Liefdesbrief

Een uur geleden kreeg ik een geweldige liefdesbrief, waar de welgemeendheid uit straalt! Maar het was eigenlijk de bedoeling geweest dat ik die “zelf” uit de brievenbus ging gehaald hebben. Dus heeft mijn ventje hem maar zelf uitgehaald toen hij thuis kwam. En dat is mijn antwoord!

Lieverd, 

Je hebt me overdonderd met je liefdesbrief! Sorry dat ik die niet was gaan uithalen, want tja, ik wist het uiteraard niet dat er zoiets leuks in de brievenbus zou zitten, meestal zijn er deze tijd van het jaar alleen maar rekeningen, nietwaar! En dan durft een mens wel eens naast de brievenbus kijken. 

Of was het vanwege de lak die op mijn nagels aan het drogen was, want ik wil me mooi maken voor jou, zelfs als dat inhoudt dat ik drie keer opnieuw proberen om de lak effectief op mijn nagels te brengen.

Ja en ik beken, ik moest vandaag ook een beetje ” de leukste” uithangen op twitter en facebook, want Valentijn is iets bijzonders waarover er veel te vertellen valt.

Maar ondertussen heb ik ook de tijd genomen om eindelijk eens dat stof af te nemen in onze slaapkamer, want het zou nog wel eens kunnen dat het daar letterlijk gaat stuiven! En dan het liefste stuiven in de niet-letterlijke zin als het voor jou gelijk is. En ja schat, na al die jaren samen weet ik wel dat je het me eens bent! Want je kent mijn goeie, grillige, slechte, romantische, en veelal geradbraakte kantjes. En je neemt dat er allemaal bij! Als dat al niet geweldig is! Voor jou hoef ik niet miss universal te zijn, zelfs niet Miss Meulebeke, of miss Vijfstraat! Miss huisje weltevree is meer dan genoeg voor jou. 

Hoe dankbaar ik je  ben, en niet alleen omdat je een fantastische huisman bent die de strijk en de kuis voor zijn rekening houdt, boodschappen met me doet en zelfs mijn handtas voor me draagt als we gaan shoppen. En dat helemaal terwijl je echt iets tegen mannen met sjakossen hebt en er zelf zeker geen zou dragen!

Maar je bent  uiteraard veel meer dan een goeie huisman! En daarom verdien je het, dat ik deze namiddag de nodige rust genomen hebt, ( lees, in mijn zetel gezeten heb) zodat ik vanavond stralend voor je kan verschijnen. 

Aja, ik wou ons bed nog versieren met rozeblaadjes, maar ik gaf na twee minuten al op om er naar te zoeken, wat alweer één van mijn mindere punten is. Ik dacht er nog even aan, om hartjes uit te snijden, snoepjes op het bed te leggen, maar ik bedacht dat ik dan de deur uit moest. En ik had nog zo veel werk, om mijn benen te ontharen, me volledig in te smeren met de bodygel die bij de parfum zat die ik met kerst van jou gekregen heb. Mijn haar moest nog gebrusht worden  en ik moet dat in episodes doen, omdat mijn armpjes de haardroger niet lang omhoog kunnen houden. 

Ik bedacht veel te laat dat ik eigenlijk geen mooie sexy lingerie heb, en er nog achter kon rijden tot mijn euro viel dat mijn maandbudget er weeral door was! Niemand kon me een deftige suggestie geven op twitter hoe ik nog snel zelf iets kon fabriceren, damn, dan maar gewoon “proper” ondergoed aangetrokken, en daarmee zal je het moeten doen lieve schat van me!

Ik maak van een zomerkleedje dan maar een winterkleedje door er een jasje op te dragen. En ik hoop dat het net als bij Marylin Monroe, niet de lucht in vliegt vlak voor het restaurant, waar jij me vanavond hebt uitgenodigd! 

Maar ik zal in je ogen kijken schat en ik zal een film zien van onze twaalf jaar samen! Ik zal er van genieten, bij je te zijn. Ik zal trots op je zijn , dat jij van mij bent en ik van jou! En elk jaar opnieuw, op Valentijn, kies ik voor jou, telkens opnieuw! En het maakt niet uit hoe oud we zijn en hoe oud we gaan worden, zolang het maar samen is, zodat we elkaar elk jaar opnieuw onze liefde kunnen verklaren! Zou dat niet geweldig zijn lieverd. En wie weet haal ik het op 80-jarige leeftijd wel in mijn hoofd om vlak voor Valentijn rode lingerie te gaan kopen, ze zouden nogal kijken hé schat die winkeljuffrouwtjes, maar dat plezier willen ze gunnen nietwaar! 

Ach, er zijn nog zoveel dingen die ik met jou wil doen! Sporten zal het niet meer zijn, maar dat vervangen we door leuke uitstapjes, etentjes, drinkjes, en vooral veel samenzijn, wat al gezellig op zijn eigen is! 

Lieve schat, ik heb je lief, van uit het diepste van mijn ziel! Voor altijd , je Chrissebietje!

13 gedachtes over “Liefdesbrief

Geef een reactie

