Medisch reizen.

Mijn moeder had het er vandaag over het feit dat je in Turkije terecht kan voor tandimplantaten, enz. En de curieuzeneus in mij, moest dat uiteraard eens checken . Ik ging aan het googelen, en idd, mijn moeder had gelijk, of hebben moeders altijd gelijk? Nu soit, het bestaat dus wel degelijk;

En niet alleen in Turkije, die zijn geky,  voor tandheelkunde maar ook dolfijntherapy, nier dialyse vakanties, zuurstofvakanties. Ja we staan daar niet bij stil, maar mensen met een lichamelijk probleem willen ook nog op reis! Ik zou , vrees ik , ook niet thuis te houden zijn, met één of ander probleem. En als ik het nodig zou hebben , zou ik ook een rolstol huren ter plekke, of wat dan ook. 

Portugal is dan weer bekend voor zijn sapjeskuur, maar owee, dat klinkt niet leuk om heel je vakantie sapjes te moeten drinken. 

Uiteraard zijn er dan nog de wellness en sportreizen in combinatie met de sapjeskuur. 

Ook in Thailand tiert het welig van de speciale klinieken voor toeristen. 5 sterrenziekenhuizen, waar de service even goed is dan de hotels ; Stel ik me natuurlijk de vraag of het personeel dan opgeleid zijn als verpleegster, of als ober voor de roomservice voor zijn rekening te nemen. ik zou natuurlijk opteren voor een knappe verpleger!

Vooral luxeproblemen worden er aangepakt, er komen heel veel dikke russen die slank naar hun land terugkeren. Mmm, hoe graag ik mijn buik ook kwijt zou zijn, ik vrees dat ik er met niet zou aan wagen.

 Verslaafd aan drugs, alcohol, desnoods seks of gokken? The Cabin, een rehabilitatiecentrum aan de rand van Chiang Mai, biedt hulp. Wereldberoemde sterren, buitenlandse royals en biljonairs worden er behandeld. Die kunnen zich wel 400.000 baht veroorloven voor een behandelingspakket van 28 dagen. Jaja dat is nogal iets anders dan hier in de psychiatrie het te gaan uitzweten, tussen de nonnekes. 

Maar voorlopig ga ik nog altijd gewoon op reis; Ik kan me nog redden met mijn stoere mannetje, die voor de bagage kan zorgen. En met mijn beste maatje, mijn wandelstok. En Als ik iets meer moest nodig hebben, weet ik nu dat “alles kan, ” toch een beetje een geruststelling”! 

Afbeelding

12 gedachtes over “Medisch reizen.

  1. Met veel geld kan je veel en eigenlijk alles nu biijna , maar medisch zou ik niet vertrouwen , hygiëne afkomst e.d.
    Deze zomer gaan we er niet op los . Zou graag enkele dingen in huis veranderen instapdouche vb. Maar in november zijn we een week thuis BUITEN de schoolvakantie en dan willen we er op los gaan eens. Barbados zou ik graag eens doen !

    1. waow, barbados, lijkt me heel fijn ! Begin alvast te dromen en uiteraard een mens kan niet alles hé. hier moeten nog veel veranderingen gebeuren, maar zolang kids studeren kan het er niet vanaf.

  2. Ik denk niet dat ik mij in het buitenland zou laten opereren. Wat als er iets misloopt? Kan hier ook gebeuren maar het is toch dichter bij de deur om van uwen tak te gaan maken 🙂

    1. Ja, ze doen het omdat het daar stukken goedkoper is! Het enige wat ik nog zou laten doen is mijn tanden laten bleechen; En een nieuwe bril kopen als ik naar Turkije zou gaan, want die zijn daar echt wel goedkoop!

  3. Ingrepen in het buitenland, ik ga ervoor passen,…het enige dat ik ooit nog eens wil doen is op zo’n bootcamp waar je gedrild wordt en moet overleven op een blad sla, je fysieke grenzen verleggen dus,…

    1. Hewel Missie, je raakt een gevoelige snaar bij mij! Voor die F in mijn leven was, was ik voor zo’n dingen ook te vinden. Ik wou ook dolgraag zoiets doen, hoewel ik niet sportief was, maar overleven op karakter. Het is er echter nooit van gekomen. Ik was een echte sprinkhaan vroeger, die er niet zou mee ingezeten hebben om door het gras te sluipen, door prikkeldraad te kruipen, enfin tussen prikkeldraad. Ik hield van avontuur en wou ook verre reizen maken met de rugzak en trektochten maken, of met een jeep door de brousse. ik geniet nog als ik er maar aan denk! Voor jou ik zou zeggen, “doen”!

      1. Het staat hoog op mijn planning,……en het is iets wat ik alleen ga doen, enkel voor mezelf,…..en mss in de nabije toekomst, nu ik fysiek nog sterk ben,……

Geef een reactie

