donderdag 16 januari

Voorlopig gebeurt niets “spectaculairs” in mijn leven. Maar de vraag is nog , als er elke dag iets spectaculairs moet gebeuren. Allee het meest spectaculaire was dat ik er in geslaagd ben een bak trappist van de paterkes van Westvleteren aan de haak te slaan. Het is redelijk ingewikkeld, eerst kijken of er een bak voorhanden is. Dan moet je nog binnen geraken om te bellen en dan moet je nog de chance hebben dat er nog een bak is. Fier als een gieter zette ik dat op fb, maar reageerde Alice dat zij gewoon naar het winkeltje rijden en dat er daar kartonnetjes kunnen gekocht worden. Maar goed, als ik er dan toch naartoe moet rijden, ( op afspraak dan nog ) kan ik eens kijken in het winkeltje om wat extra mee te nemen. Afbeelding

Ik heb het me tot op heden altijd ontzien ( tegenop gezien ) om heel dat gedoe te ondergaan voor een bak bier, ware het niet dat mijn Canadese schoondochter me daar info rond vroeg. Een hele goeie vriend van haar smeekte haar om van Belgie The best beer of the world mee te brengen. Of het nu echt “het beste bier is laat ik in het midden, ” want ik kan tussen al die lekkere  belgische bieren echt niet kiezen welke nu het beste is. Maar het is alvast het meest gegeerde bier .

Ik weet dus dinsdag wat gedaan. Even een ommetje maken naar de westhoek om een bakske bier. Maar het zal me goed doen om eens terug in mijn streekske te zijn waar ik 20 jaar van mijn leven heb doorgebracht. Ik kom er altijd nog eens graag terug.

Voor de  rest ben ik bij de psychologe geweest, waar ik een beetje kon ventileren over de dood van Wendy en over het feit dat ik maandag naar de “varkenskeuing” moet in Brugge om te zien of ze me nog als invalide beschouwen of als ik mijn werkplunje terug zal mogen aantrekken. Alle fibromyalgiepatienten worden opgeroepen. Het zijn immers gemakkelijke prooien om terug aan het werk te zetten omdat de pijnen niet te bewijzen vallen op scans, bloedonderzoeken of eender was.

Maar bon, okee, ik maak er me zenuwachtig over, maar t zal zijn wat het is. Ik ga zowieso in beroep als mijn invaliditeit wordt afgewezen, want hoe graag ik ook terug in de maatschappij zou meedraaien, ik besef maar al te goed, dat ik nergens nog een goeie werkkracht kan zijn. Maar bon laten we vooral niet voorlopen op de feiten. Maar ik heb al zoveel mensonwaardige verhalen daaromtrent rond gehoord, dat dit toch door mijn gedachten blijft spoken.

Vandaag gaan de studenten hier terug naar de mama. Dit betekent dat ik er eens kan invliegen, allee vliegen doe ik niet meer, maar kan opruimen en terug wat muziek aanzetten, want ik hou me al gans de week in stilte bezig! En het zal een welkome afwisseling zijn om terug wat normaal te kunnen doen. Maar t is voor t goede doel en ik probeer mijn best te doen, om het hen zo comfortabel mogelijk te maken, want ze doen ook heel hard hun best.

Ik vind het trouwens leuk om een beetje “psychologie” bij te leren en het zorgt altijd voor wat praatvoer aan tafel.

Het weekend is nog niet ingepland. In elk geval gaan we morgen op stap, met zijn tweetjes, maar het hangt van het weer af of het nu Brussel,, Leuven of  indien dit kutweer aanhoudt wordt het het waasland shoppingcenter.

Aja, ik moet nog vertellen, dat ik volledig deanxit-vrij ben,ik daar geen last meer van heb. En dat het werken met wordpress al veel beter lukt. Ik ben heel blij dat ik de overstap gemaakt heb. Het is helemaal nog niet perfect, maar het heeft me bloed , zweet en net geen tranen gekost om het voor elkaar te krijgen!

Prettig weekend iedereen!

16 gedachtes over “donderdag 16 januari

  1. spectaculair betekent niet altijd leuk, dus is het soms beter dat er niks spectaculair gebeurd 🙂
    Geniet van je tochtje westhoek, t is altijd leuk om er eens terug te zijn!
    vroeger toen we in ieper woonden gingen we regelmatig naar de west-vleters, en zeker als opa en oma op vakantie kwamen, want zij waren van daar, en dan kon je nog zo binnen stappen in de brouwerij bij de paters en een bakske bier mee doen.
    Succes voor maandag, k ben zelf heel benieuwd
    Hopelijk zijn ze in Brugge beter gezind dan in Gent, dat zijn daar heel strenge.
    Waw goed zeg rozepillekesvrij
    Prettig weekend

  2. Ondertussen zijn we eruit he meid. Jij wil den 12 dus die moet je bestellen. Wij willen alles behalve den 12 en die koop je in de winkel.
    Ze hebben in dat winkeltje trouwens ook ongelooflijk lekkere kaas en kruidenkoek. Dus even binnenspringen is sowieso de boodschap!

  3. Hmm, ik dacht dat West-Vleteren maar een bier had, maar ik leer hier dat ze verschillende soorten hebben. En je doet dat goed in WordPress.
    Nu nog duimen voor maandag hé ? Denk eraan dat je mondig moet zijn. Het is niet omdat je fybro-pijn hebt dat je mond niet gebruikt mag worden 🙂

  4. er hoeven geen spectaculaire dingen te gebeuren om toch logjes te plaatsen hé, Christa (zegt diegene die even geen inspiratie meer heeft voor nieuwe logjes… 😉 )
    Maareh, heb ik nu wat nieuws ontdekt bij jou? Ben jij dan een soort kotmadam, met studenten in je huis? Ik wist dat helemaal niet ze!
    Het wordt wellicht nog een druilerig weekend, een beurs doen is misschien wel een beter idee.
    En je log op WP, je doet dat goed hoor!

    Fijn weekend, Christa!

    1. Ik ben geeen kotmadam hoor, alleen maar stiefmoeder van twee jongeren, de kids van mijne Wim die om de week bij ons zijn wegens co-ouderschap. Dus dat dillemma is ook weer opgelost . Groetjes

  5. Dat bier heb ik ook nog gekocht in het winkeltje daar. Het was een soort geschenkdoos waar er drie flesjes in zaten, van iedere graad eentje. De bakken waren ook niet te krijgen.

  6. Westvleteren heb ik nog niet gedronken, maar wel het St. Bernardus bier. De recepten van de bieren zijn dezelfde als die van de brouwerij in Westvleteren dus zouden 99% hetzelfde moeten smaken hebben ze me gezegd.
    Als je naar ’t Waasland Shopping gaat ben je een 6 km van hier verwijderd? :-O

    1. Idd Dave, het trekt heel goed op elkaar. En we zijn idd, naar het waaslandshoppingcenter geweest. We hadden beter eens afgesproken om een kop koffie te drinken. T zal voor volgende keer zijn.

  7. Christa geniet van jullie uitstap vandaag samen met Wim, het is deftig weer.
    Voor ma. zal ik hier heel hard duimen voor je !
    En geniet maar van dat lekkere West Vleteren bier .

Geef een reactie

