De Elzas

Met nieuwjaar heb ik Wim een weekendje Elzas cadeau gedaan, twee overnachtingen en een diner in een restaurant met 1 michelinster; Hoe ze het kunnen regelen voor 99 € per persoon is me een raadsel, maar bij actievandedag.be kunnen ze veel zenne. Vooral als je de promo’s dagelijks binnenkrijgt en eum ja, ik geef toe, ik heb daar tijd voor.

Dit weekend is het eindelijk zover, dus werd het tijd om een beetje van google te doen, en de afstand te bereken op mappy en eum, ik verschoot dat het zo ver is. In allereil wilde ik de zaterdagnacht nog bijboeken, tot mijn mannetje me erop wees dat we zaterdag naar het burenfeestje moeten van onze nieuwe buren die een nieuw huis hebben gebouwd aan de overkant van de straat..

Dus hebben we besloten om het feestje niet al te lang te trekken en vroeg te vertrekken, want we hebben 600 km voor de boeg. Ik heb een topic op facebook gesmeten en kreeg al veel leuke tips van mooie dorpjes om en rond Colmar. ( We logeren op 16 km onder Colmar als je op de kaart kijkt.

Ik heb al Eguisheim, kaysersberg, Riquewihr en uiteraard Colmar zelf op het lijstje staan. Verder wil ik toch een deel van de wijnroute doen, ik hoop dat we ze wel ergens zullen tegenkomen, of info kunnen verkrijgen in het hotel waar we verblijven. Maar uiteraard zijn alle tips nog welkom.

Ik denk dat we Strassbourg zelf gaan overslaan en dit later eens opnieuw gaan doen, maar dan met de trein, vanwege toch gratis rijden. 

Om de wijnroute te doen en die kleine dorpjes hebben we idd wel een auto nodig. 

Leuke tips zijn nog altijd welkom! Het weer voorspeld niet veel goed, dus zal het vooral veel rondrijden worden denk ik, en veel rondkijken en hopelijk ook links en rechts wat proeven. Ik ben vooral heel benieuwd naar een rode Elzaswijn, omdat ik die nog nooit heb geproefd. Misschien de moeite niet, maar dan kan ik dat tenminste ook op mijn lijstje plaatsen van “once in a lifetime”. 

Hier logeren we. En hier mogen we de eerste avond een viergangen menu gaan eten, ( ben eens benieuwd ). Ja mensen er zijn soms wel koopjes te doen, en eerlijk, wij gaan alleen weg met promo’s, volle prijzen zijn ons gewoon veel te duur! 

En nu nog onze paraplu klaarleggen ( helaas) en we kunnen vertrekken;

10 gedachtes over “De Elzas

  1. Christa ik wens jullie een leuke uitstap toe, geniet van het lekker eten, wijntje, van elkaar, en de natuur daar !

  2. ik weet niet waar je die weerinfo vandaan hebt, maar volgens mij gaan jullie wél een zonnig weekendje tegemoet!
    Wat het ook zij, geniet ervan, Christa!!!

Geef een reactie

