Superweekend.

Ik zit hier uitgeteld in mijn bekende hoekje nog wat te tokkelen. ik ben moe van het voorbije weekend. Voor wie het niet weet, ik organiseer lotgenotencontacten voor mensen die te kampen krijgen met de chronische ziekte die mij ook te beurt is gevallen. Om de twee jaar worden al de contactpersonen uitgenodigd voor een vormingsweekend. 2 nachten in het M hotel in Genk, 4 workshops en voor de rest lekker chillen, lekker eten, alles erop en eraan inbegrepen, tot de drank in de bar toe. Maar daar hebben wij geen schandelijk misbruik van gemaakt want ik wou tijdens dat weekend geen twee kilo bijkomen. 

Ik was heel erg blij met onze mooie gerenoveerde kamer met een inloopdouche , waar ik heerlijk onder de regendouche kon. Ik moest me nog net inhouden om de regendans niet te gaan doen!

Afbeelding

Een zalig bed, waar ik me de prinses op de zeven matrassen waande, al waren het er maar 3.

Afbeelding

Maar het meest heerlijke was eigenlijk om al de mensen te leren kennen, die ook ergens in een gat in Vlaanderen een praatgroep organiseren. 

Mijn voorstelling aan de groep was een ware ramp, ik stond daar maar wat aan te modderen, terwijl Wim net ervoor mij met zijn speach mij zo’n mooie liefdesverklaring had gedaan waar ik waarlijks tranen in mijn ogen van kreeg. Wat kan mijne grote stoere vent toch een klein hartje hebben. 

En het allerleukste moment van het weekend was wel onze workshop met als naam, “coachen onder beweging”. Een frele dame, waar je bijna het auro rond haar hoofd kon zien glimmen kwam haar voorstellen, met een veel te zachte stem, waardoor ik vaak wablief moest zeggen. Ze leek wel een goeroe die ons het licht ging doen zien; We moesten danspasjes doen, elkaar in de ogen kijken, contact maken met ons hart, contact met de aarde, onze borstkas volledig openzetten, Maar weinig van de groep konden hun lach niet inhouden en het werd een hilarisch spektakel waar vooral de mannen de show steelden en zich heel hartstochtelijk op de dansvloer bewogen alsof hun leven er van af hing, maar eigenlijk waren ze ferm de draak aan het steken met heel het concept! Wim die op feestjes nooit danst voelde zich blijkbaar verheven, ik denk dat hij het licht zag of zoiets! Hij bewoog zich met het bekende handje van Rudy uit Marsman en de beroemde wave van Pocahontas en de snel knipperde oogjes die dan weer eigen zijn aan de Wim zelve.  Ik moet bekennen ik heb al jaren niet meer zo gelachen . We zijn er niet achter gekomen als de jonge freule ons hyperactief gedoe leuk vond, want onze danspasjes werden abrupt afgebroken toen er een dame uit de groep zich onwel viel en flauw viel. Uit respect voor de dame werd de sessie stopgezet; Maar tegen dan denk ik dat wel allemaal licht gaven als glimwormpjes.

Vandaag werd er vergaderd en kon ik mijn grieven kwijt over hoe mijn groep momenteel draait. ik kreeg heel veel nuttige tips om het anders aan te pakken . Een nieuwe start te nemen , nog niet eens zeker of we in Tielt blijven of voor een grotere stad kiezen. Ik moet het allemaal zelf nog wat evolueren in mijn hoofd. Maar ik voel me opnieuw gemotiveerd en ben vast besloten het allemaal terug een beetje op de rails te krijgen . 

En toen ik gevraagd werd om een column te schrijven voor het driemaandelijkse tijdschrift dat de leden ontvangen, was ik eigenlijk fier als een gieter! En ik ga dat proberen goed te doen! Voila si!

13 gedachtes over “Superweekend.

  1. blij dat het zo tof was!
    maar oeps, k zal je schrijfsels niet kunnen lezen, k heb dat boekje een tijd geleden opgezegd las daar toch niet meer in
    maar je zal dat ongetwijfeld heel goed doen

  2. die opdracht zal je vast goed lukken, Christa. En anders zal jouw Wim er ook nog wel een aangename toets kunnen aan geven… 😉
    Marsman is toch weer een hilarisch mooie serie vind ik. Alle acteurs doen het top!

      1. hier vind je alle info!
        https://chrissebie.wordpress.com/2014/01/30/het-vliegtuig-in-mijn-buik-is-wakker/

        de promo is ondertussen jammer genoeg vervallen, maar toch eens kijken bij connections!

        oeie, ook de link werkt niet meer. We hebben 890 euro betaald, met luchthavenvervoer erbij en met annulatieverzekering. vlucht en 7 nachten verblijf met ontbijt in Radisson blu phuket, 5 sterren. Als je liever dicht bij het uitgangscentrum wil logeren kan je best patong beach nemen. hangt ervan af wat je zoekt. Groetjes

Geef een reactie

