Is kussen vreemdgaan?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.1907364

Het zal geen enkele onder julllie ontgaan zijn! Het “kusfilmke” waarbij ze 20 mensen laten kussen met een wildvreemde, iemand die ze voor het eerst zien! En dan merk je dat er daar ook echt wel “passie ” uit voorkomt. Aheum, ik voelde me eerlijk gezegd aangesproken, en had den Kobe wel eens een tong willen draaien! 😉

Uiteraard, floep ik dat hier wel impulsief eruit. Maar eigenlijk denk ik niet dat ik het uiteindelijk zou doen. Ik zit met de vraag in mijn hoofd, “Wat is vreemdgaan”?

Is een wildvreemde kussen “vreemdgaan” ? En al zeker wanneer het eenmalig gebeurt zoals in het filmpje, kussen, hupakee, en verder zonder elkaars naam te kennen, Geen telefoonnummers uitwisselen. Concreet er voor zorgen dat je elkaar niet meer tegenkomt. 

Ik vrees dat ik het niet zou kunnen, loslaten achteraf. Vooral als het dan om een intieme maar toch passionele kus zou gaan. Dus weet ik voor mezelf dat ik met daar best niet aan waag; Ik weet hoe overdonderend een kus kan zijn, en dus kussen we er niet op lossen, maar is het iets wat alleen met mijn mannetje gebeurt! 

Waar ligt trouwens de grens tussen vriendschap, en vreemdgaan. Volgens mij kan je ook virtueel of emotioneel  vreemd gaan, door je intieme problemen met een ander te bespreken dan met je eigen parnter. Ik pas er dus ook wel voor om relatieproblemen met een chatvriend te bespreken. 

Helemaal anders als ik het met een vriendin bespreek, iemand die ik kan vertrouwen , en iemand die mijn zwakheid niet gaat gebruiken om me zelf in te palmen. Want ik spreek uit ervaring.

Toen mijn eerste  huwelijk op springen stonden, en ik toen een restaurant ,-café uitbaatte, kwamen de moraalridders aan de toog zitten om me moed in te spreken , en ik trapte toen nog de valkuil dat ze echt bezorgd waren om mij, en ik luchtte mijn hart, want alcoholisme was binnen mijn familie moeilijk bespreekbaar.

En op het moment dat ik zwak op mijn pootjes stond, kreeg ik ineens de ene na de andere aanbieding op een presenteerblaadje! Ze stelden me voor , dat ik gerust mocht roepen als ik eenzaam was, . Brave huisvaders waren het, Ik wimpelde hun voorstellen onmiddellijk af door te zeggen dat ik niet uit was op sex, maar dat ik ze dankbaar was voor een luisterend oor. En ze hebben het geen twee keer gevraagd! 😉

Want hoe wel mijn huwelijk op springen stond, wou ik tot het einde trouw blijven. Omdat ik nu eenmaal een trouw beestje ben! Maar ik beken hoewel het jullie geen fluit aangaat, haha, dat ik Na de eerste keer tekenen voor de scheiding, iemand heb leren kennen, een vriend. En we hadden afgesproken om puur vriendschappelijk met elkaar naar bed te gaan. Maar helaas, ik werd stapelverliefd, en ik bleef na een paar weken achter met een immens liefdesverdriet. Voor mij is het dus vrij simpel, sex zonder liefde lukt me niet. Tijdens dat liefdesverdriet heb ik Wim leren kennen, en ik wou absoluut geen relatie, ik wou een vriend, om mee te praten, om mee uit te gaan, op lol te tappen, . Maar het is anders uitgedraaid en ondertussen zijn we 12 jaar samen. Wat ben ik mezelf hier aan het blootgeven, aheum, . 

 

Maar wat is voor jullie nu vreemdgaan?

Vind je kussen (éénmalig) al vreemgdaan,?

Is vreemdgaan voor jullie sexen met een ander?

Is virtueel flirten vreemdgaan?

Wat met emotioneel vreemdgaan? 

Wel, ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden, maar antwoorden is niet verplicht hé!

 

15 gedachtes over “Is kussen vreemdgaan?

  1. Hier ook een trouwe persoon … niets met iemand anders dan mijn man, op geen enkele denkbare manier.
    Er is al verdriet genoeg in deze wereld;
    Maar vond het wel leuk om te lezen hoor !!! Ontspannend !

  2. Ik begrijp nooit die mannen die een zogenaamde ‘seksrelatie’ hebben. Ik denk niet dat ik het ooit zou kunnen. Ik heb dan ook nog nooit geen ‘one-night-stand’ gehad of met iemand zitten kussen (‘muilen’) enkel voor een avond en voor de rest niks meer. Maar voor de meeste in mijn omgeving ben ik dan ook een ‘rare’ zeker? 😉

  3. Ik kus mijn twee handen dat mijn ventje en ik hier op een lijn zitten.
    Kussen is vreemdgaan. Ookal ga je niet met elkaar naar bed. Het is en blijft vreemdgaan en wordt niet getolereerd in onze relatie.

    En Dave je bent zeker geen rare zenne. M. deelt dezelfde opvattingen als jij. 🙂

  4. ik heb het filmpje nu pas voor de eerste keer gezien, en ik moet zeggen dat er voor vreemden toch erg gepassioneerd wordt gekust. Ik denk nie dat mijn vrouw het zou goedkeuren, en ik zou het wellicht ook geen plezant zicht vinden mocht ik mijn vrouw zien tongkussen met een ander. Zij doet het trouwens niet graag, wat ik jammer vind, want ik vind tongkussen heerlijk.

  5. Bij een eerste ontmoeting al tongzoenen lijkt mij absurd. Hoe kan je zo een intieme handeling met een onbekende delen. Het lijkt mij een vies spelletje . Tegenwoordig mag en kan alles. Die zoen is alleen voor iemand die je echt lief hebt. Want wat je op dat filmpje ziet is gewoon komedie. Zo heeft een zoen geen enkele waarde meer. Trouwens het gaat tegenwoordig bij elke voorstelling van personen zo, dat men zo van die luchtkusjes geeft. Eentje links en eentje rechts . Stom en onnodig vind ik dat. Een ferme of een slappe handdruk is meer dan beleefd genoeg.
    Wie me ongelijk geeft steekt zijn vinger maar op ! ! 😉

  6. Door voorgaande antwoorden durf ik haast mijn mening niet meer zeggen. Maar toch doe ik het dan wel 😉 voor mij is vreemdgaan iets stiekem doen waarvan je weet dat het je partner erg zou kwetsen indien hij of zij het te weten komt. Bewust ervoor kiezen een (fysieke) grens te overschrijden gedurende een langere periode.
    Over dit onderwerp zou ik een boek kunnen schrijven, denk ik 🙂

  7. Ik heb er (vanuit het standpunt van ‘bedrogene’) nog niet mee te maken gehad maar ik denk dat moest mijn vriend flirten met andere vrouwen ik groen zou worden van jaloezie. En kussen nee daar wil ik zelfs niet aan denken! Veel te intiem allemaal.

Geef een reactie

