Kiekeboe!

Welkom voor mezelf zou ik zeggen! Eindelijk is mijn laptop in orde geraakt door het lief van dochter E. Met engelengeduld heeft hij dat dng hier laten updaten dat het geen naam is! En mijn windows 8 is omgetoverd naar windows 8.1 dat volgens de helft van de wereld veel gebruiksvriendelijker is. Momenteel waag ik het nog niet om in de zetel te zitten , laptop op de schoot met het risico dat onze Roste Furie , met een aanloopje bovenop mijn gloednieuwe speelgerief springt. Maar ik heb het haar al lang vergeven hoor, ik ben nogal vergevingsgezind van aard, al zeg ik ook dit weer zelf!

Waar is ons Chrissebie ondertussen mee bezig geweest terwijl ze verloren liep en ineens een zee van tijd had! 

  • Kasten uitgemest en massa’s videocasettes weggesmeten. De rest naar ons rek boven verhuisd.
  • Het behang van de muren getrokken , wat ging ik dit goed zeg! Op anderhalf uur was al het behang eraf! Leve vliesbehang, waar je de kleefpasta gewoon aan de muur mag wrijven. Het plakt dus niet alleen gemakkelijk , maar komt er even makkelijk terug af, als je het eraf wilt, want gelukkig is toch een kleine tien jaar blijven hangen; 
  • Ik heb zelf een speeltje gemaakt voor ons Misty, met een versleten pijamabroek. En ze is er helemaal wild van! 
  • We zijn zondagmiddag een geweldige aberdeen steak gaan eten in restaurant De vette os.. Een grillrestaurant in veurne , een waar walhalla voor de vleesliefhebber. Ze vekopen niet alleen het lekkere vlaamse blauwrund, maar ook 5-maanden gerijpt vlees, wayu-rund en nog zoveel meer. Ik heb er waarachter de steak van mijn leven gegeten, ik, die eigenlijk van nature niet eens een vleeseter ben. Maar je zou het na een bezoek aan de vette os waarachtig worden. En laat er dan nog net die dag boeteprocessie geweest zijn ook. Wat een toeval. Het was een leuke meenemer en het raakte me wel, al die mensen met die zware kruisen te zien lopen. Maar eerlijk, ik zou me anders nuttig maken als ik boete wil doen, in plaats van met een kruis te zeulen, maar ieder zijne meug hé! Als afsluiter dronken wij nog een ” boetelink” een heerlijk streekbiertje . Daarna keerden we terug naar het Molenland waar veel dorpen onder water stonden maar wij gelukkig daarvan gespaard gebleven waren.
  • De mooie zomeravonden brachten we meestal op het terras door, met een hapje en een drankje.
  • Vrijdag kwamen de mensen op bezoek, , de redders van Misty, laten we hen zo noemen. Het werd een supergezellige avond en het deed hen deugd te zien dat MIsty hier echt gelukkig is.
  • En voor de rest, de was en de plas, koken, opruimen, het noodzakelijke kwaad.

 

14 gedachtes over “Kiekeboe!

  1. variatie genoeg Christa, saai was het duidelijk niet
    gelukkig heb je volk in huis die met de computer over weg kan

    zo’n stuk vlees, dat zou een week op m’n maag liggen 🙂

  2. Het water loopt me in de mond, ik moet toch echt eens jullie kanten op komen he!
    Enneuh dit postje klinkt als de ideale vakantietijd – vakantie van het internet.
    Welkom terug!!

Geef een reactie

