Valentijn 2014

Er was eens een koppel , smoorverliefd op elkaar, die op valentijn de grootste trucen uithaalden om elkaar de liefde te verklaren. Er werd niet altijd gevierd op valentijn zelf, maar ergens tussenin de datum van onze eerste kennismaking, later, tussen onze 2 trouwverjaardagen in, hing er van af wanneer het weekend viel.

We maakten er ook vaak een weekendje van en dan had ik allerhande geheime spullen mee , maar daar hebben jullie het raden naar! 😉

ik schreef gedichtjes die ik inkaderde, ik maakte toepasselijke schilderijtjes, ja er werd serieus wat energie in gestoken! In 2006, het jaar voor we trouwden, hadden we een driedaags arrangement geboekt in een hotel in Luxemburg, twee maal een dineetje inbegrepen en een bubbelbad op de kamer. Ik had voor Wim een stalen ring gekocht met een diamantje, ik vond staal wel goed passen bij zijn robuuste mannelijkheid. Ik sprak af met de ober dat hij het doosje op Wim zijn dessertbord ging leggen op het einde van ons diner. Ja en ook mannen vinden dat geweldig! Dit was voor mij een hele speciale Valentijn. Ik was eind 2005 ziek geworden en ik voelde me doodellendig, en wist niet wat er aan de hand was. Alles wees op MS. We waren er op dat moment nog niet achter dat dit het begin van fibro was. En het heeft me op dat moment zo diep geraakt dat mijne schat, zei, dat , wat het ook was, hij altijd voor me zou zorgen, wat er ook uit de bus ging komen. We hadden op dat moment nog totaal geen trouwplannen! Die zijn pas in juni van die jaar gekomen toen we , raar maar waar, onze gedroomde huwelijksreis wonnen! Dat was voor ons het signaal om te trouwen. En ik dacht op dat moment terug aan onze valentijnsviering een paar maanden ervoor.Het ging opperbest met mij, ik had pilletjes gekregen, dokter had me verteld dat het waarschijnlijk fibromyalgie zou zijn, maar dat pilletje deed zo goed zijn werk, dat ik me volledig genezen achtte. En de doorslag om ja te zeggen, waren die woorden die hij me had verteld in de Ardennen, dat hij altijd voor me zou zorgen. 

Het jaar erop zaten we met Valentijn op het vliegtuig, op de terugweg van onze droomreis, waar we op het strand na 5 dagen wettelijk huwelijk, onze huwelijksgeloften nog eens overdeden. Een unieke ervaring. 

En toch komt er langzaam aan een beetje sleet op onze valentijns-huwelijkverjaardags-viering, we hebben het onderste uit de kant gehaald, de inspiratie raakt op. We hebben beiden handen, vingers en nekken te kort om nog juwelen te kopen. En cadeautjes werden vervangen door bonnetjes zoals ” goed voor een excursie op reis”,  Door mijn invaliditeit kromp ook mijn budget waardoor er prioriteiten moesten gesteld worden. En heden ten dage storten we elk iets op onze vakantiespaarrekening en gaan met Valentijn een avondje gezellig tafelen. Want Wim wil absoluut niet dat ik moet koken die avond. 

Zo heb ik me deze namiddag even verdiept in alle Valentijnmenu’s die de restaurantjes in onze streek te bieden hebben. Vele restaurants maken het zich gemakkelijk met voorgerechten als gerookte zalm of garnaalcroquetten, da’s lekker, maar dat eten wij thuis. Of het is dan weer te duur voor wat je krijgt, en nog slechter, je lust gewoon niet wat ze aanbieden. 

Ik amuseer me te pletter op resto.be en dan doorklikken naar de website’s van restaurants, tja een beetje oude beroepsmisvorming zeker. Maar we gaan al niet meer zo vaak uit eten, dus moet het mij ook wel aanstaan.En nu hopen dat het lekker is! 

Valentijnsmenu

 

Liefdesdrankje met Degustatiebordje

 

***   

 

Gebakken Coquille en Zeebarbeel,

Risotto met Woudmengeling,

Erwtjesmousseline

 

***

 

Hartverfrissing

 

  ***

 

 

Lamsfilet in Krokant Kruidenkorstje,

Groenteboeket en Aardappelsoezen

 

***

 

 

Cupido’s Dessert

 

***

 

Koffie met Zoetigheden

 

 

 

55 euro per persoon

 

Aangepaste kasteelwijnen zijn inbegrepen

Valentijnsgeschenkje per koppel

 

Dit menu is verkrijgbaar op vrijdagavond 14,

zaterdag 15 en zondag 16 februari

(enkel op reservatie)

En wat spoken jullie uit met Valentijn?

17 gedachtes over “Valentijn 2014

  1. Mooie menu , ziet er lekker uit, en de prijs valt heel goed mee.
    Mag ik ook weten, in welk restaurant je deze menu vind ?
    Normaal gaan wij ook gaan eten met valentijn, maar dit jaar nog geen plannen.
    En de weegschaal slaat weer door, ja ja , 2kg erbij…die ik er weer moet afkrijgen.
    En nu zat. gaan we met de kunstkring uit eten…

    Christa geniet samen met Wim van jullie Valentijns menu !!!

  2. Dat ziet er heel goed uit 😀
    Wij doen niet echt iets met Valentijn. Ik dacht dit jaar wel iets kleins te doen… iets creatief. Misschien ook iets koken… je brengt me op ideeën 😉
    Zelf zou ik graag eens een liefdesbrief krijgen. Ik heb dat echt nog nooit gekregen. Of ontbijt op bed. Maar dan liever op zaterdag 😉

  3. Ik kan nog niets verklappen over de plannen die ik gemaakt heb voor volgende week. Maar Liefste zal verrast zijn.. Dan heb ik meteen krediet opgebouwd voor de komende jaren als ik Valentijn wat minder aandacht geef 🙂 🙂

  4. Hier doe ik dus niet mee. Wij doen het hele jaar door kleine dingetjes en cadeautjes enz… Vinden allebei valentijn een beetje onnozel om eerlijk te zijn.
    We zijn wel van plan om nog eens goed te gaan eten voor onze pruts er is. Dat zal denk ik ergens voor in maart zijn.

  5. ziet er lekker uit, behalve het lam daar ben ik zo niet zo voor te vinden.
    Wij houden het gewoontjes, het moet niet speciaal Valentijn zijn voor iets leuks of moois

Geef een reactie

