Terug van weggeweest;

Hela, we zijn terug. Ik raakte daar niet op mijn blog, maar heb waarachtig wat met de hand geschreven, maar ben nu even te moe om te bloggen. We hebben heel erg genoten,en ik trakteer jullie alvast op een paar leuke foto’s.Afbeelding Zicht van uit onze luie zetel

AfbeeldingOnze luie zetel zelve!AfbeeldingPalmen met prachtige vruchten.

Afbeeldingiemand zin in een krokant gefrituurd kippeteentje?

Afbeelding De beste Pad thai in de maak voor ons, voor 2 euro per persoon hadden we de lekkerste maaltijd van de week!

Afbeelding

Ook dit is Thailand! Veel mensen wonen nog in golfplaten huisjes.

Afbeelding

Zalig die pang gnang eilanden, ik hoop dat ik het juist schreef, ik moest er haast van wenen zo mooie en vredig het daar was!

Afbeelding Ze hadden mij er niet bijverteld dat ik hier naar boven moest klauteren over de rotsen, Maar t was de moeite, met een rolstoel zou het toch niet lukken zenne!

Afbeelding schattige bootjes, niet?

Afbeelding

Morgen meer, mijn oogjes vallen dicht……..

 

 

 

 

16 gedachtes over “Terug van weggeweest;

  1. Die sfeer in Azië is onbetaalbaar. Mooie foto’s, dank om die te delen!
    Wat ik zeker nooit zou doen is eten kopen van zo’n kraampje. De kans dat het ’s anderendaags retteketet wordt op de pot is zeer groot!

    1. Wij hebben daar geen last van gehad; het was het meest propere kraampje van heel de rij en eerlijk, het was onze beste maaltijd die we gehad hebben; En die mensen waren zo blij af en toe aan ons te verkopen. Daar ging het ook een beetje om. Ik ben graag tussen het gewone volk.

    1. Bea, het eiland was bezaaid met krotwoningen, huisjes in golfplaten, maar ik slaagde er niet in om die te fotograferen omdat we meestal in een taxi of zo zaten toen we er voorbij kwamen. Veel mensen leven er in armoede.

  2. jullie hemelbed onder de blauwe hemel staat daar mooi geparkeerd
    kippeteentjes, dat zal krokant zijn, veel vlees kan daar niet aan hangen

  3. wow, het lijkt me daar écht paradijselijk mooi, Christa!
    Behalve die platenhuisjes dan, want dan besef je dat je als toerist zoveel rijkdom hebt…

    1. Ja inderdaad, veel mensen zijn er nog arm, en we moeten daar niet onze ogen voor sluiten. Je kan natuurlijk niet iedereen helpen en redden. Maar omdat ik weet dat iedereen onderbetaald is, gaven wij resoluut tien procent fooi. Zo hebben we veel mensen gelukkig gemaakt! Ook de straatventer die elke dag met zijn fruit langs de weg zat. De laatste dag zijn we daar 2 kilo mangosteen gaan kopen, ( een soort fruit dat hier extreem duur is ) Het was 90 bath, en Wim gaf honderd, Het ventje was doodcontent, 100 bath is gelijk aan 100 oude belgische frank.

Geef een reactie

