Help, ik zie soms blauwe kabouters!

Mijh fibrofog speelt me heel erg parten. Fibro zorgt niet alleen voor spierpijn, maar ook voor felle concentratiestoornissen en wat daar allemaal bij komt kijken. Ik heb dan nog adhd ook en ik heb een heel hoog “verstrooide-professor-gehalte “, allee, die professor wat minder natuurlijk 😉

En ik vind het niet meer leuk, hoewel ik soms grappige dingen zie of lees. Zoals deze week, Wim draaide een straatje in met de wagen en het leek even ( heel even maar) alsof er een blauwe kabouter in de hoek van die tuin stond. Tot we naderden en ik zag dat de kabouter eigenlijk planten waren; Ik schoot in de lach, vertelde dit aan Wim. Maar bij nader inzien was dat eigenlijk niet grappig. Ok, je kan af en toe iets verkeerds zien, maar die dingen overkomen me dagelijks. Ik lees reclameborden verkeerd, de gekste dingen eerst. Zo las ik ” De mafkees, iplv Maesekes, , misschien omdat er ook drie e’s inzitten. Ook rekenen lukt me alsmaar moeilijker. Ook het vinden van de juiste woordkeuze, en dan sta ik daar dan belachelijk in alle bochten te wringen om iets uitgelegd te krijgen omdat ik het juiste woord niet vind. Rilatine hielp me vroeger, maar sinds ik massa’s andere rommel van medicatie neem, kan ik dat niet nemen. Maandag naar de psy, daar ga ik eens vragen als ik ze nog allemaal op een rij he, t wordt bang afwachten, haha ! 😉 

 

11 gedachtes over “Help, ik zie soms blauwe kabouters!

  1. k denk dat dat rijtje nog ferm zal meevallen 🙂
    en mssch was er wel een kabouter die aan het werken was bij die planten hé maar zich vlug verstopte
    nee jammer genoeg zie ik nog geen kabouters die hier helpen
    maar die woordkeuze om iets uit te leggen is natuurlijk heel herkenbaar, net zoals de zinsbouw, soms blijf ik steken in een zin omdat ik al voel bij het zeggen dat de volgorde niet klopt 🙂

  2. Kan me wel inbeelden dat dit heel ambetant is. In periodes dat ik heel vermoeid ben kan ik vaak ook heel moeilijk op woorden komen en moet ik soms echt moeite doen om zinnen uitgesproken te krijgen. Gelukkig is dat geen dagelijkse kost :-). Hopelijk kan de psycholoog helpen :-).

  3. Idd geen slechte het even te laten checken, is misschien komisch maar dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij. Hoop dat je er een oplossing voor kan vinden

  4. zo iets kan heel vervelend voor je zijn maar iemand die om je geeft ziet je zo ook graag hoor
    en wie weet heeft de psycholoog je wel een beetje kunnen helpen, ik hoop het voor jou

Geef een reactie

