Superdag!

Neen, we zijn niet gastronomisch gaan eten, ook niet naar een musical geweest, of aan de kust gaan flanneren! Want uiteindelijk zijn dit wel dingen die we graag doen!

Maar vandaag had ik het harde bewijs dat je de perfecte dag kan hebben met eenvoudige dingen. Want  als ik even terug kijk op de maanden van dit jaar die al voorbij zijn, moet ik zeggen, dat vandaag de allerleukste dag van het jaar was.

En eigenlijk was er niet veel gepland en was het niet lang vooraf gepland. Maar onze Wim moest niet scheidsrechteren vandaag en dus kon Sos Tabiti steunen , een organisatie  die honden opvangt en nieuwe baasjes zoekt. ik vond het gewoon superleuk dat de mensen die Misty destijds hadden opgevangen, zodat ze niet naar het asiel moet, eindelijk Misty na bijna drie maand terugzagen. Zij waren in de wolken, de hond was in de wolken, en ik kreeg er een warm hart van. We zaten buiten op wat krammikelige stoelen, stoelen die wat in de grond zakten, maar mijn nichtje en haar gezin waren er en het was heerlijk samenzijn. We hebben onze on-gastronomische spaghetti met heel veel liefde en smaak opgegeten. Nadien zijn we in het park gaan wandelen, ik had deugd van de beweging, die ik deed en Misty had deugd van haar wandeltraining en ik en mijn nichtje konden heerlijk bijpraten.

Ja , mijn nichtje zou mijn nichtje niet zijn als ze niets zou voorzien hebben voor ons om s avonds te eten. Hoewel het een flauwere zon was als wat ze voorspeld hadden was het heerlijk om door het gras te lopen op blote voeten , een kop sterke koffie te drinken, terwijl we van het schouwspel genoten van twee spelende honden. Ik was zo ontzettend blij dat ons Misty haar eens goed kon uitleven, want ze heeft zoveel nood aan spelen om haar overtollige energie kwijt te geraken.

Daarna werd de bbq in gang gestoken, werden er lekkere worstjes gebakken bij het aperitief en daarna hamburgers à la Jeroen meus, met gedroogde ham ertussen, cheddar . Echt heerlijk, de hamburgers op zich waren van smakelijk kwaliteitsvlees.

We haalden anekdotes op van vroeger en hadden veel plezier, we maakten reisplannen, we voerden diepgaande gesprekken en hadden het over hondenvoeding en opvoeding.

Alsof we twee paar ouders waren die aan het kijken waren naar hun spelende kindjes in de speeltuin!  Jaja ik neem mijn hondenmamaschap heel serieus!

Het is zo fijn om vrienden te hebben waar je welkom bent, waar je je niet moet aanpassen, die je nemen zoals je bent en waar ik  ik niet moet denken aan “hoe kom ik over”, en dat is z’n ongelooflijke rijkdom!

Toen we huiswaarts kwamen, voelde ik mij zo intens gelukkig, en bedacht ik dat dit de heerlijkste dag was van het jaar tot nu toe en uiteraard moest ik dat  hier delen, terwijl

hondlief ligt te ronken in zijn mand, mijn mannetje en ik beiden tokkelen op onze laptop en niet eens behoefte hebben om de tv op te zetten om dit heerlijke gevoel niet te verknoeien. Nog een waterke in plaats van een paterke op zondagavond en dan ga ik perfect gelukkig naar mijn bed. Meer moet dat niet zijn voor vandaag.

Met dank aan Jenny en Frank, Sos Tabiti, Ann, Rudy Filou, Misty, en mijn mannetje uiteraard

9 gedachtes over “Superdag!

  1. het hoeft toch niet zo gastronomisch te zijn om lekker te zijn hé, Christa! Ik kan enorm genieten van een bordje lekkere spaghetti, en voor bbq is het ook een weertje voor. Niks mis mee!
    Goed dat je genoten hebt!!!

  2. Van zo’n verhaal over de perfecte eenvoudige dag, dat tovert gewoon een grote glimlach op mijn gezicht. ’t Zit echt in de kleine dingetjes he…

Geef een reactie

