Moederdag

En het was weer moederdag vandaag, en laat ons eerlijk blijven, ik vind het leuk om eens op een jaar een blijk van waardering te krijgen voor alweer een jaar moederschap.En dan heb ik het niet over grote cadeaus krijgen. Wim had voor mij een leuk ontbijtje gemaakt dat welkom was na een avond waar de alcohol nogal rijkelijk gevloeid had en ik heel mijn dieet aan mijn laarzen gelapt heb. Maar bon, we hadden visite en het was een heel gezellige avond.

Verleden week heeft hij me ook getracteerd op zo’n slobberbroek met bijpassend t shirt, ja, ik wilde dat perse hebben. Je kan natuurlijk zeggen dat Wim mijn moeder niet is, maar van zijn kant is het dan een blijk van dankbaarheid om wat ik voor zijn kinderen doe. Ik mag dan wel hun moeder niet zijn, maar ik  bemoeder hen  wel en doe wat moeders doen, de was en de plas, zorgen dat er eten op tafel komt , en er gewoon te zijn voor hen op de momenten die ze hier verblijven. En ik doe het graag , want dat hoort nu eenmaal bij het leven waar we zeven jaar geleden voor kozen.

Toen ik deze morgen nog een beetje zat te facebooken hoorde ik de bel. Ik kijk vlug door het raam en ik zag dat het de camionette was van de plaatselijke bloemenwinkel. Mijn hart maakte een huppeltje en ik was nieuwsgierig naar de afzender en neen het was niet van één of andere geheime aanbidder, want ik zou niet weten waar ik die tevoorschijn zou moeten toveren.  Ik vond het heel spannend om te lezen wat er op het kaartje stond. En het boeket werd besteld door mijn zoon in Canada. Dan troost ik me met de woorden, “it’s a small world after all…….. want te weten dat ze me niet vergeten op zo’n dag doet me ontzettend veel deugd.

DSCI2343

Ook mijn dochter had me niet vergeten en ik heb hier gezwoegd en gezweet om uit te vogelen hoe ik dat hier op die blog kon krijgen  En t is me dan nog gelukt ook. Enfin, dat hoop ik toch, want ik kan het op mijn computer toch openen bij het klikken op onderstaande link. Ik kreeg namelijk een leuke pps, typisch haar stijl, maar ze heeft er veel werk ingestoken, en alleen een muziekske ontbrak nog. En let vooral op de eerste foto, die genomen is in het begin dat we in ons restaurant woonden indertijd en er geen geld meer over was om onze living op te doen. En op mijn schoot, de kleine Aimée.

Klikken op onderstaande link.

Mijn moedertje

In elk geval ik hoop dat iedereen een leuke moederdag had en hoop dat mensen die hun mama al verloren toch met een fijne glimlach aan hun moeder konden terugdenken. Ook voor mensen die een kind verloren of geen kinderen hebben en ook voor lange afstandsmoeders die net als ik heel ver van hun kind wonen en hen heel hard missen.

 

11 gedachtes over “Moederdag

  1. Super die foto’s, en die bloemen vanuit het verre Canada zullen met veel liefde gestuurd zijn. Volgens mij heb je topkids en dat hebben ze van geen vreemden 😉

  2. Lief dat je ook denkt aan mama’s die waarschijnlijk geen bloemen kregen gisteren. ’t Moet niet makkelijk zijn je kinderen zo ver weg te hebben…

  3. wow, toch lief en attent dat je zoon daar in het verre Canada toch aan je dacht op moederdag!
    En tof ook, die pps van je dochter. Flink zo dat je die hier op je blog geplaatst kreeg (ik wist niet eens dat het kon…weer wat bijgeleerd dus!)
    En vandaag bekomen van al die emoties zeker?

    Groetjes!

    1. Ik weet begot niet meer hoe ik het gedaan heb, ik weet wel dat je naar de grote pagina moet gaan om je blog te schrijven, niet links op nieuw bericht klikken, daar zit die optie niet.

  4. Heel tof en apart die pps van je dochter, haar originele ideeën zal ze wel van haar mama geërfd hebben 😉 Ook een mooi boeket van je zoon, heel fleurig!

Geef een reactie

