20 tips om je weer twintig te voelen.

Het is niet mijn gewoontje om zomaar iets te gaan overtypen uit een boekske of zo, maar deze vond ik heel leuk en wil het met jullie delen! Het is eigenlijk bedoeld voor mensen die de twintigenjaren voorbij zijn, maar ook jonge mensen kunnen er iets van leren hé!

Wil je nog graag eens terug twintig zijn, volg dan deze tips, en ja ik wil nog wel eens twintig zijn!

 

  • Ga een hele nacht uit! Dans tot de zon opkomt. De volgende dag voel je je vast twintig jaar ouder, maar dat is niet erg! ( Eum aan deze ga ik wel passen, zou me gewoon niet meer lukken, )
  • Haal die grijsgedraaide plaat weer boven! Als twintiger naar muziek uit je kindertijd luisteren gaf je een nostalgisch gevoel. Doe het zelfde met nummers uit je twintiger jaren , wedden dat je hetzelfde gevoel krijgt! ( Doe ik vaak met youtube , een hele dag oude sentimentjes naar boven halen en ja, dan luister ik soms naar Heintje, mijn eerste grote liefde! )
  • Neem een selfie. Voor het woord van het jaar moeten we wat over hebben , en als die twintigers dan kunnen, moeten wij dat ook kunnen. (Ik heb het al vaak geprobeerd maar heb er nog nooit een mooie kunnen maken!, Vandaag eens werk van maken! )
  • Verjaarde voornemens Probeer de goede voornemens te volgen die je als twintiger had. Er zitten heus nog dingen tussen die je nu nog kan. ( Goede voornemens had ik niet echt op die leeftijd, wel veel dromen, waarvan er vele zijn kapotgeslagen , maar ook vele ondertussen waargemaakt! )
  • Voor de vrijgezellen Ga uit en maak een praatje met een knapperd. Doe je daarbij ook jonger voor dan je bent! Je zal je zelf jonger voelen, beloofd! ( Mijn lichaam verraadt me, dit lukt niet!  En trouwens , ik ben ook geen vrijgezel meer hé! )
  • Vrienden van toen. Neem contact op met mensen uit je studententijd. Je zal ongetwijfled nog iets gemeens hebben. ( Daar maak ik geweldig veel gebruik van via facebook, altijd leuk om oude kenissen aan mijn fb toe te voegen en met hen te kletsen over vervlogen tijden)
  • Coup de coeur Doe nog eens een impulsieve aankoop; Hoe klein ook, zonder te denken aan afbetalingen , rekeningen enz. ( Ik ben dat inderdaad afgeleerd! Maar wat vroeger een coup de coeur was, vind ik nu meestal rommel! )
  • Make over Veel mensen komen na een tijdje in een soort routine terecht. Doorbreek die eens, door jezelf eens een hele nieuwe look te geven. Van kapsel tot outfit.  ( Dat kapsel doe ik vaak, maar die hele nieuwe outfit, dat is er al lang niet meer van gekomen, zou dat wel graag eens doen, goeie tip!)
  • Het café van weleer.Bel enkele vrienden op en spreek af in je favoriete café van toen. ( Ik had vroeger geen favoriet café, ben sinds mijn jeugd beginnen werken in het weekend, pas nu hebben we een paar cafeetjes die we regelmatig eens doen )
  • Herbeleef jullie eerste date. Je zal je gegarandeerd terug jong voelen. ( Ja, dat zou leuk zijn, geen idee of dat Turkse restaurantje nog bestaat waar we dan naartoe zijn geweest! Het kerkje is uiteraard nog niet verdwenen, waar we voor het eerst kusten! 
  • Blijf in je bed liggen Als je wakker wordt, draai je nog eens om, en nog eens en nog eens Daar kon je vroeger toch zo van genieten.( Eum, ik doe dat bijna elke dag, dus mag ik me een gelukkig mens prijzen! )
  • Boek een very last minute. Het is gewoon leuk om op reis te gaan zonder veel vooraf te plannen. ( Het zou niet lukken zonder plannen, hond poezen moeten verzorgd worden tijdens onze afwezigheid! Maar mijn mannetje zou dat inderdaad allemaal achter mijn rug kunnen regelen, nietwaar! )
  • Volg een tv serie.Series werken verslavend en heel wat jongeren verslinden nogal wat. Plof je in je zetel en hou je klaar voor je nieuwe favoriete bezighouding. ( Ik heb nooit veel tv gekeken, in mijn twintigerjaren moest ik s avonds altijd werken! nu kijken we ook nog altijd niet zo veel tv, nu Wauters versus Waas gedaan is kijken we wekelijks naar Marsman, en we kijken naar “Thuis”, niet dat ik dat een hoogstaand programma vind, maar ik ben hier begonnen kijken met de kinderen en zo is het gegroeid.)
  • Frietjes van de frituur Op je twintigste at je vaak frietjes van de frituur met veel smaak en kon één keer geen kwaad. Dus laat vavond die aardappelen en die frietketel voor wat ze zijn en trek naar de frituur. ( We doen het af en toe als we alleen zijn en geen zin meer hebben om te koken, met heel het gezin doen we het minder, want ik vind het ook behoorlijk duur! )
  • Leer een nieuwe sport. Het duurt misschien iets langer voor je het onder de knie hebt, maar het zal nog zo leuk zijn als je het gedaan hebt. Gooi die gêne van je af en zit er niet mee in om een flater te maken; ( Ik doe aan hondensport, misschien denken jullie , dat is geen sport, maar o wee dan ken je ons Misty niet; ik verbruik heel wat calorieên tijdens de training , een uitstapje samen of een kwartiertje spelen buiten. Da’s wegens omstandigheden meer dan genoeg voor mij! )
  • Laat je rommel en afwas liggen; Je huis moet er heus niet altijd kraaknet bij liggen alsof de koning op bezoek komt. Spreek af met vrienden in plaats van poetsen. Als de stapel borden het plafond raakt is het tijd dat je gaat afwassen! ( Het moet hier niet steriel zijn, maar ik heb toch graag dat het opgeruimd is als ik vertrek, anders vind ik het nadien en dan vind ik het klote om het nog te moeten doen )
  • Oude dromen Wilde je  als twintigjarige een bunjeesprong maken, dan is het nu tijd om dit te doen. Het zal je een goed gevoel geven als je je missie echt hebt volbracht! ( Ik probeer een lijstje af te werken met dingen die ik nooit gedaan heb vroeger, zoals naar een festival te gaan )
  • koop diepvriesmaaltijden.Veel studenten leven van diepvriesgerechten. Ook als niet student is het heerlijk om eens niet te hoeven koken en wat uit de diepvries te halen ( Ik koop op pizza , croquetten, scampi’s, niets van kant en klaarmaaltijden, moet daar niets van weten. Ik maak wel zelf dingen die ik invries en uithaal als er eens geen tijd is om te koken, of ik me niet goed voel of als ik kortom Lui ben)
  • Jong in je hoofd  Het klinkt cliché, maar de jaren die je hier al op die bol rondloopt spelen geen rol. Enkel hoe f jong je voelt is belangrijk. ( Deze is voor mij heel dubbel, ik voel me in mijn kop nog dertig, maar mijn lichaam voelt zich 80, heel vreemde combinatie! )

 

7 gedachtes over “20 tips om je weer twintig te voelen.

Geef een reactie

