Fotosessie

Gisteren was er een snelcursus fotograferen in het koekoeksnest waar ik soms nog naartoe ga. Voor wie het niet weet, is het koekoeksnest een soort dienstencentrum waar je bezigheidstherapy kan volgen. En af en toe kan je er leuke workshops volgen.

Sinds ik een multifocale bril draag was ik ervan overtuigd dat ik geen foto’s meer kan nemen. En ook vanwege het niet stil kunnen houden van mijn handen. Verleden jaar kochten wij een  toestel waar toch al een redelijk lensje opzit. Neen het is geen grote canon met een joekel van een telelens ( jammer ) . En eerlijk, ik ken er drie vierden van de knoppekes niet en meestal wordt mijn mannetje dan ook als fotograaf gebombardeerd. Maar dan sta ik vaak te commanderen dat het geen naam heeft! Want ik zie wel hoe je een leuke foto kan maken, en denk dat ik zelf niet kan. 

Wel gisteren leerden we met een paar kleine tips leuke foto’s maken en ons Chrissebietje ging met heel veel enthousiasme aan de slag.

De opdracht was om ons doelwit opzij te zetten, er alleen een stuk van te fotograferen, een natuurlijk kader rond de foto realiseren . En fotograferen van boven naar beneden en van beneden naar boven. Maar dat laatste moet je doen in de kikkerstand, en laat de kikkerstand nu niet bepaald mijn beste pose zijn. 

Ik werd helemaal happy van het nemen van foto’s en wil er hier graag een paar delen. Voor een allereerste sessie na een uurke theorie vind ik ze helemaal niet slecht. En ik ben gemotiveerd om al eens vaker aan de slag te gaan met mijn fototoestel in plaats van het toestel in Wim zijn handen te duwen. Ik heb alleen een beetje meer zelfvertrouwen nodig! 

Afbeelding

De van boven naar beneden-foto

Afbeelding

Nog een van foto uit “vogelzicht”

Afbeelding

de detailfoto

Afbeelding

Afbeelding

 

Afbeelding

De kader vind ik het minst geslaagd, maar kom, ik wou een voorbeeld geven van een foto met een natuurlijk kader errond.

De tweede sessie kan ik helaas niet bijwonen, maar de derde sessie is portretfotograferen in een studio en daar kijk ik geweldig naar uit! 

 

 

15 gedachtes over “Fotosessie

  1. amai goed hoor, dat komt dik in orde met fotograferen, straks de mooiste foto’s van Misty
    die eerste en de kleurpotloden vind ik super goed!
    ik draag ook een bril hoor, overloop, en een vast hand heb ik ook niet echt, en er technisch iets van kennen doe ik nog minder, dus straks kan je mij tips geven 🙂
    de voor ons moeilijke kikkerpose gebruik ik meestal bij dieren fotograferen
    Veel plezier!

  2. zo’n cursus zou ik ook wel eens willen volgen, al zal ik daar met mijn compactcameraatje wellicht wel uit de toon vallen… 🙂
    De foto’s zijn erg geslaagd vind ik, Christa. Behalve die laatste dan…die ziet er wat vreemd uit

  3. Mooie resultaten, vooral die van de potloden vind ik eruit springen. Kunstig zelfs. Altijd nuttig zo’n cursus want uit de handleding van een toestel haal je dat niet uit.

  4. Mo zeg! Ook ik vind ze heel geslaagd. Schoon reclame voor den Aldi, van hun portrettetrekkers is niets te zeggen….al is de meeste eer voor u vanreigens, ik zou dat niet kunnen.

  5. Mooie foto’s, vooral die van die potloden! Kleine tip, zet in je instellinge de timestamp uit 😉 Het breekt de foto wat dat er nu een datum en een uur op staat 🙂

  6. Christa, leuk dat je die curcus kreeg he.
    En ja je foto’s zijn heel mooi.
    Dus vanaf nu neem jij maar die foto’s ,waar je anders commentaar staat te geven he !!!

  7. Gaaf zeg, vind zeker de detail foto’s heel erg geslaagd. De potloden verreweg mijn favoriet! En tja die wafel heb ik maar even genegeerd! Jammie!

  8. Dat ziet er keileuk uit zo’n fotografiecursus! En Christa jouw foto’s zijn geweldig leuk! Die eerste foto, zo spontaan, je hebt al een streepje voor voor de portretles!

Geef een reactie

