Ik mag kiezen! Voorrecht of drama?

Ik mag altijd kiezen wat we op een vrije zaterdagavond doen! ;). Leuk ja, Ik mag dus niet klagen, maar mijn inspiratie raakt op!

Dan ga ik verwoed surfen naar bistro’s, of restaurantjes, of welke films ze draaien in de bioscoop. Of ik zoek onder google “wat te doen vandaag”. Maar help, ik weet het niet meer ! En ik vind het zeker niet altijd een voorrecht te moeten kiezen!

Ok, ik mag blij zijn, hij sleurt me niet mee naar de voetbal, of op café tussen een hoop luidruchtige tooghangers. Eerste optie, we kunnen gewoon thuisblijven! Voordeel, ik kan mijn pijama aandoen, me in de zetel fakken met een dekentje en fles wijn op tafel, ( voor ons tweetjes welteverstaan.) Dan zuchten dat er niets op tv is!

We kunnen op restaurant gaan, maar dan zijn we snel veel geld kwijt, en ik wil zo graag sparen om op reis te gaan!

Naar een concert? Nog geen gratis concerten, en bovendien, het concertseizoen is nog niet begonnen! Wat schiet er dan over?

Sauna, geen zin in,

Met zijn tweetjes een paar streekbiertjes gaan proeven?

Standupcomedians??? Even surfen! Xander Derycke al gezien, en vond ik eigenlijk niet zo goed, Jeroen Leenders ken ik niet en is dan weer te ver!

Ik moet blij zijn, ik mag kiezen!

Eens thais gaan eten, om wat in de mood te komen op reis te gaan? Duur en slecht voor de lijn. 

Maar de tijd begint te dringen, al 18 uur, zit nog in mijn vuile werkplunje!

Even de culturele centra aflopen, minuutje! 

Hm, alle websites van culturele centra afgeschuimd, niets deftigs gevonden wat comedie betreft; Filip kowlier in Menen hebben we al zo veel gezien, zucht, k ben nog altijd aan het kiezen ze!

Misschien ondertussen toch al de tafel dekken en toch opteren om thuis te eten! 

We zouden ook gewoon bij de schoonouders kunnen langsgaan en daar een flesje kraken, want ze hebben massa’s drank gekregen bij hun diamanten huwelijk en ze hebben hulp gevraagd om ze uit te drinken!

Nog even de site van “waar naartoe ” uitgepluist. Heel veel te doen, voor wie in het Antwerpse woont, maar wij zitten hier wel in een boeregat hé, en vandaag is het vrij duidelijk, want ik vrees dat alle boeren tegelijk hun land bemest hebben, maar t is de natuur zeker! 

Ondertussen overlegd, en de tafel gedekt, ja we eten thuis! We hebben deze middag warm gegeten en het wordt dus brood met beleg en er zijn ook nog pittabroodjes die ik met allerhande kan vullen.

Bon, ik ga de knoop doorhakken, ik ben ondertussen al meer dan een half uur aan t surfen , en aan t denken, en denken , dat is nu eens heel lastigs voor mijn brein die constant in de mist hangt.

Voila, thuis iets eten, een keertje binnenspringen bij onze schoonouders en dan een pintje pakken onder ons tweetjes, tenzij we uiteraard leuke compagnie tegen het lijf lopen; De wonderen zijn de wereld nog altijd niet uit hé! 

Oef, ik kan opgelucht ademhalen, ik heb gekozen. Maar de volgende keer wil ik eens ” niet kiezen ” en gewoon ondergaan, wat er te ondergaan valt, voila , da’s gesproken! 

 

13 gedachtes over “Ik mag kiezen! Voorrecht of drama?

  1. Herkenbaar, je mag kiezen en je kan niet kiezen. Meestal komen de ideeën dan de dag nadien als het niet nodig is om te kiezen 🙂 Ondertussen ben ik al iets wijzer geworden. Als ik aan iets leuks denk, schrijf ik het op voor tegen dat ik nog eens mag kiezen ….en dan vind ik het papiertje niet meer 🙂

  2. wij hebben zoveel plannen, ik ben al blij dat we eens een weekendje vrij hebben en dan lekker ongestoord kunnen thuisblijven
    Als je inspiratie wil, kan ik je altijd wel tips geven hoor… 😉

  3. Het leven is één grote keuze.. maar de kleine keuzes zijn ook niet de simpelste. Al kan ik wel blij zijn dat we eens een weekend niets gepland hebben, nergens op bezoek en niemand bij ons over de vloer. Wel spijtig dan dat je meer afgelegen woont 🙂

  4. Ik moet ook altijd uitzoeken wat we op vrije dagen/avonden kunnen doen met ons tweetjes, ik moet toegeven dat steekt soms tegen, voor hem is het allemaal eender, dan heb ik liever dat hij zich erin mengt!

Geef een reactie

