Elzas van mijn buckelist geschrapt!

k ga hier niet veel woorden aan vuilmaken, maar vooral wat foto’s plaatsen! We weer zat heel erg mee, we hebben heel erg genoten hoewel het sterrenrestaurant waarschijnlijk een ster had in vervlogen tijden. We vonden dat maar povertjes, maar het heeft de pret niet bedorven. Ik heb genoten van de sprookjesdorpjes! En ik kan me heel goed inbeelden dat een schrijver met een beetje fantasie hier fantastische sprookjes kunnen schrijven. Het Hansje en Grietje gehalte lag heel hoog. Ik was helemaal in de sfeer en zag grote smalle dennebomen met alleen wat groen bovenaan, als reuze-asperges, gekweekt door de grote vegetarische reus van het bos! Ja, ik raakte in hogere sferen en zat in gedachten blogs te schrijven, waar ik nu al , een dag later ,reeds massa’s van vergeten ben. Misschien moet ik de volgende keer door den Elzas met een dictafoon , maar soit. We doen het dus met foto’s!

Afbeelding

Picknicken langs de weg, gezellig maar vooral goedkoop!

Afbeelding

Oeps, zijn we nu misreden? Wisten niet dat miss liberty in Colmar stond!

Afbeelding

Pintje drinken in het jupiler-café! Oeps, zijn we hier wel in Frankrijk, Wij hebben toch maar gekozen voor een Elzasser-biertje.

Afbeelding

Stapke zetten in Comar!

Afbeelding

Eventjes mijn handelsmerk opgezet!

Afbeelding

Speciaal voor alle blogvriendinnekes die van al die bakkerij-fik fakjes houden!

Afbeelding

Speciaal voor den Dave een keertje voor powerranger gespeeld!

 

Afbeelding

Gescheiden van tafel en bed! Leuke kamer, kleine badkamer en een ontbijt dat maar 4 op tien scoorde, maar we leden geen honger.

Afbeelding

Spelen met wat zonlicht en een druivenstok.

Afbeelding

Oeps, autodeur vergeten dicht te doen!

Afbeelding

Jups rode wijn gedronken in de elzas, ( weeral iets om van mijn bucketlijst te schrappen) en op zoek gegaan naar die wijnboer, en daar wat wijn gekocht voor thuis.

Afbeelding

Eguisheim, éen van de Hansje en Grietje dorpjes, let vooral ook op de ooievaars op hun nesten.

Afbeelding

Leuk toch!

Afbeelding

 

Oeps, daar mag nog twintig kilo van af!

Afbeelding

Hier deed roodkapje haar boodschapjes om naar oma te gaan!

Afbeelding

flammenkuche, streekgerecten zijn er om te proeven hé!

Afbeelding

Hierbij dacht ik speciaal aan Alice en haar pas geboren baby!

Afbeelding

En hierbij dacht ik spontaan aan Tita, ( ja jongens jullie waren nog al in mijn gedachten hé!

Afbeelding

Dees is gewoon mooi!

Afbeelding

Oeie, deze staat op zijne kop, maar jullie kunnen ook wel eens moeite doen nietwaar! Deze is voor Brubeck, binnenkort is er een groot jazzfestival in Munster!

Afbeelding

En er zijn ook leuke marktjes, met vettige ( maar lekkere ) worstjes.

Afbeelding

En we hebben de terugweg via de vogezen gedaan, kan ik ook al schrappen. Zie het meer in mijn handen, en volgende foto het meer aan mijn voeten!

Afbeelding

En na nog een blitzbezoekje aan de stad Gerardmer zijn we terug naar ons Belgenlandje afgezakt! Hebben een uurtje stil gestaan bij wegenwerken, maar zijn al bij al goed thuisgekomen, met een pak herinneringen om in ons kastje te stoppen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28 gedachtes over “Elzas van mijn buckelist geschrapt!

    1. A neen, dat was geen biowinkel, dat was een winkel, met va:)
      nalles in dat thema, van die poppetjes en bij die poppetjes dacht ik spontaan aan jou en kweet niet waarom;

      1. Ik zal nogal popperig zijn. Maar daar in de etalage lag wel degelijk iets van een merk dat wij in de winkel verkopen. 😉

  1. Mooie foto’s.
    Christa je ziet er stralend uit, en heel mooi met je outfits.
    Nog -20 kg, dan zien we je echt niet meer lopen hoor !!!

  2. wij zijn enkele jaren geleden naar de Vogezen geweest, ook in Gerardmer een tussenstop gemaakt. En Eguisheim bezocht!
    Prachtige streek hé, dat zie je wel aan je mooie foto’s.
    Dat Elzasser biertje kan gemakkelijk ook in de portfolio van InBev-Anheuser zitten, waartoe ook Jupiler in thuishoort. Zo verwonderlijk is het dus niet… 😉

  3. Wow, de mooie foto’s zeggen inderdaad meer dan een beschrijving. Lang geleden dat ik nog in de streek geweest ben, maar ik verplaats ze nu meteen naar boven in mijn lijstje van “nog te doen”. En grappig én tof dat je aan mij gedacht hebt met het jazz festival van Munster. Ik ga dat opzoeken, wie weet 🙂
    Benieuwd wat je trouwens nu nieuw op je “bucket-list” gaat zetten 🙂

  4. Zalige foto’s zeg! (ik vind het wel jammer dat de datum erop staat, maar dat is mijn mening natuurlijk, het blijven mooie foto’s!)

  5. Christa je ziet er keigoed uit op die foto’s! ’t Is duidelijk dat jullie genoten hebben van jullie vakantie! En die huisjes, ik vind ze prachtig, zo schattig.

      1. 2 overnachtingen en een driegangenmenu , twee maal ontbijt, kostte ons 99 euro per persoon. kamer van het hotel was goed, het ontbijt minder en de badkamer was eigenlijk ook wel klein, maar voor de rest wel gezellig!

      1. Ik ben meer voor Star Trek persoonlijk maar Star Wars is mij ook thuis met de paplepel (door pa) ingegeven als het ware..

Geef een reactie

