Doe eens iets wat je nog nooit deed!

Wie had het hier in blogland ook alweer over ” iets doen , wat je nog nooit eerder gedaan hebt”. Met dat in mijn achterhoofd heb ik me vandaag ingeschreven voor een figuratiecasting. Niet omdat ik een geweldige actrice ben, een natuurtalent, of een schoonheid, waarop ze zitten te wachten! Neen gewoon om eens iets anders te beleven. Doe-dingen verzamelen op mijn levenspalmares vind ik nu eenmaal belangrijker dan centen vergaren op een spaarboekske dat toch niet meer opbrengt!

En laat er nu een casting zijn voor een West-vlaamse fictiereeks voor Canvas zijn. En aangezien ik toch niet zo heel ver meer rijd met de wagen, is West-Vlaanderen ok voor mij. Ik hoorde daar wel eens over vertellen, dat het vaak een leuke bedoening is. Dat er nogal wat afgelachen wordt, en dat je gewoon eens wat meemaakt! Voor mij alweer een idee om uit mijn saaie bestaan te vluchten! En het is bovendien gratis, en je krijgt er nog een maaltijd en drankjes voor in de plaats. En ons Chrissebie is daar content mee! En ja, ik ben een chauvinistische West-Vlaming! En aangezien er in een boeregat als Meulebeke niet echt veel gebeurt , zie ik een dagje figureren wel zitten. Al jammer dat het geen costuumfilm is, ik zou het geweldig vinden om zo eens in zo’n Middeleeuws kleed gehesen te worden. Zo eentje waarvan ze het corset met twee moeten dichttrekken, waar de borsten bijna uitpuilen, en je het idee krijgt dat je terug een beetje taille hebt. Een pruik met pijpekrullen op mijn hoofd. Ja en ik moet natuurlijk een rol krijgen van iemand die met een stok voorbij het decor loopt, want eum, heel elegant loop ik niet meer.  Of ze nu zitten te wachten op iemand met een “spakske” zou ik zo niet weten hoor. Maar ik heb me ingeschreven, en dat alleen al breekt de saaiheid van de dag.

Ik heb al eens “lijk” gespeeld op tv.Mensen uit mijn dichte kring waren er een beetje gechokeerd door, omdat ik het eigenlijk “te goed ” had gedaan! Ja, als ze me iets vragen doe ik mijn best hé! Maar met Firmin Crets die vanboven op mijn bed sprong was het de bedoeling dat ik na tien seconden in de lach ging schieten. Maar dat was buiten mijn ernst gerekend! Nu ik er aan denk, ik ga eens zoeken als ik dat filmpje nog ergens terug kan vinden! Het staat op mijn oude laptop. En als ik het vind, dan zet ik het hier .

En wie van jullie heeft figuratie of acteerambities?

http://www.een.be/mediatheek/tag/4475?page=1

 

12 gedachtes over “Doe eens iets wat je nog nooit deed!

  1. Ik heb er geen ervaring mee en het is echt ook niks voor mij, denk ik. Een vriendin van mij werkt als productie-assistente in het showbizzwereldje en volgens wat ik haar hoor vertellen kunnen ze echt bijna iedereen gebruiken, hoor. Dus met uw poppy moet je niet inzitten.

  2. k heb dat toen gezien dat jij lijk speelde en je deed dat goed 🙂
    dus je zal een aanwinst zijn voor de figuratie!
    zelf heb ik helemaal geen ambities op dat vlak

  3. Oh te gaaf! Jammer dat het voor mij ver weg is 🙂 Echt super tof dat je dit gaat doen, ben heel benieuwd hoe het je bevalt 😀 En of ik zelf ambities heb? In mijn privé omgeving wordt er altijd gezegd dat ik een geboren actrice ben, dus ja zou het heel graag willen maar dan wel in een echte rol, het liefst een hele dramatische hahahaha

  4. Die ambiance rond een opnameset is inderdaad fantastisch. Zelf heb ik nooit gefigureerd. Eén keer heb ik een eigen ‘gedicht’ voorgedragen na het zomerprogramma van Carl Huygbrechts (zomer kweetniemeerhoeveel). Men had zo’n tweehonderd takes nodig om alles in te pikken:). Ik was de eerste in de rij en alles moest nog fijngetuned worden. Camera’s stonden verkeerd, autocue of niet,… Op den duur werd ik er zodanig zenuwachtig van dat het volledig in de soep liep. Achteraf een fijne herinnering, natuurlijk.
    Ik zie uit naar je première !

  5. k kan er niet aan doen, maar over ”iets doen , wat je nog nooit eerder gedaan hebt” voel ik me wel een beetje aangesproken natuurlijk :p
    Al moet ik zeggen dat ik nog nooit nog maar gedacht heb om figuratiecasting te doen. Misschien weer een uitdaging? En stiekem ben ik wel benieuwd naar je ‘lijk’ acteerkunsten in de film van Firmin Crets 😉

  6. Wahahaha, ik heb dat filmpje bekeken en heb me halfdood gelachen. Christa je bent een natuurtalent! Ik zou mij nooit kunnen inhouden van lachen moest Firmin daar zo ne zever uitgaan naast mij. Ewel, ik hoop dat je een figurantenrol te pakken krijgt en het mag zelfs ietsje meer zijn dan dat 😉 Je bent er voor in de wieg gelegd 🙂

  7. Ik heb ook eens gefigureerd, dat was via een vriendin die zich eveneens had ingeschreven, het was voor een jeugdserie op Ketnet, we moesten mee publiek spelen, het was iets met studenten en een weddenschap die we moesten toejuichen (ik herinner me het fijne er niet meer van), ik heb uiteindelijk nooit de bewuste afbeelding op tv gekeken, maar ik denk niet dat ik zelfs maar in beeld geweest ben!

Geef een reactie

