Meisjes van 50

Ik weet niet wat mannen hebben dat ze persé hun vijftigste verjaardag willen vieren. Ik had zoiets van “o no” steek me een paar weken in een holletje en laat me dan terug boven water komen. Telkens er me iemand feliciteerde was het alsof er op mijn hoofd een groot zwaailicht aanging en iedereen me bekeek , naar me wees en zong, ” je bent nu oud, je bent nu oud”. Voor mij dus een klein intiem feestje, met de mensen die ik er echt graag bij wou hebben en die me niet perse ineens als oud aanzagen. Het ergste was, ik kon er niet omheen. Ik kreeg mijn eerste vapeurkes die er me constant aan herinnerden dat de menopauze om de hoek stond om langzaam in mijn lijf te sluipen. 

Er overviel me zo iets, van , nog snel dit doen, en dat , want als mijn lijf het laat afweten, komt het er niet meer van.

Ik raakte constant in twijfel, wat mag ik op die leeftijd nog dragen ? Mag ik nog zot doen? Was ik nu halfbejaard, of halfjong. Ik werd er tureluut van. Ik mag wel zeggen een serieuze identiteitscrisis doorgesparteld te hebben.

En ik beken, het went niet! Ik zou het liefst nog felgekleurde kleren dragen, van hippe merken, en misschien nog een geluk dat ik er wegens mijn aheum, serieuze maat meer, niet meer dat soort kleren inraak!. Mijn mannetje haalt daar altijd heel erg opgelucht adem en bekent nadien dat hij blij was dat ik toch iets “normaals ” gekocht had. Terwijl ik binnenin, o zo graag dat gebloemde kleedje had gekocht.

Waar ik me nog meer de haren uit het hoofd zou van trekken, is mijn onmacht tegen mijn smartphone, geen dure i-phone, want al had ik dat, ik kan er toch niet mee werken! Gelukkig kan ik er nog altijd heb belangrijkste mee doen, , bellen en sms-en! ,En ik weet begot niet of ik van deze blog zal kunnen maken, wat ik er uiteindelijk van wil maken, want ik zie door het bos de bomen niet, met al die andere instellingen dan bij skynet, waar ik vroeger zat. En eerlijk, ik erger me blauw aan het feit, dat zo’n dingen me boven het hoofd groeien, en dan hoor ik mijn dochter in gedachten zeggen, “moedertje je wordt oud”, Dan wil ik heel hard grommen en dan moet ik persé nog een keertje extra proberen te geraken. 

Neen Chrissebie en techniek, ik vrees dat we niet de beste vrienden zijn!

 

 

23 gedachtes over “Meisjes van 50

  1. Knap gedaan, zeg! Mijn collega is van jouw leeftijd en amper in staat om een mail te sturen. Van facebook, twitter, bloggen,… heeft ze nog nooit gehoord. Dan sta jij een heel eind verder, hoor.

    1. Wel Billy, ik weet niet hoe ik mijn favoriete blogs aan het lijstje kan toevoegen. De blogs die er staan, werden automatisch upgeload, maar er ontbreken er veel. Ik wil dat zo snel mogelijk oplossen, zodat niemand denkt dat ik hem of haar vergeten ben. Groetjes

      1. dat probleempje is intussen opgelost zeker? Ik merk dat er al heel wat meer “leuke blogs” bij staan
        Om die kopfoto groter te krijgen:

        – het is goed om een foto te nemen die groter is dan het formaat dat je nodig hebt. Als de foto die je nu gebruikt maar zo klein is, kan je hem moeilijk vergroten zonder aan kwaliteit in te boeten.
        – heb je die foto groter dan je hier kan zien, dan kan je het formaat makkelijk aanpassen: ga in je dashboard naar “media”. Daar kan je je gebruikte foto zien. Onder de afbeelding zie je een knop “bewerken”, klik daarop. In het volgende venster zie je naast je afbeelding “afbeelding schalen”. Daar kan je de afbeelding de gewenste grootte geven.

