Eieren voor pasen, neen dank u!

En dan is het paasweekend, maar wil je dieet niet naar de knoppen helpen door paaseieren te eten bovenop een copieus paasmenu, met aperief, aangepaste wijnen, desserten en juist ja, nog meer paaseieren! 

Neen dus! Wat is dan het alternatief om iets doen? Uit eten is geen aanrader, op kroegentocht ook al niet. Dus dan wordt het maar de paasfoor in kortrijk!

Met het idee in mijn achterhoofd dat ik veel zal moeten wandelen, de stad bereiken vanaf de parkings is al een huzarenstukje voor mij. Maar dan glimlach ik, omdat er dan misschien één wijntje van af zal kunnen ! Want ik weet nu al dat ik ga moeten plassen! Met zo’n waterbuik als de mijne moet ik constant de pot op! Thuis , geen probleem! Met een karrevrachte wc-papier mee te brengen ben ik er van af. 

Maar heel vervelend als je ergens naartoe moet! En dan opnieuw een glas water drinken, maakt dat ik er een water-kroegen-tocht moet van maken iplv een wandeling langs de paasfoor! 

Neen, we gaan geen oliebollen eten, en geen braadworsten. We gaan ook nergens opzitten, hoewel ik maar dat is ook al weer een jaar of vier geleden! Nu durf ik al dat gekluts niet meer aan en dus wandelen we braafjes rond de kermis; Een beetje mensjes-kijken, wat één van mijn favoriete bezigheid is. Te genieten van jengelende kinderen, ( neen dat meen ik niet) . 

Maar toch de foor heeft wat melancholisch. En ik weet ondertussen al dat het spookhuis er het meest griezelig uitziet dan de binnenkant en dat de glazen wanden in de doolhof zo vettig zijn dat je op vijf minuten je weg naar buiten al hebt gevonden .

En toch trekt het me aan. Jeugsentiment zeker. Al moet ik bekennen dat ik nooit in de overdekte rups jongens heb gekust, al had ik dat wel leuk gevonden, maar de vraag was groter dan het aanbod, en ik was niet meegevraagd. Ja, ik was niet echt een lelijk eendje, maar een doordeweeks saai eendje die niet opviel tussen de mooie zwanen. 

En zo is dat geluk aan mij voorbijgegaan. Eén keer heb ik me gewaagd aan zo’n suikerappel die er zo glanzend en smakelijk uitzag. Toen ik daar in beet kwam meteen heel het rode goedje los en was ik verplicht om heel het suikerplakkerige goedje in éen keer in mijn mond te steken. Ik moest er een half uur mee worstelen om het goedje uiteindelijk door te slikken. ( Geen wonder dat ze me niet meevragen op de overdekte rups! ) En eerlijk, de appel zelf, vond ik maar niks, allee, t was een appel daar niet van, maar hij moest voor mij op zijn minst een speciaal kermissmaakske hebben, maar dat had hij niet! 

Ik vond ook altijd dat de andere kinderen grotere suikerspinnen kregen dan mij, want ik hield wel van dit wolkjes-eten. 

Mijn lievelingsattractie als kind waren de vliegtuigjes, ik reisde daarmee heel de wereld af. 

En ook het schietkraam, ja, ik wilde altijd jongensdingen doen hé. Ach, ja, allemaal mooie herinneringen! 

Ik ga nu eens kijken welke ervaring ik deze avond ga opdoen! En als er een overdekte rups is, wat ik ten zeerste betwijfel, betaal ik mijne Wim een ritje en ga hem een ongelooflijke tong draaien!

 

 

10 gedachtes over “Eieren voor pasen, neen dank u!

  1. Christa, veel plezier in Kortrijk op de foor.
    k’ben eens benieuwd hoelang de tongzoen met Wim zal duren !!!HA HA …
    Ja mensjes kijken doe ik ook graag, en zeker met z’on mooi weertje, vanop een terrasje .
    Maar al die attracties zeggen me niets, ja naar kijken is leuk.
    Maak er een leuke en gezellige avond van !

  2. Ik offer wat extra weekpunten op,…voor maandag, zondag offer ik lamsbout op voor een stukje varkenvlees, zodat ik ook 2 kleine chocolade eitjes kan eten,…het leven draait om keuzes en ik vind het niet moeilijk alleen wanneer ik ga eten bij mensen ben ik niet assertief genoeg om te weigeren dus wordt het incalculeren. En ik heb nu eens niks met kermis sé,..hoewel een lekkere galet er wel zou ingaan 🙂

    1. Ik eet deze middag alleen een tas soep, omdat we deze namiddag taart moeten gaan eten bij de schoonouders. Het is altijd wikken en wegen. Deze morgen at ik 1 sesambeschuitje met smeerkaas en aheum, chiazaadjes er bovenop gestrooid!

  3. Zo’n kermis is toch wel nostalgie hoewel het jaren geleden is dat ik nog op een geweest ben. We zullen het missen als het uitgestorven is.

  4. Ik verwonder er mij soms over -bij het eendjes vissen met de zoon – dat hij altijd nog een “redelijke” prijs heeft als hij klaar is. Niet dat het van hoogstaande kwaliteit is, maar het is altijd mooi groot van omvang 🙂

  5. de Paasfoor…da’s nostalgie voor mij, Christa
    Ik ging er vroeger vaak heen met m’n beste vriend. Het schietkraam, de “autobotsers” en de de rups waren de geliefde attracties.
    Maar het is al jaren geleden dat ik er nog geweest ben, op z’n minst 25 jaar. Misschien gaan we de komende jaren wel weer ’s met de kleinkinderen naar daar, ideale gelegenheid hé… 😉

    Groetjes!

  6. Het koste me even wat tijd uit te vogelen dat je het over de kermis had 😉 Heb ik ook mooie herinneringen aan al waren de attracties in mijn jeugd er al meer op gebouwd om zoveel mogelijk adrenaline op te wekken 😉 Tijd om romantisch te doen was er niet, je moest vooral je eten binnen houden hahahaha!

Geef een reactie

