Mijn eerste lief!

Hebben we niet allemaal een eerste lief gehad? De eerste verliefdheid ( op mijn kinderverliefdheid op Heintje na ) blijft een mens zich toch voor eeuwig en altijd herinneren.  De eerste kus , en ik herinner me nog goed het gedacht dat ik dat misschien nooit zou kunnen! Maar het lukt ondertussen toch wel aardig hoor!

Ik noem hem mijn eerste lief, maar eigenlijk waren we niet eens elkaars lief! Ik was verliefd op hem terwijl hij iemand anders had! Ja, ik viel blijkbaar altijd op de verkeerde mannen zeker!

Het was de beste vriend van mijn broer en kwam vaak bij ons over de vloer. Ik was 15.5.jaar terwijl hij 18 was, al een hele vent eigenlijk , vergeleken met mij een schoolmeisje die wel een piepklein behaatje droeg maar eigenlijk niet eens echte borsten had! Hij reed met een brommer, een heuse brommer waar je een helm voor nodig had! Ja indertijd moest je op een lichte brommer geen helm dragen. Dus was het keistoer als je een helm nodig hebt.

Ik was eigenlijk een puberende speelvogel, die heel erg graag plaagde , op de trein en graag geplaagd werd. Het was een zogezegde vete tussen de gasten van de Groene poorte en die van Spermalie waar ik zat. Indertijd waren die scholen nog niet gemengd. Dat werd dan boekentassen uitgieten, elkaar over de banken tussen de jongens smijten. Ja daar deed het beschaamde Chrissebietje graag aan mee.

Maar ik mocht dan nog maar een puberke zijn, ik was “echt verliefd” ! Ik schreef ellenlange epistels in mijn dagboek over mijn droomjongen, die zo grappig liep. Ja, ik heb al altijd de nood gehad om mijn levenservaringen op te schrijven, lang voor Bloggen bestond.

Aja, voor ik het vergeet! Waarom ik nu precies, vandaag over mijn eerste lief blog, is omdat ik hem gisteren heb teruggezien, toevallig, toen we op een terraske zaten in zijn hometown! Hij had ons ineens in het vizier en is een praatje met ons komen maken. Hij kende mijn moeder ook nog, want uiteindelijk was hij indertijd kind aan huis!  Het was een fijne babbel en neen er waren geen vlindertjes, ! Ik vond het wel grappig dat deze man van middelbare leeftijd , de jongen was die vroeger een jeans en een parka droeg , grappig liep en mijn tienerhoofdje op hol deed slaan.

Maar hij zal wel even verrast zijn geweest, een dikke taart te zien, in plaats van de dunne sprinkhaan zonder borsten die hij kende uit zijn jeugd.

Ik deed er alles aan om te mogen werken in de feestzaal waar hij werkte, om in zijn buurt te zijn, en ik denk dat ik hem zelf liefdesbrieven schreef en via mijn broer liet overhandigen! Je kent dat wel, hé, tienerkes durven dat niet zelf!

En op een keer kon mijn vader me niet komen afhalen na het werk, en mocht ik mee naar zijn huis om te slapen. Ik mocht met hem op de brommer achteraan en ik vond het leuk dat ik dan een excuus had om hem eens goed vast te pakken!

En toen ik in de zetel lag om te slapen, kwam hij praten over de brief, vlam heel mijn kop werd rood, gelukkig was het duister. En dan kwam er de eerste kus, en dat zette mijn verliefdheid nog meer in vuur en vlam.

Later hebben we nog een paar keer gekust, maar ik weet niet meer precies waar en hoe!

Er werd mij nooit een relatie beloofd, hoewel ik daar wel op hoopte indertijd. Want als ik verliefd was, ja dan was ik dat ook heel heftig, ik was toen al een emo-mensje.

Maar het lot heeft anders beslist! Want op de dag van hun laatstejaars-bal, zat hij aan de kassa met zijn “echte “lief, en dan is mijn hart voor het eerst heel hard gebroken. En ik heb daar het eerste stuk in mijn kraag gedronken, zot hé, nog niet eens 16. Schamelijk gewoon!

Meer dan een jaar heb ik getreurd , liefdesverdriet gehad, en had ik geen interesse meer in jongens. Maar uiteindelijk zijn mettertijd alle wonden geheeld, en ben ik groot geworden, kreeg echte borsten, en ben nog heel veel keren verliefd geworden! Eind goed , al goed!

19 gedachtes over “Mijn eerste lief!

  1. Eind goed al goed met uwe Wim he! Wat ne lapzwans was dat zijn lief bedriegen (met u),tsss. Gij durfde toch wel meer dan ik ze, ik kwam als tiener niet buiten, laat staan dat ik brieven zou durven schrijven aan jongens, ik wa

  2. Ik zal mijn eerste (foute) lief ook nooit vergeten :-). Niemand denk ik. ’t Zal aan de hormonen liggen zeker? Ik was nog geen 14 toen ik het eerst een stuk in mijn voeten dronk. Erg he!

  3. Ik denk dat alle verhalen over de eerste liefde een beetje gelijk zijn, ik herken namelijk heel veel inclusief de liefdesbrieven via via hahahah. Wel heel leuk dat je hem weer gezien hebt 🙂

  4. Ik zie soms wel eens een ex-lief aan de schoolpoort (of meer dan één ex-lief), en dan denk ik ook soms “djeezes waar i s den tijd…?”

Geef een reactie

