Chrissebie en de mode.

Afbeelding

Kijk eens si, mijn gezin! Althans de 6 op de eerste rij. Ik was heel fier op mijn zwarte fluwelen kleedje, en mijn daarop passende rode giletje. En ik was blij dat ik op de foto mocht! Foto’s werden maar genomen bij speciale gelegenheden.

Afbeelding

Daar si op weg naar nonkel Bob, mijn moeder had in één of andere wedstrijd de eerste prijs gewonnen die werd uitgereikt door Nonkel Bob himself. En ik mocht mee, met eerste communiekleedje, alweer het rode giletje en het uithangende combinaisonske, of hoe heette dat ook wal weer, zo’n onderrok met kant aan. Maar ik weet nog precies hoe fier ik was!

img045

13 was ik hier en helemaal klaar, met skivest, skibril en al, want we mochten op skireis met de Sarma, mijn moeder had al weer een pijs in de wacht gesleept! Het was een geweldige reis, alleen wilden we zo graag nieuwjaar vieren met de “grote” ( boven de 15) maar het mocht niet, dus maar balonnetjes blazen en fluitjes in elkaar knutselen met oudjaar.

img044

 

 

Oeps ik was mijn plechtige communie vergeten. Ziehier het meisje dat als enige een lang kleed droeg, ja de mode was ineens omgeslagen , het jaar ervoor liep iedereen nog in het lang. Mijn haar was afschuwelijk en toen ik mijn moeder vroeger op het uit te kammen wou ze niet.

img046

 

Op naar hotelschool spermalie op mijn veertiende! We droegen daar en uniform, mode bestond er niet hoewel velen zich dan lieten opvallen door heel veel accesoires te dragen, juwelen, sjaaltjes, make up, want raar maar , make was toegelaten, want we mochten ons opmaken om zaalpraktijk te doen. Make up stond dan nog helemaal niet in mijn woordenboek en ik liep nog altijd met lange witte kousen rond! Al moesten we voor de zaalpraktijk ook nylons aandoen, hatelijk vond ik het!

img047

 

Op mijn kamertje op internaat. mijn bureau lag zoals gewoonlijk overhoop! het was ook duidelijk de tijd van de holly hobbie popjes, ik had een roodlederen pennezak waar ik heel het middelbaar heb moeten doen. Het was heel herkenbaar de mijne, want op mijn vorige school hadden pestkoppen mijn pennetas vastgeplakt aan mijn bank op school en bijgevolg was mijn rode laagje er onderaan af. En neen, ik kreeg geen nieuwe!

img028

 

Laatste jaar middelbaar, op schoolreis naar Parijs, en ik die dacht dat ik “in” was met mijn bleekblauwe fluwelen broek en een beige trui die net als broek ergens uit de solden kwam. En mijn sjakos had mijn moeder voor mij meegebracht uit Thailand, maar dat dit feitelijk mijn goesting niet was, kon me eigenlijk weinig schelen hoor!

img049

 

Mijn periode van gerante zijn in een feestzaal in Dikkebus, 19 was ik daar en jawadde, ik droeg hakken, dat is een zeer zeldzaam moment zenne, dames en heren! Veel hakkenschoenen heb ik niet versleten! Maar ik herinner me nog dat die heel makkelijk zaten! Het behangpapier had ik niet zelf gekozen, was nog van de vorige bewoner, maar mijn tafel en stoelen kwamen van de makro, en het kastje was van mijn ouders, en ik vond het allemaal zo geweldig, alleen wonen op je 19 de, waaow!

img050

 

Chrissebie op huwelijksreis, 22 jaar en geweldig aan t smullen in Mikrolimanos bij de haven in Athene. Ik vond mezelf daar al serieus “opgekleed” wit vestje dat meestal niet lang wit blijft, maar kom. ik heb het vestje heel lang gedragen, en die t shirt had mijn nicht gemaakt!

img052

 

Verhuist naar ons eigen restaurant, ik had toen iets met tante nonnencols aan mijn kleding, ik had ook nog zo’n zwart kleedje. Vergeet vooral niet naar ons schitterend interieur te kijken, een oude relax  van de oma, en een zeteltje van 1000 fr, ook van de makro geweest en eerlijk, we hebben er heel lang mee gedaan hoor. Al ons geld ging naar de inrichting van ons restaurant en voor privédoeleinden was er geen budget meer over. Maar wat was ik fier op dat schattige meisje op mijn schoot!

img048

 

Whoopsies, die foto moest veel hoger staan, maar gelieve me te verontschuldigen daarvoor, want ik weet nog steeds maar half hoe mordpress marcheert, dus sjt dak hier niemand hoor reclameren! 😉

