Het vliegtuig in mijn buik.

Mensen die me kennen weten dat ik een vliegtuig in mijn buik heb in de plaats van een baksteen! Daarmee bedoel ik dat ik reizen belangrijker vind dan kosten aan het huis doen!

En ik hoor zo links en rechts van mensen die hun zomervakantie al geboekt hebben.En mijn vliegtuig begint lastig te doen! Alleen, weet ik bijlange nog niet wat ik wil, ik wil zo veel!  Er moet uiteraard gekozen worden volgens ons budget!  Aangezien we zonder kinderen reizen, moeten we geen rekening meer houden, met  wat kinderen wensen,  namelijk veel zwembaden, met vooral veel glijbanen en kinderanimatie.  Nee, ons Chrissebie had het dit jaar gemunt op een “adults only” arrangement. Hotels waar kinderen niet toegelaten zijn. Maw ik heb geen zin in joelende kinderen, die vlak voor mijn neus bommetje spelen en me helemaal nat spetteren . Want als ik wil spetteren, wil ik de vrijheid om zelf in het water te pletsen als ik daar zin in heb. Het ergste is dat ik heel veel problemen heb met geluid en dan vooral met scherpe geluiden, zoals het fijne meisjesgegil. Een afwijking waar ik zelf niets kan aan veranderen, heeft met hsp te maken. En ga me nu niet veroordelen als kinderhater hoor. Want ik hou wel degelijk van kinderen.

Dus heb ik een reiscatalogus in huis gehaald, waar zo’n hotels in staan en die stonden me geweldig aan , tot ik de prijs zag! Amai, een beetje rust op vakantie kost blijkbaar stukken van mensen. Damn dat is een tegenvaller, en ik ga echt geen 1200 euro betalen, om begin september naar Rhodos te gaan in een (luxe ) hotel met half pension accommodatie.

Nu wil ik graag wel eens wat anders dan een “all inn” hotel, maar dan wil ik dat ook de prijs  daar aan is aangepast. Wat met die adults only zeker niet het geval is.

Bovendien, als ik dan besef, dat je voor minder een last minute kan doen, naar een exotische bestemming, dan verkies ik er toch voor om verder te vliegen. En dan neem ik de joelende kinderen er wel bij.

Wat ik ook heel graag wil doen, is een reis naar Andalousië, in Spanje. Een auto huren en vooral het binnenland bezoeken. Een kleinschalig hotel met zwembad boeken( zodat ik toch af en toe wat voor verkoeling kan zorgen ) .

Maar dan straf ik mijn mannetje die met de huurwagen mag gaan rondrijden, want als bijzitter is het uiteraard heel gemakkelijk! Voetjes op het dashboard, zonnebril op en genieten van het landschap.

Ik weet ook nog niet wanneer zoon in Canada ons komt bezoeken! Ik vrees dus dat mijn vliegtuig nog maanden onrustig in mijn buik zal moeten blijven zitten. Ik heb bovendien meer dromen dan geld, en aangezien we verleden jaar naar Canada zijn geweest is het budget nu beperkt.

Ik weet alleen niet goed hoe ik het in toom kan houden!

14 gedachtes over “Het vliegtuig in mijn buik.

  1. Leuke blog Christa !
    Ik vrees dat de meeste mensen meer dromen dan centen hebben …
    Maar Andalousië staat al een tijdje op mijn verlang lijstje, maar het ventje is er niet zo voor, weet niet waarom , en hij waarschijnlijk ook niet.
    Jammer dat je nog geen plannen kan maken, want dan kan ne mens daar naar uitkijken he !!!
    Zie ze nog maar een beetje vliegen .
    Gr. Marleen.

  2. vliegtuigreizen zijn nu eenmaal enorm duur, en daar kunnen wij helaas niet zomaar elk jaar van genieten. Maar daarom genieten we niet minder van onze vakanties hoor…

  3. Hahahahahaha, geduld is ons Bie hare sterkste kant ook niet hé, nu moesten wij niet met de kids reizen, dan zou het ook een adults only hotel worden,..er komt wel iets moois uit de bus, Wim is mss de suprice van je leven aan het organiseren 😉

  4. wij zitten ongeveer met hetzelfde ‘probleem’, jouw zoon ver weg die nog niet weet wanneer hij tot bij jou zoon, onze zoon een beetje minder ver weg die het ook nog niet weet. dus aan vakantieplannen denken we nog niet

  5. Ja, dromen over vakantie is een ding en best fijn maar uiteindelijk wil je ook concrete plannen hebben op een bepaald punt. Misschien een idee om af en toe al eens een dagje of twee er tussenuit te trekken. Helpt ook.

  6. last minute is natuurlijk heel interessant, ik hoop dan ook dat je in dat aanbod een gewenst land kan vinden
    Andalousia prachtig, hebben we ook met een huurauto doorcrost, in een ver verleden

  7. Vliegreizen zijn duur, maar autoreizen ook. Wij maken elk jaar een autoreis in kleinschalige lokale hotelletjes en wij komen toch ook altijd op 2000 à 3000 euro uit hoor. M. vind het dan weer heerlijk om met een auto rond te rijden.
    Andalousie hebben wij al twee keer gedaan en zijn we echt ontzettend verliefd op. maar Christa verwacht niet dat je daar goedkoper gaat af zijn hoor.

    Dit jaar wordt er hier niet gereisd, wegens bevallen in de periode dat wij altijd op vakantie vertrekken en in september vinden we hem net nog iets te klein om te gaan globetrotten. Maar volgend jaar maken we dan wel een hele mooie reis. 🙂

    1. Ja, wat Andalousie betreft reken ik er niet op dat het goedkoper zal zijn hoor. Vandaar dat mijn mannetje twijfelt. We zien wel wat er uit de bus valt. Er zijn zoveel dingen die me aanspreken!

  8. Ik herken je reisdilemma’s maar al te goed! Maar zijn er niet sowieso al minder joelende kinderen als je buiten de schoolvakanties gaat? De rondreis met de auto lijkt me ook heerlijk. Heeft je man zo’n hekel aan rijden dat hij dat niet ziet zitten?

Geef een reactie

