Mijn eerste droom;

Mijn eerste droom was een specialleke, lang voor ik droomde van een dierenasiel te openen, voor alle gestrande diertjes die ik wou helpen. Lang voor ik een eigen restaurant wou beginnen;

Nu mogen jullie allemaal goed in de lach schieten, want ons Chrissebie wilde “non” worden! Niet zo maar een non hoor, maar een speciale! Eentje die naar Afrika mocht om de arme kindertjes te helpen. Hoe vaak heeft mijn moeder niet gezegd, toen ik mijn vlees niet wou opeten en zij dan streng zei , dat ” de arme zwartjes in Afrika geen eten hadden en blij zouden zijn met mijn stukske vlees! ew. Ik was dan ook niet op mijn mondje gevallen, en antwoordde steevast, dat ze het vlees voor mijn part gewoon mocht opsturen naar Afrika. Ik lustte helemaal geen cotelet waar je eeuwig op kon blijven sabbelen, tot ik kotsneigingen kreeg.

Ik was toen een jongedame in de tweede kleuterklas. En er stond daar iets waar ik geweldig zot van was en vol bewondering naar keek , en dat had die droom aangewakkerd. Het was een soort zandbak op tafelhoogte en daar stonden poppetjes in, Nonnekes, kleine zwarte Popjes en hutjes. MIjn fantasie sloeg daar helemaal op hol van! Wist ik veel dat nonnen celibatair moesten leven en dan nog , welk kinderhoofdje van 4 jaar wist toen al wat sex , het woordje stond nog niet eens in mijn woordenschat, hoewel ik best heel mondig voor mijn leeftijd was, ja, ik was een adherke , maar dan was dat woord ook nog niet uitgevonden.en werd ik bestemd als “halve jongen”, noem het gerust drie-vierde-jongen!

Afbeelding

Zie me daar staan, k had blijkbaar mijn nonnenkapje al op! En ik was daar waarschijnlijk al aan het denken, “kon ik dat nu maar delen met de …….. Ja, ik was toen al een geverke die graag deelde en graag andere mensen plezier wou doen. Ik wou ook nooit Prinses of koningin spelen, ik was altijd de “dienaar”, En ik ben dat eigenlijk altijd wel een beetje gebleven. Alleen de droom als “non” is overgewaaid .Hoewel Ik als jong meisje dan graag vrijwilligerswerk had willen doen in Haiti, maar dat werd dan ook weer snel van tafel geveegd. Na school moest ik zo snel mogelijk werken, om de kost te verdienen, ( het geld moest afgegeven worden). Ja en toen spaarden de ouders nog om een trouwfeest te organiseren, waar wij zelf geen fluit van hadden in te brengen. De ouders stalen de show en nodigden hun vrienden uit. Wij stonden erbij en keken erna!

Gelukkig hebben wij anno 2007 ons beider tweede huwelijk heel anders georganiseerd naar ons eigen idee. Maar ik ben nog steeds niet echt in Afrika geweest, met uitzondering, van Egypte, Marokko, Tunesie. Maar Tanzania of NamibiΓ« staan zeker nog op mijn bucketlist. Ik ga echt tijd (en geld ) te kort komen in mijn leven.

 

Afbeelding

En zo zijn we dus getrouwd, op het eiland van mijn dromen, met de prins van mijn dromen. En dat was uiteindelijk de mooiste droom die is uitgekomen! Never stop dreaming blijft mijn leuze.

.

 

14 gedachtes over “Mijn eerste droom;

  1. Mooi verhaal, ik schiet gelijk terug in de tijd, iedereen was van tafel maar ik moest blijven zitten met dat stukje vlees in mijn mond dat ik maar niet weg kreeg.
    Bijzondere klaas trouwens met die bril

    1. Tussen ons gezeit en gezwegen Pannenkoekje; We hadden de bloemen geplukt in de tuin van het hotel en er met ons naaisetje dat je op de kamer hebt in elkaar geflanst; Niet voortvertellen hΓ©! πŸ˜‰

  2. Ik lustte ook geen vlees als kind en heb veel uren aan de tafel versleten omdat ik moest blijven zitten tot het op was…of tot mijn moeder het niet meer kon aanzien en de boel in de vuilbak kieperde als mijn vader het niet zag.
    Uw tweede huwelijk was echt een sprookjeshuwelijk, jullie staan stralend op die foto (het zou er nog aan mankeren als het niet zo was πŸ™‚ ). Hopelijk kan je nog veel van uw dromen waarmaken, altijd leuk als die reΓ«el worden.

  3. Ja zeker nog in Afrika raken,…..want als Chrissiebie iets wil πŸ™‚ :-), maar als non, neen dat zou niks voor jou zijn ;-), stel je voor dat je in een klooster was terecht gekomen waar je moest zwijgen πŸ™‚ πŸ™‚

  4. Wat ne grave Sint zeg, dat wist ik niet dat ze dat bij jullie zo deden πŸ™‚ Tja nonnen ik blijf ze fascinerend vinden, fascinerender dan paterkes, ik weet niet waarom!

Geef een reactie

