Koppetje vol!

De laatste tijd loop ik nogal met een vol hoofd. Duizenden gedachten schieten door mijn hoofd, en tegen de late namiddag ben ik rad op van het nadenken alleen. Uw hoofd niet kunnen stilzetten zorgt voor intense vermoeidheid. 

Maar ik ben met veel te veel dingen tegelijk bezig. Volgend weekend gaan we er op uit met de kids, dus ben ik alles aan het regelen, alles aan het opstapelen wat mee moet. En ongelooflijk wat mee moet voor een luttele drie dagjes met zijn zes en met een hond. Ik ben niet van plan om daar elke voormiddag tijd te verliezen met boodschappen doen en wil alles graag mee hebben en ook simpel houden, maar toch ook een beetje feestelijk, in de zin van gezellig tafelen in de plaats van snel ons eten naar binnen spelen. Een aperitiefje, een glaasje wijn…. 

Dan is er nog de voorbereiding voor mijn zoon die we binnen drie weken gaan ophalen in London. Jeetje maar drie weken meer, dat komt er nu wel snel aan. 

En dan is er onze gang dat we aan het opdoen zijn. De ene keer wil ik behangen, de andere keer, toch liever schilderen. Deuren in het wit of in de kleuren van de muren??

De ideeën schieten voor mijn hoofd. Modern of koloniale stijl?? Mijn meubeltjes een nieuwe look geven of nieuwe meubeltjes. Ik bruis van de ideeën en wil het allemaal tegelijk, maar dat kan uiteindelijk niet. Dan mijn idee om een  lang , smal  horizontaal schilderij te kopen ,kleurrijk omdat het op een donkere muur moet. Of ga ik toch zelf iets maken??? Een modern geklieder, zonder boodschap, zonder inhoud, alleen kleuren door elkaar?? Of een schilderij in zentangle techniek, waar ik dan wel weken aan bezig zal zijn. Het liefst sleepte ik nu al een plank uit Wim zijn kot en begon er prompt aan. Maar dan bedacht ik me dat ik beter met het beetje energie dat ik heb toch een chambrang, ( deurkast dacht ik).zou afschuren. En dan is daar ineens de zon en bedenk dan toch om eerst een toerke met ons Misty te gaan wandelen. Ik begin aan verschillende dingen tegelijk . Gelukkig is er Wim, handige Harry van dienst en de nuchterheid zelve, die me van tijd uit te lucht plukt als ik te hard ga zweven. Vliegende gedachten, noemen ze dat. 

Ik wil te veel dingen tegelijk. Ik wil zoveel , dat ik bang ben dat ik mezelf aan t voorbij lopen ben en dan weer als een pudding in elkaar zal zakken, als de gedachtenstorm voorbij zal zijn. Dat ik ook ADHD heb, doet daar geen goed aan, en ben dan nog hooggevoelig ook!

Dat is nog zoiets, ik trek me de laatste tijd al het leed van de wereld aan, alsof het als een laken over me heen wordt gesmeten. Facebook vol, met hondenleed, ( wat ik vlug wegzap) mensenleed, zielige kindjes uit Israël, Ik zap die filmpjes en beelden allemaal weg. Niet dat ik er blind voor ben, maar net om mezelf te beschermen. Moest ik dat allemaal opnemen, zou ik gewoon niet meer durven gelukkig zijn. Niet meer durven een lekkere dikke boterham te eten, en me schuldig voelen, omdat ik een warm huis heb waar ik ten alle tijde terecht kan. Ik voel me als een opgejaagd dier, dat tegen de avond sneuvelt . Opgejaagd en tevens doodmoe. Maar gelukkig is er tussen al die dwaze hersenspinsels toch al één en ander afgwerkt, enfin, schilderklaar gemaakt. Ik doe daar wel mijn tijd over, omdat ik nu eenmaal niet lang aan een stuk kan werken. En ik zie ineens dat ook de ramen buiten een schilderbeurt nodig hebben en dat de binnenkant van onze keukendeur zo smerig is en moet herschilderd worden. O wee, al dat werk, ik zie het precies allemaal tegelijk! Zucht. Ik wou dat ik “normaal” was! 

zentangleZentangle tekenen

 

11 gedachtes over “Koppetje vol!

  1. ik ken dat gevoel maar al te goed en daardoor komt er sommige dagen niets uit mijn handen. Het is me dan allemaal teveel. Ik probeer mijn job zo goed mogelijk te doen om toch nog wat regelmaat en zekerheid te hebben, maar de weekends doen me in een zak vallen soms.

  2. lastig zo’n hoofd
    amai wat een fijn werk die zentangle, gelukkig plaatste je een foto bij want ik kende het niet, zal een geduldwerkje zijn

  3. Ik vrees dat ik op bepaalde momenten ook niet normaal ben, af en toe ben ik precies zoals jij: veel gedachten op korte termijn willen uitvoeren….wat niet altijd haalbaar is 😉

  4. Maar Bie toch, maak een lijstje van die werkjes, door het op te schrijven visualiseer je het al en moet je het niet onthouden en kan je het loslaten,…..en wat de inrichting van je huis betreft, ik vind hoe eenvoudiger hoe beter,…want anders geeft je interieur je ook teveel indrukken en dat willen wij als hooggevoeldig niet,…………en maak je niet te druk in dat weekend, daar zijn ook nog winkels,….

  5. Iedereen heeft dat al eens het koppetje vol, bij de ene al wat meer als bij de andere. Als onze zoon het weer eens moeilijk heeft in dat hoofdje van hem noem ik het ‘zijn hoofdje dat weer overloopt’

  6. misschien doe je er goed aan om al die ideetjes eens op papier te zetten, en als je ze tot uitvoering wil brengen ook een planning ervoor te voorzien. Zo blijft niet alles in je hoofd hangen, en heb je effectief iets waar je naar uitkijken.
    En een weekendje weg is ook de ideale gelegenheid om je hoofd ’s leeg te maken… 😉

  7. Lieve schat wat is normaal? Denk dat iedereen momenten heeft dat het hoofdje overloopt en zeker vlak voor de vakantie. Let maar eens op de rust zal terug zijn nadat je weg geweest bent!

Geef een reactie

