In mijn caravan……………………….. ben ik superman!

Ik heb al in één van mijn blogs vermeld dat ik graag een caravan had gehad ,als extra slaapkamer voor als mijn zoon afkomt en hier met zijn vrouw logeert! Wel vandaag hebben we er eentje gekocht! Mijne Wim stond ondertussen ook al achter mijn zot idee en hij hield de tweedehads-caravans in het oog op het wijde internet! En het was ons tot nu toe nog niet gelukt, om er eentje op de kop te tikken tegen een redelijke prijs. Want gek genoeg, wordt er enorm veel geboden op caravans. Ben ik dan toch niet de enige die zot is??

De caravan is niet meer door de keuring en ook niet meer verzekerd, maar voorlopig blijft hij hier toch staan. We zullen eerst eens polsen naar de kosten voor herstel , keuring en verzekering! Er was hier al eentje die er heel graag deze zomer gebruik van zou maken! 

Toen we met ons koopje op de terugweg waren, waren we aan het gekscheren, hoe we er geld mee zouden kunnen verdienen. En we kregen de meest lumineuze ideeën.

  • We kunnen hem verhuren
  • We kunnen hem gebruiken om er een act in op te voeren voor het straattheaterfestival ( hebben al veel dwaze dingen gezien in caravans; Poppenkast kan ook, er zijn ramen genoeg waar we de poppen door kunnen steken.
  • We kunnen hem per uur verhuren als liefdsesnestje! 
  • We kunnen er een frietkot van maken.
  • een speelhuisje voor onze kleinkinderen later!
  • We kunnen er mensen te slapen leggen die een tijdelijke slaapplaats zoeken, zoals dansgroepen. Allee niet de ganse groep dansers uiteraard! 

Nu , omdat het niet stom zou klinken om een caravan te kopen voor af en toe als extra slaapkamer te dienen, misschien om de twee jaar of zo, gaan wij hem zelf gebruiken als

  • aperiefruimte in de zomer
  • barbecuegelegenheid, neen we gaan uiteraard niet bbq-en in dat ding zelf,!
  • als romantisch hoekje als iemand geen zin heeft om in de living tv te kijken.
  • als stille studieruimte, dan moet ik hier geen weken aan een stuk op de toppen van de tenen lopen.
  • als reishoekje om onze reissouvenirs te zetten; Caravan mag er geweldig kitcherig  uitzien
  • Als extra koelruimte, maar de frigo moet daarvoor eerst vervangen worden.

En als iemand nog spetterende ideeën heeft laat ze maar komen, we kunnen ze gebruiken! 

En oordeel nu zelf, voor 250 euro hebben we waar voor ons geld gekregen hé! En als we ze niet meer nodig hebben, kunnen we ze heel makkellijk voor die pijs verkopen en meer zelfs. Want we kennen nu de prijzen een beetje hé. Ik heb een paar foto’s genomen, maar de gordijnen zijn eruit, omdat ze hangen te drogen. Eerst dacht ik ze te vervangen, maar bij nader inzien zijn ze niet mooi maar degelijk. Er is zonnewering aan de achterkant en ze verduisteren daardoor ook extra goed. 

Voila si, hier ons zomerhuisje, 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zelfs Misty was in de wolken, die sprong er direct in , en de katten erbovenop! Iedereen tevreden dus!

 

 

24 gedachtes over “In mijn caravan……………………….. ben ik superman!

    1. ik vrees dat we hem niet gaan schilderen, aangezien we hem binnen een paar jaar terug gaan weg doen. Maar der hangt wel een flowerpower bloemenkrans in, dat is het begin hé!

  1. Ooh Christa, zalig. Ik zou hem inrichten als een cosy plekje waar je je in kan terug trekken, je kan gebruiken als logeerkamer. Met leuke kussentjes, een kleurrijk serviesje, een tafeltje en stoeltjes buiten voor een heerlijk aperitief…. De mogelijkheden zijn eindeloos :-).

  2. Proficiat met de aankoop, een goede keuze. Ik zie me er al in zitten, helemaal als.knus hoekje ingericht, koel tijdens een warme zomer. 🙂

      1. Moet lukken om iets koeler te zijn dan de buitenwarmte als ie onder een grote boom wordt gestald. En anders een airco eraan vasthangen. Of ijsblokjes voor een ventilator hangen. 🙂

  3. Christa, en of jullie waar hebben voor jullie geld , en nog geen klein beetje.
    Echt tof, zal veel gebruikt worden denk ik, om mooie zomerse dagen.
    Bloemenstofjes zijn weer hip !
    Geniet er maar van .

  4. Je hebt een koopje gedaan! Veiligheidshalve zou ik ‘m toch maar niet verhuren als liefdesnestje. Niet dat hij straks op z’n zij ligt.

  5. Prima koop :D! Ze staat daar goed zo onder/tussen de bomen, uw logés gaan het daar naar hun zin hebben in die originele gastenkamer (en jullie ook, daar ben ik bijna zeker van 😀 )

  6. Ik las nu toevallig op de Freecycle pagina op facebook bij iemand dat zijn caravan wegdeed dat ook al staat hij in je tuin, dat je er stageld voor zou moeten betalen. Nu ik zou dat dus NOOIT doen, maar misschien moet je het toch eens even in google smijten. Ik zou het ook een goed idee vinden in onzen hof, want wij wonen redelijk afgelegen. Dikke proficiat met je aankoop

    1. goh, staangeld, dat kan ik haast niet geloven, hij staat op privégebied. tax en verzekering, daar kan ik nog inkomen. Maar de onze kan de weg niet meer op, hij is niet meer door de keuring; Maar bedankt voor de tip, ik zal het idd eens googelen! Bedankt voor je reactie!

  7. Super gaaf! ik vind het echt een romantisch hoekje op die manier, denk dat je nog enkel een vuurkorf mist 🙂 Ik wens je veel plezierige tijden toe 🙂

  8. Ik ben heel benieuwd hoe jullie ‘m gaan inrichten!
    Bij mijn meter stond vroeger een caravan in de tuin, als kind vond ik het geweldig om daarin weg te kruipen, zo gezellig!

Geef een reactie

