Het bal der vampieren.

Ik mag wel zeggen dat we met zijn tweetjes wel uitkeken naar het verjaardagsfeestje van een collega van Wim. ik ken ondertussen al een paar vrouwen en dan zit ik er niet bij voor spek en bonen.

Mijn mannetje lag nog te dobberen in het bad, toen ik wat make up wou aanbrengen. Ik merkte dat hij met bebloed washandje tussen zijn lippen zat. Hij had zijn lip beschadigd tijdens het scheren; Fluitje van een cent dachten we. Hij kleedde zich verder aan en we vertrokken met een pakje zakdoekjes en het idee dat het zo zou overgaan.

Het was een goed half uur rijden naar de Vlaamse ardennen en we verwonderen ons door welke kleine dorpjes we reden , want we reden op gps die op de staat van “geen autostrades ” stond. 

Het zakdoekje werd op tijd en stond eens gedraaid en vervangen. Maar het bleef maar bloeden. De nodige verjaardagskusjes werden alweer met het zakdoekje ertussen gegeven en Wim verontschuldigde zich voor het ongemak. 

De cava vloeide rijkelijk, maar ik liet die aan mij voorbij gaan; Ik hield het op twee glaasjes fruitsap.. Het bloed van de lip van Wim zorgde voor straaltjes bloed op zijn glas , precies een vampier die van het van het glas dronk. Het zag er niet uit. hij schaamde zich dan ook heel erg. Zijn collega’s maakten er grapjes over, ze kwamen met maandverbanden aandraven, het hele gezelschap moest er zijn zegje van zeggen. We waren ondertussen 9 uur en zijn lip was al 3 uur aan het bloeden. Hij liep naar buiten, verveeld omdat hij bijna niet kon deelnemen aan de gesprekken, moeite had om bloedvrij te drinken. Hij werd met de minuut bleker, niet omdat hij ondertussen leeggelopen was en geen bloed meer had, maar eerder uit onmacht en frustratie; 

Dan besloot ik eindelijk actie te ondernemen, het was welletjes geweest. Een meisje die daar werkte , hielp mij uitleggen waar de apotheek was. Daar vond ik een papier aan de deur dat ik de politie moest bellen voor een apotheek van wacht na 22 uur; En het was ondertussen  tien minuten voor tien.

De vriendelijke politieman luisterde naar mijn bizarre verhaal, en adviseerde ons om naar t spoed te gaan. ik kreeg het adres. Gelukkig bestaan er zoiets als een gps en na een goeie tien minuten kwamen we aan in het ziekenhuis wat op een bouwwerf leek. 

Eigenlijk vonden we het zelf te banaal om er voor naar de spoed te gaan, maar het was dit of naar huis gaan. We legden het probleem uit, . Een dokter liep voorbij en gaf bevel aan de verpleger om twee drinkbare ampullen te geven. Een soort medicatie die het bloeden moest stelpen. En er werd een adrenalinespuit boven gehaald, die kundig in een potteke werd uitgegoten en hij kreeg een compres met die vloeistof en het de uitleg dat adrenaline de aders deed sluiten. En het hielp! opgelucht verlieten we het ziekenhuis en baanden we ons terug naar het feestje; Wim was heel uitgelaten om eindelijk deel te nemen aan het feestje! Uiteraard kwam iedereen nu vragen hoe het euvel uiteindelijk verholpen was. Maar ik was blij dat mijn mannetje terug kon lachen. En het werd verder een leuk feestje, het bal der vampieren was voorbij! 

 

10 gedachtes over “Het bal der vampieren.

  1. Jemig dat zoiets zo lang kan blijven bloeden zeg! Maar het maakt wel een amusant verhaal zo, ik heb er even om moeten glimlachen, zeker de maandverbanden 😉

    1. Haha inderdaad, wij vonden het zelf eigenlijk superbelachelijk dat we voor zo’n futiliteit naar de spoed gingen. Maar ik sta er op dat mijn man nu wel zijn bloed laat onderzoeken op stolling, stel dat hij zich in de vingers snijdt en het bloeden wil niet stoppen omdat zijn bloed niet stolt, ramp zou het zijn;

  2. Ach! Ik heb net identiek hetzelfde een tweetal weken geleden voor gehad! Ik snee met met het gilettemesje tijdens het scheren in m’n lip en het bloedde echt gelijk een varken! ik heb zeker tien velletjes keukenrol opgebruikt om het bloed te stelpen. Na een dik uur is het uiteindelijk van zichzelf opgehouden. Ik heb wel nog een kleine week met een korst op mijn lip rondgelopen.

Geef een reactie

