Op training !

Ik begin hier met een welbelovende titel! Ik menigen onder jullie de wenkbrauwen fronsen, zo van, euh, Chrissebie en trainen?? Neen ik ben mezelf niet gaan trainen, maar de hond! Eindelijk was er eens “geen storm” op woensdagavond en hebben we de knoop doorgehakt en een keuze gemaakt in  welke hondenschool we ons zouden inschrijven!  Want er bestaat ook een speiciale opleiding voor retrievers , maar het lidgeld is daar bijna drie keer zo veel als de hondeschool waar we nu naartoe gaan; Toen ik toevallig op die site keek van de retrieverschool, is mijne frank gevallen , welke hond we nu eindelijk hebben!  Ik zag dit plaatje 

Afbeelding en  Afbeelding

Ik zag dit kleine plaatje, en ik schrok van de gelijkenis met onze misty; Het blijkt om een Nova Scotia toller duck retriever te gaan; In Belgie spreken ze afgekort over de Toller retriever. Op de site van de belgische verening voor Toller retrievers, bekeek ik de voorwaarden waaraan ze moet voldoen. En ze kloppen tot nu toe allemaal; Amandelvormige ogen, kleur van de oogranden moet hetzelfde zijn als de kleur van de lippen; Witte bles op de neus, en wit aan de borst. Dit verklaart ineens ook , de nerveusheid van onze jongedame , haar jachtinstinct, haar loopcapaciteit en haar snelle wendbaarheid in volle actie!  Er was één ding waar ik tot gisteren nog niet achter was gekomen , en dat was , of ze nu zwemvliezen had, jaja, je leest het goed, een hond kan wel degelijk zwemvliezen hebben; Maar Wim zijn dochter, heeft dat gisteren officieel bevestigd! yeah, we hebben een zwemhond, Wim noemt hem een zeehond! Misschien daardoor dat ze vol grote overgave diepe putten aan het graven is in de tuin. Het is duidelijk, ze wil een zwembad!

Ik geloof nogal in het lot, dat deze hond bij ons terecht moest komen! En wat blijkt nu, en deze vind ik super grappig! Ik had nog nooit van zijn levens gehoord van een Nova Scotia toller retriever! En ze zijn van oorsprong, gekweekt in Nova Scotia in aan de oostkust van Canada. En wie woont net in Nova Scotia, juist ja, mijn zoon! Er zijn dus geen toevalligheden in het leven. Ik vind het bijzonder grappig; Heel waarschijnlijk is onze Misty niet raszuiver, hij werd door heb baasje die hem verwaarloosde aangekocht voor 100 euro, dus……. 

Maar nu weten we tenminste wat we kunnen verwachten van ons huisdier; Veel zal ze niet meer groeien, ze zou nog maximum 4 kg mogen bijkomen. Haar haar is deftig aan het groeien en haar staart is dan een schriel dun staartje aan het ontplooien als een pluimstaart wat dus ook eigen is aan die honden. ook haar neus is niet zo spits meer als op de foto, haar kopje en haar bek  is wat voller geworden. 

Afbeelding Ze lijkt als twee druppels water op het hondje links dat waarschijnlijk ook een teefje is, wat kleiner en minder robuust dan het mannetje rechts.

O ja en de hondenschool, ja mannekes dat was intens hoor! En ik heb een halve zak snoepjes moeten uitdelen in een uurtje tijd. Te beginnen met de commando’ kijk, zit, lig en naast.; En dat was al meer dan genoeg! Maar het komt wel goed, een dag met de keer!

 

23 gedachtes over “Op training !

  1. Tof dat je naar de hondenschool gaat want een aantal minimale commando’s hebben ze echt wel nodig. Hou er trouwens rekening mee dat ze ook nog de hondenpuberteit krijgen, en dan echte deugnieten worden in die periode.. Of dat is misschien nu al bezig. 🙂 want ik weet niet hoe oud ze is. Aan het snuitje te zien ga je er nog plezier aan hebben..

    1. Ze zou nu 7 maand zijn! We hebben ze een maand dus, hebben we haar van den eerste keer in puberteit! In volle ambiance! Deze morgen heeft ze al mijn eerste tas koffie omver gesprongen. Maar gelukkig speelt ze heel veel buiten, ze heeft daar heel veel nood aan;

      1. Hmm, de echte puberteit komt als ze een jaar tot twee jaar oud is. En we hebben toen met de onze wel afgezien.. Gaan wandelen, los laten en niet luisteren. Ons telkens 10 meter volgen en blijven staan als wij bleven staan.. Vooral hilarisch achteraf gezien.

  2. Een heel schoon beestje! Eens ze enkele commando’s zal begrijpen zal het een superhond worden voor jullie, eentje waar je veel plezier zal van hebben. Toen ik las welk ras ze was, moest ik meteen aan je zoon denken die in Canada woont, leuk al dan niet toeval 🙂

  3. Wat een schattige hond heb jij! Maar idd wel goed nu iets te gaan doen waarbij ze zichzelf kan ontwikkelen. Onthoud alle begin is lastig, maar geef het even en het komt helemaal goed, daar ben ik van overtuigd! En trouwens zwemhond, hahahaha hoe cool is dat!? 😉

  4. Laat ik al beginnen om te zeggen dat toeval niet bestaat Dus dat jullie hondje een ras is uit Canada is het teken dat ze echt wel in jullie gezinnetje past! 🙂

  5. Nog heeeel veeeeel succes…
    Ons mama heeft het indertijd na een paar lessen opgegeven; onze wildebras (een labrador gekruist met nog wat) was erin geslaagd te ontsnappen uit de ketting, mama vond het niet zo leuk dat ze haar achterna heeft moeten zitten door de hele wei onder het oog van al die andere honden & hun baasjes….. :p
    Misty gaat dat beter doen!

Geef een reactie

