Het vliegtuig in mijn buik is wakker!

Ik had al een tijdje een catalogus liggen van jetair. Toen ik er eergisteren in bladerde, raakte ik wat gefrustreerd door het feit dat de meeste hotels in Kreta  niet toegankelijk zijn voor mensen die slecht te been zijn! Andere hotels waren dan weer te duur, of te ver van het centrum, en zo was er altijd wel iets! Ook de prijs viel dik tegen, meer daar in 1100 euro voor een all innvakantie. Want ik vertelde al eerder dat mijn mannetje dit jaar mocht kiezen! Maar ik mocht gelukkig spelen van suggestie-anbrenger! 😉 En die rol is uiteraard op mijn buik geschreven, want ik ben ingeschreven voor talrijke nieuwsbrieven van reisoperators. ik geniet er met volle teugen van, s morgens bij mijn eerste kop koffie.

De meeste promo’s die ik tegenkwam zijn er die kortbij geboekt moeten worden, en wij wilden graag eind juni vertrekken omdat de dochter dan hier kan komen studeren  in alle stilte en zo krijgt onze dierentuin ook menselijk gezelschap. Toen deze  anbieding , rarara, (op rarara linkje klikken om het te weten te komen).  Mijn reismicrobe nam onmiddellijk astronomische vormen aan, mijn adrenaline steeg ten top, ( beter dan een uur sporten voor mij) mijn bloeddruk steeg, mijn kop werd rood en er kon maar geboekt worden aan dit tarief voor 3 februari. Ik begon al lichtjes te panikeren, want  mijn mannetje heeft veel tijd nodig om over een reisje na te denken, en zijn repliek is dan steevast, ” er komen nog promoties”. Maar ondertussen ging ik toch al aan het bellen, want 799 was een vanaf prijs, en ik wou niet bedonderd worden en uiteindelijk veel meer moeten betalen dan dit bedrag. Ik kon maar beter mijn huiswerk maken vond ik! 🙂

S avonds na het eten stond ik te drentelen en begon van euh, euh… mannetje vroeg direct, wat moet je vertellen, moet je iets opbiechten of heb je een reis geboekt? Hij kent me dus blijkbaar beter dan ik verwachtte, blijkbaar spreek ik een duidelijke lichaamstaal!

Ik vertelde hem over de promo en raar maar waar, hij toonde interesse, vroeg wat er inbegrepen was, en wees me erop dat  het slechts kamer met ontbijt was. Hij draaide met zijn ogen toen ik zei, dat het eten daar heel goedkoop was. Hij plaatste zich achter zijn computer, ik kruiste mijn vingers dat hij het aanbod leuk zou vinden en hield me voor de rest opvallend koest. Na een uurtje stak ik even mijn kop binnen, en toen ik lichtjes informeerde naar zijn mening, zei hij “mja” ! Klein woordje , maar mijn hart maakte een grote sprong! S anderdaags belde hij van zijn werk dat we na 16 uur naar het reisbureau konden.  Yes yes, bingo! Ik  schreef snel geld genoeg over zodat ik meteen maar met bancontact kon betalen, want promos moeten meestal direct betalen. ik kon geen enkel risico lopen, nietwaar! Het meisje die ons te woord stond, vertelde vol overgave over de plek, het hotel, de pro en contra’s werden besproken. Vluchturen werden vergeleken en datums.En de jongedame kreeg groen licht om tot boeking over te gaan  We betaalden zelf nog iets minder dan de promopreis, maar namen wel nog vervoer van en naar de luchthaven en een annulatieverzekering, want dat is voor mijn prioritair. ik vertrek nooit zonder.

Keerzijde van de medaille is uiteraard, de lange vlucht, en het uurverschil. Maar kijk, ik besef maar al te goed, dat ik het “nu” moet doen, binnen tien jaar kan het zeker niet meer! Ik weet dawt dit heel van mijn lichaam zal eisen. Maar nadien kan ik twee weken rusten.

Wat mijne Wim over de streep getrokken heeft is veel positief commentaar van collegas en vrienden die er al geweest zijn, de schitterende foto’s die ik hem toonde op internet en misschien de mooie Thaise vrouwen, maar daar heeft hij wijselijk over gezwegen. Ik weet wel dat de prostitutie storend kan zijn, maar ik heb mijn wandelstok als het nodig is, om de vrouwen er van af te slaan!

11 gedachtes over “Het vliegtuig in mijn buik is wakker!

  1. Waw Christa, dat zal een mooie reis worden. Ja inderdaad voor z’on reizen moet je niet wachten, als je daar wil gaan .
    Het is echt wel voor een prijsje he, amai nog niet !
    Ik kan het goed geloven dat je hart een grote sprong maakt, daar in het reisbureau.
    Ik wens jullie alvast een super mooie reis toe !!!

  2. Geniet er maar van en je weet het he. Voor lokale tips wil ik gerust mijn tante op trommelen.
    Vind het super dat jullie gaan. Ik ben zelf geen liefhebber van zulke bestemmingen. Een keer cambodja en een keer thailand gedaan en is mijn ding niet. Geef mij maar noord amerika of afrika. Maar ik ben zeker dat jij een geweldige vakantie gaat hebben.

    1. O Alice, ik wil zeker ook nog eens naar Noord-amerika, naar het westen. Ik vind het ook geweldig om te vertoeven. En afrika staat zeker nog op mijn to-dolijstje. Dat we voor Phuket hebben gekozen komt louter door die promotie . Het had evengoed Mexico kunnen zijn. En één geweldige tip van je tante zou leuk zijn. Wat mogen we in phuket echt niet overslaan? Thanks

  3. Thailand is niet bij de deur nee, ik denk niet dat ik mijn vrouw zo lang in die “doodskist” zou krijgen… 😉
    Maar je hebt er nu al voorpret van, het wordt vast genieten ten top, Christa!

    1. Steek me niet in een auto om tot aan Spanje te rijden. is voor mij veel lastiger dan met het vliegtuig, maar soit, t word idd lang vliegen; T zien er wel comfortabele vliegers uit en ik heb totaal geen vliegangst. ( Tenzij dat spel begint te schudden en zo,) 😉

Geef een reactie

