjes!
14 gedachtes over “Eindelijk!

  1. een wervelwind met wandelstok ben je 🙂
    hopelijk niet te veel kosten aan de auto
    al een geluk dat jullie er niks aan hebben overgehouden

      1. Ewel, Chris, ik eet nooit zout (behalve het zout dat op natuurlijke manier in zeevis is terechtgekomen). Echt gezond is het niet, en er is een zee van alternatieve kruiden (zoals het tenenkruid, de okselzwam,…)

  2. oei oei, was voor je dochter geen pretje dus!
    Vrachtwagens in de buurt, moet je altijd mee opletten, die mannen zien ook vaak veel te weinig van wat rond hen gebeurt.
    Veel succes met de “verbouwingen”… 😉

Geef een reactie

