Ondertussen.

Ondertussen zijn we al een week terug van reis. De jetlag is verdwenen, hoewel ik nog altijd moe ben. We zijn ondertussen ons Belgisch kikkerweertje al weer gewoon. Veel heb ik in de laatste week niet uitgespookt. Niets spectaculairs , tenzij je twee pijama’s in de solden kopen, iets superspannend vindt.

Ik ben wel aan het brainstormen geslagen wat onze hall betreft. Die is nog nooit echt geschilderd en behangen geweest, met uitzondering van een uitspatting van mij om rose papier te plakken, dat ondertussen al weer heel erg gedemodeerd is.

Onze hall is een kakofonie van diverse meubels, meegebracht uit mijn vorig leven. Eigenlijk vind ik een hall een verloren ruimte. Ik had die liever als woonruimte hebben ingepalmd, maar technisch gezien , iets van steunmuren enz, kan het niet.

Er hangen zelfgefabriceerde schilderijen, enfin, kliederwerken van mezelf. eentje van mijn dochter en een tekening die de kids eens aan Wim cadeau hebben gedaan. Het is dus een bont allegaartje met veel reissouvenirs en nog wat spullen uit mijn winkel vroeger.

Ik heb me al suf gepiekerd hoe ik daar nu één geheel van kan maken, zonder die meubelen te hoeven afschuren ( want daar heb ik een hekel aan en kan dat trouwens niet vanwege geen kracht). En ik dacht het ei van columbus gevonden te hebben toen ik las over kalkverf. Ja het internet vertelde me dat je dat gewoon over de verf kan aanbrengen.
Maar vooraleer impulsief een bestelling te plaatsen , vond ik dat ik toch maar eens inlichtingen moest gaan nemen naar een verfwinkel.

Daar mijn ingewikkelde plannen uitgelegd. En samen met de verkoper van colora beslist dat we beter een kleurconsulente laten komen die het boeltje maar eens bekijkt.
Het is deze keer wel de bedoeling om de hall tot boven te doen. Zoveel mogelijk zelf te doen enfin, daarmee bedoel ik dat Wim het grootste voor zijn rekening neemt. Veel muren moeten nog opgestopt worden. Er moeten nog moluren aan het plafond, en ik kan begot geen mooi nederlands woord voor moluren uit mijn grijze massa persen. Dus voor wie het niet begrijpt, even googelen.

Ik zal me wel met de meubels bezighouden, omdat ik dat in kleine stukjes kan doen, dat zijn geen grote oppervlaktes die je in één keer moet afwerken. Het is nog niet duidelijk of we het gaan laten schilderen, of zelf gaan doen. Eerst ons oor eens te luisteren leggen bij de kleurconsulente. Ben eens benieuwd of ze goede tips gaat geven! Allee dat zou uiteraard wel moeten hé, ze wordt ervoor betaald, maar we krijgen twee derde terugbetaald door Colora als we daar verf gaan kopen. Dus dat valt wel mee. Ik wil het deze keer ook wel goed doen . Er zijn geen kleine kinderen meer in huis die alles gaan volkliederen en kleinkinderen zijn er ook nog niet, dus……..

Mijn handen jeuken om eraan te beginnen, maar de consulente komt pas na 15 augustus. ik zal nog even mijn aanval van creativiteit inhouden!

12 gedachtes over “Ondertussen.

      1. Ahja tzal da wel zijn 🙂 wij hebben hier ook moluren. Waar halen ze het soms he

  1. Alvast veel succes Christa, ik ben wel eens benieuwd wat die kleuren consulente zal aanraden, kwa kleuren en zo…
    Wordt vervolgd zeker.

  2. Wat die meubeltjes betreft : al gedacht aan zandstralen ? Ik heb dat met mijn volledige keuken laten doen, en ben daar zeer tevreden over (hout staat wel ruwer dan) Informeer eens bij Mavano in Zarren, ik heb gewoon foto’s opgestuurd van mijn keuken en heb een zeer schappelijke prijsofferte gekregen !

  3. Ja hoor, hebben onze meubelen in de living laten zandstralen. Die in de gang gaan niet omdat er twee grenen meubeltjes tussenzitten en het hout is zo zacht dat ze gewoon het hout wegspuiten.. Wij hebben dat laten doen van een firma in de richting van Ronse. ik moet eerlijk bekennen dat het niet goedkoop was. 1500 euro voor dressoir, tafel en grote barkast. Groetjes en bedankt

  4. De Coloramensen zullen je beslist kunnen adviseren, wij halen onze verf (én de bijkomende adviezen) ook altijd daar en zijn uiterst tevreden erover.
    Tja, een hall heeft zowat de functie om iemand te verwelkomen in je huis, en dan mag er daar best een persoonlijke tint aan gegeven worden.
    Ik ben al benieuwd wat je ervan gaat maken… 😉

  5. ik had in ons vorig huis geen hal en dat miste ik enorm al is het maar om je rommel even te laten wentelen alvorens je het op zijn plaats doet 🙂

  6. Zo’n make over is leuk he! Vergeet geen voor- en na-foto’s te maken voor ons 🙂 🙂
    En zeg als je de meubels toch zou moeten afschuren, er bestaan machientjes voor ook, ik weet natuurlijk niet tot hoe klein die gaan, maar is misschien interessant om daar eens achter te horen, dan heb je niet zoveel kracht nodig.

  7. Eerlijk, ik vond jouw hal geweldig orgineel en het is wel als ruimte een beetje verloren maar wel de eerste indruk als je binnenkomt,…..en dat was nu eens anders dan de standaard en je weet dat ik daar een zwak voor heb, behalve in mijn eigen huis 🙂

Geef een reactie

