Geschreven op reis, enkele persoonlijke indrukken;

Ondanks dat vandaag de hemel vol witte wolken ging was het warm , zelfs met het te verwaarlozen briesje.Voor het eerst kozen we een plekje uit onder een dikke palmboom in plaats van het hemelbed waar we tot nu toe vertoefden. De bladeren van de palm hangen boven ons als stevige waaiers, waar af en toe een zonnestraal door komt piepen.Het was heerlijk om boven en voor mij te piepen. Ook de aanwezigheid van Peter, de vliegenvanger, de spilfiguur uit het boek van Ravelli , met zijn verrassende karaktertrekken, doet me deugd, fijn dat hij erbij is;

Toen we op ons lievelingsplekje lagen in het infinity-zwembad zei ik tegen Wim die in dezelfde houding lag te dobberen. Ik zei dat deze reis, al mijn verwachtingen had ingelost.

Een leuk en rustig hotel, eigenlijk best wel luxueus. Een ontbijt waar we niet alles van proefden omdat wij van nature geen noedels en rijst-eters zijn, althans niet s morgens. Elke dag een eitje of twee , vers in de pan geslagen sloeg ik echter niet af; En ik genoot elke dag van het aanbod van het tropisch fruit dat er rijkelijk  uitgesteld lag.

De avondmarkt waar we vandaag naartoe gingen was plakkend heet, maar ik genoot met volle teugen met de kraampjes die er voor ons uitzagen als een rariteitenkabinet; Geroosterde sprinkhanen, gefrituurde kippepootjes en voeten, want ik heb het niet over de malse boutjes, die wij hier gewoon zijn.

We dronken vers geperst sap van rietstengels, met ijs, en het smaakte heel verfrissend. 

We bezochten de toeristische trekpleisters van het eiland, die ik voor ogen had; De prachtige chinese tempel en idem dito Chalong tempel. We vaarden door de prachtige Pang gnang eilanden, waar ik waarlijks tranen in mijn ogen van kreeg; Zo mooi en vredig was het daar. Mijn hart zoog zich vol met geluk als een spons met water. Die ervaring draag ik voor altijd mee.

We gingen zelf naar Banglaroad, de beruchtste straat van Phuket, die wemelt van bars, striptease shows en lady boys; Maar op de rest van het eiland, kwamen we nergens in aanraking met prostitutie en sextoerisme. Er werden kaartjes uitgedeeld van bars, en shows, maar niemand was opdringerig en ook de meisjes waren vriendelijk; Ik wenste hen vriendelijk een goeie avond, wetende dat de meeste meisjes, dit doen uit pure noodzaak om te overleven. 

We dronken singhabeer , gingen eten in kleine restaurantjes, bij de plaatselijke restaurantjes.Ik at tum yung goon soep, al schrijven ze het overal verschillend.Ik at kip met citroen, die heerlijk smaakte. We genoten ervan om tijdens happy hour, cocktails te drinken, omdat ze in het 5 sterren hotel toch stevige prijzen hanteerden, naar Thaise normen dan toch.We hoorden wel honderden keer Sawadee kha , wat goeiendag betekend en zegden het honderden keren terug. We vouwden onze handen samen en maakten een kleine buiging met hoofd zoals zei dat doen. Want vriendelijk zijn wel.

Ik week niet van mijn plan af om de eerste dag al op zoek te gaan naar de kleermaker, waar ik een klassiek broekpak wou laten maken. Ik bestelde er ineens maar twee blouses bij voor . Tony was een heel sympathieke indier, die voor iemand met een moeilijke maat als de mijne een mooi pak op maat voor mij heeft gemaakt voor  110 euro, twee bloezen waarvan 1 in Thaise zijde inbegrepen.Ook deze missie is geslaagd.. En daarnet toen voor het eerst bakken water vanwege het regenseizoen over ons heen kwamen zijn gewoon in het zwembad gebleven en voelden we ons als twee kinderen, dansend in de regen. Het voelde als een warme douche op ons warme bolletje. Mijn hart sloeg echter over, toen een ferme windstoot een kleine katamaran omhoog tilde en het kleine bootje de lucht in vloog en een paar meter verder, kapseizde in de Andaman zee;Mijn bezorgdheid sloeg toe en ik was heel blij na een tijdje een klein koppeke te ontwaren naast het gekapseizde bootje. Ik kon opgelucht ademen en me klaarmaken voor een geweldige show waar we later op de avond naartoe gingen. 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

 

 

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

 

15 gedachtes over “Geschreven op reis, enkele persoonlijke indrukken;

  1. Ja vind het ook prachtig.
    Maar jij hebt je beroep gemist, je moest schrijfster geworden zijn, zoals dat allemaal op een ludieke manier kan neerpennen !
    Mooi herinneringen aan jullie reis he.

  2. duidelijk een geslaagde vakantie
    en die bloesjes wil ik ook wel eens zien
    daar zou ik nu nooit aan gedacht hebben van dat te laten maken

  3. Leuk om te lezen, klinkt als een fijne reis en aan die geweldige foto van jou in het zwembad te zien (vind hem echt gaaf!) heb je het idd helemaal naar je zin gehad 😀

Geef een reactie

