De voorbije dagen……….

Ik moet eerlijk zijn, ik heb toch een beetje een slag van de molen gekregen van onze uitstap naar Elzas! De reis was dan toch vermoeiender dan ik dacht, en ik ben nog steeds aan het recupereren met elke dag een nodig slaapje. En het vochtige weer zal er ook wel voor iets tussenzitten. Maar soit, ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn vinger kruis voor de verre trip naar Phuket. Ik heb nog een kleine maand om me daar op voor te bereiden. Gelukkig heb ik al het eten voorzien voor de thuiswachters die op hond, en katten komen passen. Thanks Eli en Kenneth! 

Ik werk met een stappenplan zodat ik vooral de laatste week heel veel kan rusten en me enigszins een stukje kan aanpassen aan het verschil in uren, en daarvoor zou ik eigenlijk lang moeten kunnen opblijven s avonds, maar dat lukt me niet. Ik zal gewoon mijn verstand op nul zetten, een goeie slaappil nemen en ik moet er nog aan denken om een deftig nekkussen te kopen wat onmisbaar zal zijn tijdens de lange vlucht. Neen always heb ik niet nodig, of t zou moeten zijn om in mijn schoenen te leggen tegen het overmatige zweten. En in t slechtste geval kan ik nog bijstand vragen , zodat ze me daar een beetje rondvoeren in een rolstoel of in een elektrisch wagentje, waarmee ze door de luchthaven crossen; 

Ik weet dat de adrenaline door mijn lijf zal razen en me zal helpen om die reis te overleven en ik weet dat ik nadien terug een pudding wordt, maar dat zien we dan wel, zei tita-tovenaar.

Ik ben hier deftig aan het afwijken van de titel de voorbije dagen….. Zondag zijn we naar de hondenspeelweide geweest in Brugge, een waar festijn voor hondjes die veel beweging nodig hebben. Ondertussen hadden we zelf wat beweging uiteraard en het was zo fijn onze Rosse zo blij te zien! Jammer dat we er toch drie kwartier moeten voor rijden. Ze doet dat ook stukken liever dan de hondenschool waar ze zich stierlijk verveelt en eigenlijk maar één doel heeft, nml met de honden spelen! 

Maar wie was er nu het meest moe na de avonturen, euh, niet de hond blijkbaar! Dat wijfke waarvan het lijkt of ze een vers permanent in haar haar heeft!

Afbeelding

 

 

13 gedachtes over “De voorbije dagen……….

  1. Niet inzitten met de vlucht of het tijdsverschil. Een jetlag krijg je sowieso. Het zal een plezier zijn om die te verteren (je moet toch niet werken)…
    Die hond permitteert zich precies wel veel 🙂

  2. Daar heb ik ook altijd schrik voor als ik aan een vakantie of trip denk, die naslag die ik krijg na de vakantie (en ik hoop altijd dat het niet tijdens de vakantie komt)…

  3. Christa, als wij iets willen zien of doen, hebben we daarna de weerbots…
    Zo zal ik na ons reis, ook weer heel moe zijn, en extra moeten rusten.
    Maar we willen ook leven he !

  4. ik heb nog nooit een reis gemaakt waarbij ik moet rekening houden met het tijdsverschil. Maar ik ben sowieso al heel flexibel, ik pas me makkelijk aan. Ik doe ook niks anders tussen week en weekend, steeds maar opnieuw switchen van nacht- naar dagleven… 😉

    Dat hondje raakt niet zomaar uitgeput, Christa. Die put jou uit… 🙂

    1. Wat de hond betreft heb je ergens wel gelijk hoor Billy, gelukkig neemt haar energie toch al een beetje af. Het lukt al beter om haar alleen thuis te laten en zo… komt wel goed. En ja wat de reis betreft, ik heb momenteel een ferme fibro-opstoot, waar ik hondemoe door ben; Snel een warme maaltijd in elkaar flanzen, lukt me nog net, bah, ik wou dat ik terug wat energie had,lastig hoor, voor ik die vroeger zo’n bezige bij was.

      1. je bent niet alleen Christa, is hier ook grote vermoeidheid de laatste weken, heb zelfs middagdutjes van doen, iets waar ik anders zelden aan toegeef, maar nu kan het niet anders of ik word slecht van moeheid

  5. Zwijg An, het is zo erg dat ik begin te denken dat ik er gratis en voor niks Cvs heb bijgekregen. Ik heb deze morgen een HIPP test laten doen bij dokter, dat kan Cvs aantonen. Ik ben ook herbegonnen met herbalife, wat me meestal wel helpt om fitter te worden; Op hoop van zegen.

    1. k hoop voor jou van niet Christa, te kort aan vit D geeft ook moeheid
      cvs heb ik al, allé dat zeiden ze mij toch enkele jaren geleden, k kan mij niet herinneren dat ik daar ooit een test voor gedaan heb
      doet de gewone huisdokter zo’n test?

  6. Die vlucht naar Phuket gaat goed komen meis, ik heb geen oog dicht gedaan richting Bangkok maar alles was vergeten toen ik de schoonheid van de Thaise natuur zag. Je lijf zal zelf aangeven wat wel en wat niet kan. Ga er van genieten! En wat een schattige foto ❤

  7. Haha, leuke foto! Ik hoop dat de reis heel goed gaat meevallen! Ik ben benieuwd wat bij mij de jetlag gaat geven naar vietnam. Bij naar het oosten te reizen is het altijd de moeilijkste jetlag. Dus als je terug naar huis komt zal je wss wel weer sneller terug gewend zijn aan het belgisch uur 🙂

Geef een reactie