Het  huwelijk van mijn broer rechts. Ik had een geweldige outfit aan! Eerlijk, ik vond dat toen keischoon, een satijnen overal en daar een tule affaire over. later hebben mijn kinderen daar nog lang plezier aan gehad om als karnavalkledij te dienen of op schoolfeeesten te gebruiken. Ik heb het later trouwens aan de school weggeschonken;

img053

 

Hier verspringen we een stukje in de tijd! En kijk eens hoe slank ik daar nog altijd was! Ja, als je moet werken voor twee is er geen dikken aan hé. We moesten nog steeds niet zot doen met onze centen en ik herinner me nog goed dat dit tenueke van het gerenomeerde modehuis ” promo 800″ kwam. Heb dat ook heel lang gedragen. ook ons Amaury werd door dat modehuis aangekleed. Ik was heel erg gehecht aan dat houten juweel, en heb het 7 jaar geleden achtergelaten in een boetiek in Brussel toen ik op zoek was naar kleding voor mijn huidige huwelijk.

img055-001

En daar si, het tienjarig bestaan van ons restaurant. Let vooral op mijn make up! Ja, ik had de kapster carte blanche gegeven om me eens van een laagje schmink te voorzien, ( zeldzaam moment, ik stond immers altijd in de keuken om te werken) . jammer dat de foto hier zo klein wordt weergegeven, want mijn kinderen lachten zich hier te pletter mee! Ook dit tenue kwamen uit het huis Promo 800. Maar mijn schoenen waren wel duur, en zilverkleurig dan nog!  Mijn toenmalige man, stond daar naast me met één savat aan, die had zijn kleine teen gebroken . De tweede man van links is Yves leterme die toen schepen van Ieper was.

819734724

 

Hier maken we een sprong van 12 jaar, mijn huwelijk met Wim op het eiland van onze dromen; Ik droeg een lange beige rok en een rood topje. De bloemenkrans hadden we gemaakt met het naaisetje in het hotel en bloemen die we uit de tuin van het hotel geplukt hadden, foei, stoute wi

img057

 

Het huwelijk van mijn liefste nichtje, alweer heb ik hier slechte kleuren gecombineerd, ik dacht dat het wel kon, tot ik de foto’s zag! Maar wel een hele leuke foto met zoon -en dochterlief erbij!

DSCI1104

 

En zo zie ik er heden ten dage uit! Hier wel met make up, tja met al die fascionata’s op wordpress leer je het wel hé! Ik zal nooit een fascionata worden, maar ik doe veel meer mijn best dan vroeger om er toch een beetje “redelijk ” uit te zien, hoewel ik nog serieus kan blooperen bij het combineren van kledij zenne.

 

13 gedachtes over “Chrissebie en de mode.

  1. Lijken dat nu gewoon geen modebloopers? In die tijd was dat volgens mij allemaal normaal. Als ik in de foto-albums van mijn ouders kijk, dragen ze net zulke kleren 😀
    En de nu foto ziet er heel goed uit. Redelijk is het foute woord!
    Ik krijg woensdag trouwens kleur- en stijladvies… ik ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng.

  2. Moedig, sè om die foto’s van vroeger te posten. Voor mij ziet dat er allemaal prima uit maar als ik mijn eigen foto’s van vroeger zou moeten posten, ik zou mijn blog willen afsluiten denk ik… 🙂

  3. ongelooflijk leuk die herinneringsfoto’s Christa!
    jaja combinaison, dat had ik ook, mocht enkel gedragen worden op feestelijke dagen, op een nieuwjaardag zei ik ooit fier tegen mijn opa: ik heb mijn camionske aan 🙂
    amai zo jong al de verantwoordelijkheid over een feestzaal, petje af!
    Dat rood pennenbakje lijkt verdraaid goed op wat ik had 🙂
    heel mooie foto van jullie trouw en ook met je twee kinderen!!
    fashionata? wat is dat? 😉
    k vind je kleding allemaal goed meevallen over al die jaren, k zou de mijne er niet durven naast leggen, de combinaties zijn soms echt niet te schatten in de tienertijd haha

  4. Mo Christa, hoe schoon die levensloop van je! Uw gezicht is bijna nog niets veranderd, ge zag en ge ziet er goed uit. Als je op die kleine foto’s klikt worden ze vergroot….ik heb eens van dichtbij gekeken 😉

  5. Die make-up was er inderdaad over maar typeert het modebeeld van toen hé, kan mij herinneren dat mijn moeder ook zo rondliep,……..en als je foto’s van nu over 25 jaar bekijkt gaan we ook denken, wat had ik toen aan!!!

  6. Hele mooie fotoreeks, ik herkende je al in de kindergezichtjes, gek dat mensen eigenlijk niet zo heel hard veranderen he 🙂 Ik zie vooral gebreide Disneytruien als ik terugkijk op mijn kindertijd, en was ik als tiener droeg dat waren afschuwelijke tenten, bah, en te denken dat ik toen nog een ideaal maatje had!

Geef een reactie

