Een beetje van e dit en een beetje van e dat!

Het was vandaag een rotdag! Iemand was met het verkeerde been uit bed gestapt en tegen de avond, was ik ook niet meer vrolijk! Maar nu maak ik het goed door mezelf blij te maken met een documentaire over laos en zijn Mekong rivier, zijn wouden, zijn boomhuizen. Met een mooie documentaire kan me me niet straffen,;Maar vreemd maar waar, ik lees niet graag geen reisblogs of reisverhalen, vraag me niet waarom,; Ik blog ook weinig over mijn reizen, in elk geval niet uitgebreid . Maar soit , ieder zijn mening daarrond. Ik kan me voorstellen dat veel mensen hun reis van het naaldje tot draadje willen beschrijven. 

Maar documentaires tonen ons vaak plaatsen waar je als gewone sterveling niet kan komen, vandaar mijn interesse. Maar het liefst van al reis ik uiteraard nog altijd zelf, om te proeven, te ervaren, te horen, te voelen, enfin, heel de reutemeteut, alles erop en eraan!

Gisteren was het ook al geen positieve dag, eerst een gastroscopie die ze uitvoerden zonder verdoving omdat de dokter geen ader vond en er blijkbaar ook het geduld niet voor had. Toen ze zeiden dat ze het zonder verdoving gingen doen, zei ik dat ik niet instond voor de gevolgen!  

O jee, dat was niet leuk, ik heb gekokhalsd dat het gene naam heeft, en ik dacht dat heel dat ding er ene keer ging uitfloepen. De tranen liepen over mijn gezicht maar ik kon niet zeggen dat het welletjes geweest was; Ik zat met een mondstuk opgezadeld waar de buis met het cameraatje aanging. Bah, magen bekijken, er lijken me leukere dingen dan dat. En het verdikt was een maagbreuk, een hernia bla bla bla, naam vergeten. Gewoon voor de rest van mijn leven maagzuurremmers nemen, tenzij ik ineens veel afval en het stuk maag terug uit mijn middenrif op zijn plaats valt!,

Ik ben goed aan het lijnen, ik beperk alcohol tot een minimum, alsook vet, sausen, frieten. Eigenlijk eet ik ook gewoon heel weinig! Deze middag drie kiwi’s en een potje yoghurt; Deze avond twee boterhammetjes met een plak ham. Maar nu zit ik hier met een trappist om mijn kutdag toch met iets leuks door te spoelen. En ik hoop dat er straks iets leuks op tv is, zodat ik mijn zinnen kan verzetten en de avond toch vrolijk kan beëindigen, want ik ga niet graag met een slecht gevoel gaan slapen. Maar soit, wie heeft eens geen slechte dag, nietwaar! Morgen beter zeker ! En morgen gaan we naar de gevleugelde stad in Ieper, straatfestival en een hele leuke sfeer daar en dat er verdorie niemand mijn dag verpest!

11 gedachtes over “Een beetje van e dit en een beetje van e dat!

    1. Ik begin al te kokhalzen als de dokter nog maar een lepel vast heeft om in mijn keel te kijken. Een gastroscopie… dat is voor mij de ultieme nachtmerrie. Gelukkig heb ik het nog nooit hoeven te ondergaan, maar zonder verdoving komen ze mij er niet aan.
      Je moet toch wat meer én gevarieerder (drie kiwi’s!!!) eten hoor, gelukkig heeft de trappist wat variatie gebracht. 🙂

  1. al die onderzoeken zijn verre van prettig, maar tis wel goed dat ze dat kunnen anders zouden we nogal afzien zonder de moderne geneeskunde.
    Drink maar een goeie en vergeet de rotdag ! 🙂

  2. Toch geen gastroscopie zonder verdoving ? Zelfs niet met een minimale suf-verdoving ? Zo hebben ze het jaren geleden bij mij gedaan en ik had er geen last van. Wel ook maagzuurremmers voor de rest van mijn leven. Hopelijk lost het daarmee voor je op.
    Je bent je trouwens al mentaal aan het voorbereiden op de reis, zo te lezen 🙂 🙂

    1. Gewoon een verstuiver in mijn keel die het plaatselijk wat verdoofde, meer niet. Ja die maagzuurremmers doen hun werk, maar om de oorzaak weg te nemen moet ik wat overtollig buikvet kwijtraken, zodat het stukje maag dat boven mijn middenrif zit, terug kan indalen; ( voor zover ik het begrepen heb!) Lijnen dus , maar t valt me eerlijk nu nog altijd mee.

  3. Hou je vast aan die laatste zin!! Laat niemand je dag vergallen he.
    Maar bah wat een kutdokter, dat hij dat maar zonder verdoving doet omdat hij geen ader vindt? Wat, leven we in de Middeleeuwen?!

Geef een reactie

