Afrekenen met mijne kikker.

Allee, mijn keel is onderzocht, met camera en al . Hoe vriendelijk de dokter ook was, van zijn camera met dunnen draden die door mijn neus zaten was ik helemaal niet zot! Ik dacht te moeten niezen en in gedachten zag ik die draden er uit floepen met een hoop snot erbij, tot op de schort van de dokter! Maar ik heb me nog net kunnen inhouden. 

Na het onderzoek is de dokter als een gek met twee vingertjes beginnen tokkelen om mijn gegevens en zijn diagnose bij mijn dossier te proppen. Ik kon het niet lezen, al was ik uiteraard nieuwsgierig, maar ik was niet aan het doemdenken , Ik ben ook niet irritant op zijn bureau beginnen te tokkelen, zat daar braaf te wezen, armen op mijn schoot. 

Na het typen.draaide de dokter zich naar mij, en zei klaar en duidelijk, “mevrouw, het is niets om je zorgen over te maken” . Hij legde me uit dat mijn stembanden aangetast zijn door brandend maagzuur, en ik daardoor constant het gevoel heb dat er een brok in mijn keel zit, die ik probeer weg te kuchen. En dat ik het alleen maar erger maak door te gaan kuchen! 

Dat wordt dus op de tanden bijten, en tevens opgelucht adem halen dat het dat maar is. En nu snel nog een voorraad mandarijntjes klaarzetten want ik ben al door mijn zoveelste voorraad heen!

En de therapie is heel eenvoudig, gewoon stoppen met kuchen! Eum, ik dacht even dat ik eerst niet goed gehoord had, en begon spontaan te lachen en vroeg, hoe moet ik dat doen?

Het antwoord was, telkens ik de drang krijg om te gaan kuchen, moet ik snel iets eten!! Je kan fruit nemen zei de dokter, die vast al doorhad dat kaasblokjes , salami en olijven niet de beste optie waren voor mij;

En hier zit ik dan met een bordje mandarijnen in aanslag, en telkens ik de onbedwingbare dwang krijg, om te gaan kuchen, prop ik een stukje mandarijn in mijn mond.

Maar het voelt als jeuk en niet mogen krabben , ik word er kierewiet van om niet gewoon eens goed te kunnen kuchen,  

12 gedachtes over “Afrekenen met mijne kikker.

  1. Die camera door je neus!. Ik krijg nog de tranen in mijn ogen van de herinneringen alleen al. Heb dat enkele jaren geleden ook een paar keer moeten laten doen en dat deed echt pijn!

    Beterschap met de kuch! En yummie… mandarijntjes!

  2. Ik neem nu ook al een tien jaar dagelijks medicijn tegen oprispend maagzuur, de befaamde reflux. Onderdeel van het ouder worden, maar het kuchen daar ben ik gelukkig van gespaard. Dus gewoon fruit eten, makkelijk medicijn 🙂

  3. Die medicijnen tegen het maagzuur gaan echt wel helpen, ook ik heb daar enorm vaak last van, zeker in stresssituaties, :-), maar ik krijg dan enorm veel pijn aan mijn slokdarm,….dus ik blijf ze trouw nemen mijn pillekes,….

Geef een reactie

