Blogbijeenkomst

Gisteren was er een leuke blogbijeenkomst gepland! Neen, niet met heel wordpress hoor, dat zou ietsiepietsie te veel zijn! Maar met een paar toffe mensen, uit de vele toffe mensen die ik ken.
Tot nu toe, werden blogbijeenkomsten gehouden op terrasjes of zo, maar nu waren we uitgenodigd bij iemand thuis!
We besloten unaniem, om onze gastvrouw niet al het werk te geven, maar verdeelden de taken! Iedereen bracht iets mee, en dat was heel leuk!
De gastvrouw zorgde voor Prosecco alcoholvrije sangria en hapjes bij het aperitief. Een andere leuke jongedame uit het verre Nederland zorgde voor gevulde wraps, in 2 variaties. Onze enige mannelijke blogger maakte een geweldige quiche, die ik deze week zeker thuis zal bereiden als de kids er zijn.
Zelf zorgde ik voor een pastaslaatje; Ik had voor de gelegenheid griekse pasta gekookt, en dat is een leuk produkt om pastasalade te maken, omdat het klein is, de vorige keer gebruikte ik veel te grote pasta en dat liet zich minder makkelijk eten.
Er werden tomatenblokjes aan toegevoegd, stukjes advocado , gerookte zalm, koriander en een dressing met limoen. Koriander is een gewaagd kruid om te gebruiken , want je bent er voor of je vind dat het naar zeep smaakt. πŸ˜‰
Maar degene die ook een zeepsmaakske ontwaarden hebben het toch gezellig opgegeten.
Onze modefashionate had zich ontplooid tot meesterbakker en zorgde voor het dessert; Het kon niet op een grote cake met vruchten en verse frangipannetaartjes.
De gastvrouw zorgde voor de koffie en toen kwam er een heerlijke fles limoncello op tafel, waar ik geweldig zot van ben! Onze mannelijke blogger had die meegebracht, waarvoor ook nog een dikke merci!
Er werd getetterd alsof we op de vismarkt in Oostende stonden, of erger nog. We hadden allemaal zoveel te vertellen, want zo vaak zien we elkaar niet. De trein vloog dus heel snel. Ik verschoot me een ongeluk toen het al over half zes was. Wim maakte er me attent op dat ons Misty allen zat en dan hebben we snel ons biezen en onze overschot meegepakt. Want dat was de regel , iedereen neemt zijn overschot terug mee naar huis .
Er werd nog snel afgesproken om samen naar Bellewaerde te gaan in september.
Toen we de oprit van de autostrade opreden deed ik Wim terugkeren om twee lifters mee te nemen, die we in alle haast voorbij gereden was. Ze hadden een bordje bij met Gent en Brugge en ik besefte dat ze een mooi eind vooruit zouden komen als ze met ons meereden. En je brave jongens hadden geluk, want net ingestapt begon het gewoon water te gieten. Het was behoorlijk gevaarlijk op de weg.
Ik polste naar hun plannen , vroeg of ze slaping zochten in Gent, of wat precies de bedoeling was. Want eerst wilden we ze droppen in Gent, maar ik vreesde dat ze daar moeilijk kampeerplaats voor hun tentje zouden vinden.
Maar ze wilden zo snel mogelijk naar Calais om naar de U.K te trekken. We hebben ze gedropt aan een pompstation in Drongen, op weg naar Brugge of Oostende, wij moesten er af bij AAlter en daar zouden ze moeilijk kunnen liften. Hier stonden ze in het droog en konden ze zelf eens rondvragen bij de mensen.
Het heeft geen haar gescheeld of we namen ze mee naar huis, omdat het water goot, lieten ze douchen en overnachten in onze caravan. Maar ik heb mijn impulsiviteit kunnen bedwingen . Maar ik was blij dat ik de jongens een stuk op weg had geholpen. Ik voeg er ook eerlijkheidshalve aan toe, dat ik nooit lifters zou meenemen moest ik alleen zijn, of er zit een kind achteraan in de wagen.
We hadden dus een superzondag! Zijn voldaan gaan slapen, maar de “supermaan” die we jammer genoeg niet konden zien, zorgde ervoor dat ik om 1 uur snachts nog steeds geen oog had dichtgedaan. Mijn zintuigen stonden weer op scherp, mijn benen rusteloos. Maar een pilletje later, ben ik dan uiteindelijk toch ingeslapen, ondanks de scherpe pijn in mijn benen. Het vochtige weer speelde me duidelijk parten. Maar ook dit kon mijn goed gevoel niet verpesten. Alweer eer dag om op mijn palmares te zetten!

12 gedachtes over “Blogbijeenkomst

  1. Hè? Stonden die lifters hier te wachten aan de oprit van de autostrade? Of kwamen jullie die onderweg ergens tegen?

    Het was in ieder geval een supergezellige namiddag met allemaal fijne mensen. Voor herhaling vatbaar! Ik lustte de koreander trouwens wel. πŸ˜‰

  2. Mij zul je zelden (lees: nooit) zien op zo’n meeting. Ik hou wel van het vleugje ‘mysterieus’ dat rond de mensen die bloggen blijft hangen. Gelukkig denkt iedereen er niet zo over, en lees ik dat jullie het heel gezellig hebben gehad, samen.

Geef een reactie

