Oud Dikkebusnaar

Iedereen heeft ze al zien passeren zeker, de facebookgroepen : Als je van ….. dan weet je nog….. En zo werd ik uitgenodigd in de groep van Dikkebus. Dikkebus is dan niet mijn geboortedorp, maar ik heb er 20 jaar gewoond en de meest “beruchte” periode van mijn leven gewoond. Eerst was ik als 19 jarige al gerante in T kobbetje een café-feestzaal waar ik dubbele uren klopte ( en nog idealist was en dacht dat dit gewaardeerd zou worden ). Daarna 14 jaar ons eigen restaurant “harlekijn”, wat ik achteraf eigenlijk een heel belachelijke naam vond, maar soit, dat was de trend van toen  zeker.

Eens toegevoegd aan de groep, vond ik er berichtjes die over mij gingen, zoals

Ik nog met Christa in t kobbetje  veel kiekens geserveerd hebben aan de Engelsen en we heel gelachen hebben daar, 

of, Wie nog weet dat Christa en Ronny het restaurant Harlekijn uitbaatten dat nu Tommies heet; 

En heel veel leuke dingetjes die bij mij leuke herinneringen en soms mindere leuke bovenbracht. 

Waaronder, “Wie nog Marcel van de bank gekend heeft in de toen bank van Roeselare, waarop ik reageer: O ja, ik ken nog Marcel, die kwam wekelijks langs om het geld en de overschrijvingen op te halen, ( wat een service) en op een keer dat Ronny en ik iets “dringends” te doen hadden boven, dachten dat de bel aanlag.En ik met my hair in the ware  beneden kwam en Marcel in het café aantrof! Ik werd rood tot achter mijn oren, denkende aan het feit, dat ik boven heel wat decibels had geproduceerd.

Of, wie kent nog Maria Quaghebeur, ( een dorpsfiguur )? Tuurlijk ken ik nog Maria, toen haar moeder overleden was, kwam ze het menu bespreken en zei, Doe toch maar Rosbief, mijn mamaatje is maar ene keer dood! En ze zei ook dat ze haar mamatjes haar ging houden, ( waarmee ze haar mama’s pruik bedoelde) en haar valse tanden want dat kon nog van pas komen.

Ook slechte herinneringen komen boven, bij het lezen over Dikke Alleweireld, mijn oude baas. Daar zou ik dan willen bijschrijven, Die vieze dikzak die niet met zijn poten van mijn lijf kon blijven, me probeerde dronken te voeren , me vastpakte , beloofde dat ik de mooiste nacht uit mijn leven ging beleven, ( bweuk) zijn vieze tong in mijn mond duwde, ik wou schreeuwen, maar er was niemand en gered werd van zijn vrouw die binnenkwam! Toen hij de deur hoorde, liet hij me los. Ik reed s anderdaags naar huis, wou er niet meer werken, maar durfde het thuis niet te vertellen waarom, en vloog met mijn klikken en klakken terug naar Dikkebus.

Wel dat had ik nu eens op facebook willen zwieren, maar bon, ik ben een deftig mens, en heb me kunnen inhouden tot Alleweireld die vieze vent.

Maar ik heb veel jeugdvrienden teruggevonden op die site, de schare jonge kerels die aan de toog bleven plakken in t weekend en die me nog wilden meetronen naar Ieper om de bloemetjes na sluitingstijd buiten te zetten.

aje meester bart nog weetn et datn ging vliegn noar de kerktoren vanut de klasse mor ton altijd zen hand zeer deed an den radiateur
16 gedachtes over “Oud Dikkebusnaar

    1. Ik heb massas oude kennissen teruggevonden en misschien moet ik eens een deftige brief schrijven aan de vetzak indertijd. Per blog uiteraard, in t echt durf ik dat natuurlijk niet. hij moet ondertussen 78 jaar zijn, bah!

  1. Heel toevallig zei mijn schoonvader dat hij heel vaak in ‘Dat café zat die nu Tommies noemt bij Dikkebusvijver’ om er iets te gaan eten 🙂 Blijkt dat jij de uitbater was! Zo toevallig!

      1. De naam zegt me niets Missantro, ik kende niet iedereen van naam en ik stond dan nog het grootste deel van de dag in de keuken waardoor ik weinig contact had met de klanten.

  2. Dikkebus? Nog nooit van gehoord 😀 Ik zit sinds gisteren in die groep over Liezele. Maar ik denk dat ik te jong ben om me te herkennen in die verhalen die erop komen.

  3. ja Dikkebus ken ik ook van de vijver hé, we gingen er als kind vaak wandelen, en hebben daar ook eens gaan eten met een moederkesdag, maar aangezien we dezelfde leeftijd hebben zal jij daar nog niet gewerkt hebben 🙂

Geef een reactie

