Kieken zonder kop

ER zijn zo van die dagen, dat ik hier rondloop als een kieken zonder kop; Toen ik in de voormiddag aan het telefoneren was, had mademoiselle Misty, mijn adapterkabel van laptop op drie verschillende plaatsen doorgebeten, toen ik haar even uit het oog verloren was. Damn, en ik geef toe dat ik daar helemaal van slag door was! Precies of heel mijn lichaam reageerde, en en ik constant in mijn gedachten hoorde, “Chrissebie,, je hebt geen internet meer hé” en echt, ik werd er heel rusteloos van. Dan maar het nummer van de verdeler van dit merk opgezocht en gebeld. En die ging me terugbellen. Tja en dan zat ik vast! Durfde het huis niet uit, nam zelf de telefoon mee naar het toilet, want zie dat ze bellen! Er was nog de desktop van Wim, maar eerlijk, ik ken mijn paswoorden niet van buiten. Twitteren kon ik niet en ik kon ook niet op mijn eigen wordpress kon ik ook al niet. En erg hoe rusteloos ik daarvan werd; Ja mannekes ik ben dus degelijk verslaafd aan dat ding als ik thuis ben! Want ik kan er gerust zonder als we op reis gaan of zo. Dan zijn er andere dingen die veel belangrijker zijn. 

Maar mijn laptop is mijn contact met de buitenwereld en gisteren leek ik wel op een andere planeet te lopen. Er was dan nog een brood zoek, dat ik de avond ervoor had meegebracht. Ik ben de tuin gaan afzoeken want Mea Culpa Misty, ik had je verdacht! Duizendmaal sorry, want mijne schat stuurde me een sms met de vraag of ik het brood niet in de diepvries had gestoken, wat hier af en toe gebeurt, als blijkt dat er eigenlijk nog brood genoeg was. En mijn eurocentje begon te vallen. En ik keerde van de diepvries terug, met het brood als een trofee in mijn handen, Leve mijne schat die blijkbaar nog werkende hersenen heeft in tegenstelling met de mijne . Ik vrees dat mijn hersenen na al die jaren van piekeren en nooit kunnen stoppen van denken waarschinlijk tot op de draad versleten zijn! 

Ik besloot om niet naar het koekoeksnest te gaan, want zie dat ze bellen voor die kabel. Ik stoorde me eraan dat een firma die zelf computers in elkaar steekt, geen vervangstukken heeft; Pf, slechte service; De namiddag gleed voorbij en ik had niet eens wat zinnigs verricht. Ik wou met de hond uit wandelen, maar was nog maar het hoekje om en ik moest al terugkeren! ik heb de kracht niet in mijn armen, om zo’n frivool en dartelend beest onder controle te houden. Mijn fibrolijf is daar gewoon te zwak voor. Dan maar een beetje spelen in de tuin met de hond wel te verstaan! Straks gaan jullie nog denken dat ik in de zandbak speel! De was geplooid en het eten voorbereid; Af en toe eens achter Wim zijn pc gaan zitten, om op facebook te zien en wat blogs te lezen; En maar wachten op het verlossende telefoontje die maar niet kwam! Ik stond in stand bye, klaar om in de wagen te springen, gps in aanslag, om missie adapter in goede banen te leiden. Maar het verlossende telefoontje kwam niet, grrrrr, ik werd alsmaar grimmiger! na het avondeten dan maar pijama aangetrokken en een beetje rondgezapt op tv. Tot mijn hubby me kwam vragen of we niet beter naar de mediamarkt konden gaan om daar een adapter te kopen. De mediamarkt was open tot 20 uur en het was 18.30, dan maar snel kleren terug aangetrokken en weg waren we. 

Ja en ik besef heel goed dat er ergere dingen op de wereld zijn dan een niet te gebruiken laptop, dat we het niet eens een probleem kunnen noemen.Maar toch was ik ongelooflijk blij, toen mijn lampje van mijn laptop aanging bij het insteken van de nieuwe adapter. Ben benieuwd of dat meneertje van de firma me nog zal opbellen! 

Eind goed, al goed,! Maar vandaag ga ik er een produktievere dag van maken, en blijf ik hier niet verlammend zitten; Ik ga eens beginnen met boodschappen doen si! 

 

 

11 gedachtes over “Kieken zonder kop

  1. Oh dat arme beestje zo beschuldigen , hoe durf je 🙂 Tja , bij ons vernissen ik bedoel vergissen gebeurt ook ! Ja en neen , niemand heeft nog wisselstukken in voorraad , zelfs deze grote firma zoals deze hier ! We lopen met meer dan 20 vrachtwagens , geen enkele reserveband ! 😦

  2. ocharme Misty zo betichten, maar gelukkig t is opgelost

    en wat het knabbelen aan de kabel betreft, k denk dat ze je wilde duidelijk maken dat je enkel nog met haar mag spelen en zeker niet met fb 🙂

    is inderdaad vreemd als je niet meer op fb kan of zo, alsof je van de wereld afgesloten bent, nochtans gewoon naar buiten gaan en het leven en de wereld ligt aan je voeten 🙂

  3. ik ben een lotgenoot.. ongeduldig als er iets is met de pc.. en met al die andere dingen (ipad, smartphone..) ik zou ook ongeduldig zijn als ik een telefoon zou terug verwachten.. Erg hé dat we niet meer zonder kunnen. 🙂 🙂 Maar dat doorbijten van kabels zou ik toch prioriteit maken om af te leren.

  4. Lol ik moest er eigenlijk wel mee lachen. En ja er zijn veel ergere dingen dan een pc die niet werkt, maar daar gaat het niet om. Het bracht jou van je stuk en dat is belangrijk!

  5. ik denk dat iedereen die regelmatig op internet vertoeft, het als een nachtmerrie aanziet dat er een defect is aan hun pc.
    Toch een hele slechte service van die verdeler hoor, ze hadden toch meteen kunnen laten weten of ze zo’n adapter in voorraad hebben lijkt mij. En ja, dan maar klagen dat de handelaars hun omzet zien verdwijnen…

Geef een reactie