  2. Dat ziet er hier goed uit Christa 😉
    50 worden is een mijlpaal *zucht* Bij geen enkele leeftijd had ik het gevoel van ‘ik word ouder’ tot ik 50 werd…ik zag mijn graf al naderen 🙂 Een jaar later is het niet meer zo dramatisch maar het besef blijft wel dat de jonge jaren echt wel voorbij zijn. Al heb ik wel een fleurig gebloemd zomerkleed in mijn kast hangen, zo oud voel ik me nu ook niet dat ik dat niet meer zou dragen 🙂

  3. Voila, ik ben je tot hier gevolgd.. en zag dat het goed was. Mooie layout (al dan niet zelf gekozen 😉 ). Je doet dat goed en laat je niet doen. Trouwens, ik ben de uitzondering op je eerste zin. Ik wil dat niet vieren als dat binnen twee jaar er aan komt maar vrees dat ik er niet onderuit kom. Hard weglopen zal de enige optie zijn. En voor de rest – doe gewoon wat je graag wil doen.

    1. Thanks Brubeck, dat je er ook terug bij bent.
      Ik moet nog heel veel leren hier. Ik heb er toch zelf de foto
      opgeplaatst , hoewel ik hem groter wou, maar dat is niet gelukt.
      IK wil ook nog graag weten hoe ik mijn blogs die ik lees erop kan krijgen.
      Dat is me nog een raadsel! Groetjes

      1. Je kan blogs die je volgt toevoegen als je naar de “admin” zone gaat waar je in de linkerbalk nieuwe berichten maakt of je bestaande nakijkt. Daar staat ook “links” tussen. Als je daar klikt krijg je de mogelijkheid nieuwe links/blogs toe te voegen of de bestaande te veranderen.
        En trouwens, je weet dat het huidige 50 de nieuwe 40 is 😉

  4. proficiat met de nieuwe blog, veel plezier!
    welke leeftijd ook, je moet zot doen, stop daar vooral niet mee!

    met 50 worden had ik het niet moeilijk, wel met … 36 worden hihi
    k had dan het gevoel dat ik madam moest worden, dat het gedaan was met het ‘jonge ding’ te zijn
    madam ben ik nog steeds niet, het jonge ding enkel in m’n hoofd 🙂

  5. Wauw, meisjes van 50 die kunnen er wat van! Mooie blog heb je gemaakt, ik doe het je niet na. Ik zal nog 8 jaar moeten wachten, vrees is. :-). Je eerste tekst vind ik alvast heel geslaagd. Ik kom hier met plezier terug.

  6. Het leven begint bij 50.En wie ouder wordt heeft andere troeven. Je hebt meer kennis over veel, je hebt meer feitenkennis, maar ook mensenkennis. Er is nu minder dat moet. En meer ruimte voor wat mag. Mijn hoedje af voor uw vernieuwde blog.

  7. Meisjes van 50 oud? Dat geloof ik niet! Check dit eens: http://www.wifty.be/ Ik ben zeker dat zij wel bloemetjeskleedjes dragen (mannen kennen toch niks van mode 😉 )
    En die blog ziet er alvast goed uit, dus die techniek… dat komt ook helemaal goed. Ik bezit (nog?) geen smartphone… ben er zeker van dat ik ook eerst een paar weken zal moeten ‘ontdekken’ als hij er komt.

  8. Ik ben daar nog lang niet, hoewel ik nu langzaam de kriebeltjes krijg van die 30 die eraan zit te komen.
    Ons mama is een drietal jaar geleden 50 geworden en die heeft nergens last van. DIe hecht eigenlijk sowieso geen belang aan cijfertjes. We hebben er toen ook een feestjaar van gemaakt. Elke maand kreeg ze een cadeautje met een tip die wees op haar grote cadeau. Een moeder dochter weekendje in Keulen voor ons tweetjes. Ze heeft er van genoten.

Geef een reactie

